2023-04-05, 19:37
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Familjen Mursa ärver hundratals miljoner kronor och bestämmer sig för att lämna Rosengård och flytta till Strandvägen i Stockholm.
https://www.svtplay.se/flykten-till-ostermalm
Citat:
I Sven Melanders sista komediserie följer vi familjen Mursa som efter att de ärvt hundratals miljoner kronor flyttar från Rosengård i Malmö till Strandvägen i Stockholm.
https://www.imdb.com/title/tt27286300/
Citat:
Dramakomedin Flykten till Östermalm följer en kurdisk familj från Rosengård som ärver en enorm summa pengar och som bestämmer sig för att prova på överklasslivet på Östermalm. Snart inser de att livet i Sveriges rikaste kvarter bär med sig en massa problem, märkliga hemligheter och oskrivna regler som ingen riktigt verkar ha koll på.

Kulturkrockarna blir maxade åt alla håll, och den privilegierade men plumpa överklassen visar sig ha en hel del att lära av den nya, främmande och färgstarka familjen Mursa.
https://www.filmtopp.se/nyhet/svtpla...rmalm-till-svt

Premiär: Fre 7 apr 02:00
Trailer:
https://www.svtplay.se/klipp/jbmNvNw...alm?id=jbmNvNw

Rollista:
Özz Nûjen, Filip Dikmen, Fredrik Eklund, Anders Jansson, Björn Ranelid, Reuben Sallmander, Eva Rydberg, Inger Nilsson, Selma Caglar, Yussra El Abdouni och Clara Henry.

Tankar?
Senast redigerad av Greenspam 2023-04-05 kl. 19:56.
Citera
2023-04-05, 19:42
Medlem
TheJackets avatar
Herrejävlar vad dåligt detta kommer att vara
Citera
2023-04-05, 19:44
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Småkul, men också ren PK-skit då både SVT, Melander och Nujen är ansvariga för detta.
Citera
2023-04-05, 19:46
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Till vem vänder sig serien?
Svenskar, invandrare eller båda?
Lockar serien verkligen någon överhuvudtaget?
Citera
2023-04-05, 19:55
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Lättsinnig komedi kräver kanske inte att man direkt identifierar sig med karaktärerna.
Citera
2023-04-05, 20:01
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Bojkottar allt som har med den terroristfinansierande Özz att göra så nej tack. Han kom så billigt undan från den megaskandalen att jag saknar ord. SVT älskar såklart honom ändå
Citera
2023-04-05, 20:04
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Den vänder sig till Özz själv och hans fans.
Citera
2023-04-05, 20:10
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Lättsinnig komedi kräver kanske inte att man direkt identifierar sig med karaktärerna.
Vem lockar serien då om ingen kan identifiera sig?
Kommer du att sitta klistrad?
Uppdatera gärna tråden isåfall för jag är helt ointresserad.

Typiskt Svenskar att göra den här typen av komedi och tro att Svenskar och invandrare ska titta och skratta tillsammans.
Invandrare skiter i Svenska program. Dubba skiten på arabiska och sänd den på aljazeera så kanske någon invandrare tittar.
Så länge man använder våra skattepengar kan man göra vilka program som helst utan att någon behöver gilla det.

Tro mig, ingen blir gladare än jag om jag har fel och det här är en fantastiskt bra serie.
Jag är ju ändå med och betalar den.
Citera
2023-04-05, 20:19
Medlem
Dofternas avatar
Björn Ranelid?
Citera
2023-04-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Björn Ranelid?

Härlig kille!
Citera
2023-04-05, 20:39
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Typiskt Svenskar att göra den här typen av komedi och tro att Svenskar och invandrare ska titta och skratta tillsammans.
Invandrare skiter i Svenska program. Dubba skiten på arabiska och sänd den på aljazeera så kanske någon invandrare tittar.

Trodde inte man samlades tillsammans för att titta på tv längre, känns väldigt 1970/80… Men, men…

Jag ser fram emot premiären. Säga vad man vill om SVT som institution så brukar de leverera när det kommer till egenproducerade serier. Om man oroar sig för att bli hjärntvättad är det bara att beklaga ert svaga psyke.

Sven Molander briljerar emellanåt, Özz hade givetvis inget med Drottninggatan att göra och oavsett briljerar även han emellanåt. Tycker SVT gjort en tydlig vinkling i att det ska vara okej att skämta om invandrare, sända plump rå komik… Det här kan bli bra!
Citera
2023-04-05, 20:51
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Trodde inte man samlades tillsammans för att titta på tv längre, känns väldigt 1970/80… Men, men…

Jag ser fram emot premiären. Säga vad man vill om SVT som institution så brukar de leverera när det kommer till egenproducerade serier. Om man oroar sig för att bli hjärntvättad är det bara att beklaga ert svaga psyke.

Sven Molander briljerar emellanåt, Özz hade givetvis inget med Drottninggatan att göra och oavsett briljerar även han emellanåt. Tycker SVT gjort en tydlig vinkling i att det ska vara okej att skämta om invandrare, sända plump rå komik… Det här kan bli bra!

Ohh yeah, allt "Sven Melander-involverat" är obligatoriskt att se. RIP Berra. Tänk på pocenten Helge! Episkt.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2023-04-05 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in