2023-04-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trams. Fortsätt måla tånaglarna nu och se vacker ut. Ägna dig åt sådant du förstår lilla gumman.

Jag är alltså en vit man i 45-årsåldern. Se till att syresätt hjärnan lite, antagligen nyttigt för dig.
Citera
2023-04-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Åtalet gäller endast utbetalningar och hur dessa är bokförda, inget annat.
Det du rabblar upp är totalt ointressant.

Förvisso sant. Men det är kontexten.
Citera
2023-04-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Aha det är otrohetsbrott och skit, vänta var han åtal för det, kan fan tro

Läs punkt 4 igen, långsamt.
Citera
2023-04-05, 19:59
Medlem
Kan även dom mest inbitna Trump hatarna snälla erkänna att även dom vet vad sker här?
Citera
2023-04-05, 20:00
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Du skriver mycket kompis.

Varför vill ni förlora eran regeringsmakt, enbart för att sänka Trump.?
Jag skiter fullständigt om det blir reps eller dems om det skulle stå mellan Biden och Trump. Anser att båda två är klåpare. Hade reps kunnat få fram en kandidat som hade kunnat samla landet, föredrar jag att reps vinner. Detsamma gäller dems.

Generellt tror jag att det är bra att makten byter färg var åttonde år. Det tenderar att bli för extremt åt det ena hållet annars. Båda sidorna har sina poänger, men är olika viktiga beroende på var landet eller världen befinner sig.

Ja, jag skriver mycket. Har varit sjuk sen helgen och är extremt uttråkad...
Citera
2023-04-05, 20:02
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Misdemeanors" kan aldrig bli aktuellt att Trump fälls för, de är preskriberade efter 2 år. Istället har Bragg precis som du skriver uppgraderat 34 fall av "misdemeanors” till "felonies" då han påstår att de använts för att dölja ett grövre brott. Även dessa "felonies" borde vara preskriberade efter 5 år då det senaste "brottet" inträffade i slutet av 2017, men möjligt att Bragg tänkt sig att utnyttja en lucka i lagen gällande preskription:

Resonemang kring det 35:e ännu ej offentliggjorda brottet, publicerat på extremt pro-demokratiska Vox:

https://www.vox.com/politics/2023/4/4/23648390/trump-indictment-supreme-court-stormy-daniels-manhattan-alvin-bragg

Vox, och även CNN, har mest poängterat svagheterna i åtalet. Ingen verkar särskilt entusiastisk över det troligtvis misslyckade försöket från Bragg att stoppa Trumps möjligheter att ställa upp i presidentvalet.
Tack! Mycket intressant text. Visst är Vox vänster men det är noggranna med fakta och intellektuellt hederliga.
Citera
2023-04-05, 20:05
Medlem
Riktig röra det här, undrar hur det kommer sluta
Citera
2023-04-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja va fan är det för brott han åtalas för. Att umgås med prostituerade och därefter - när man gör karriär - mutar kvinnorna att hålla tyst. Är det kriminellt? Inte vad jag kan se.

Det är ganska rörigt. Rekommenderar en 7 minuters genomgång av fallet med Glenn Greenwald:

Citat:
How a Democratic Manhattan DA—for blatantly political reasons—transformed what is *at best* a single misdemeanor into 34 felony charges against Donald Trump.
https://twitter.com/SystemUpdate_/status/1643417635529392129?cxt=HHwWgoC89bvoy84tAAAA

Täcker det mest relevanta, klippet kommer från ett längre avsnitt:
https://rumble.com/v2g79h8-system-update-show-66.html
Citera
2023-04-05, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Läs punkt 4 igen, långsamt.

Haha, menar du på allvar att jag skall sitta och läsa igenom ett fake åtal däri i princip vad som helst hade kunnat åtalas för. Till och med sådant som inte är något brott hade denna åklagare satt upp som åtal från sin uppdragsgivare, MR Soros.
Citera
2023-04-05, 20:52
Avstängd
Jagduvidoms avatar
George W Bush ska till Haag. Han har åtalats för brott mot mänskligheten.
Bill Clinton ska inför rätten efter han dels sexuellt utnyttjat en ung kvinna under sitt ämbete på arbetes tid i vita huset och dessutom ljugit om det och betalat kvinnan hush money.
List goes on. Varför åtalades inte Nixon för watergate?
Det är så jävla hemsk vad vår värld är på väg att bli.
Slutstriden är snart här.
Citera
2023-04-05, 21:09
Avslutad
Det är så skönt när MAGA-isterna anklagar en för TDS.

Nej, din galning! Att våga vägra dyrka marken som den orangea beträder är ingen psykisk sjukdom. Du befinner dig i en personkult, och du patologiserar sund skepticism och tvivel som odlas hos normala människor gentemot, tex., bilförsäljartyper som Donald.

Vad tycker du om cheerleader-Karens som MTG? Verkar hon frisk i skallen? I så fall: är det kanske MILF-ballen som styr ditt tänkande kring denna drake?

TDS = bokstavligen självmål. Samma sak gäller idioter som dyrkar "starka män" som Musk och Putin. Det blir homoerotiskt (inte för det är något fel på hård bögsex).
Senast redigerad av löktårta 2023-04-05 kl. 21:17.
Citera
2023-04-05, 21:16
Medlem
Någon mer än jag som reagerade på hur svt rapporterar om fallet trump. Det ska ju vara ett onyanserat nyhetsprogram men när reportrarna börjar pajkastning blir det barnsligt och oseriöst och man byter kanal. Att bara stå och låta känslorna ta övet istället för att berätta vad som sker i rättegången blir knepigt. Vart kan man följa fallet där dom bara rakt upp och ner säger fakta. Obs, ska tillägga är inget trumpfans alls, vill bara veta vad som händer men ingen tycks kunna återge detta utan att börja prata om allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in