Citat:
Ursprungligen postat av
skalman1973
Beror väl lite på hur man räknar ? Dels vilken typ av förband och dels förbandets behov . Brukar man inte räkna grovt med att för en stridande soldat så går 7 stycken andra soldater åt för stödfunktioner ( logistik fältsjukhus ingenjörsförband osv )
Sedan är väl begreppet " fronten " lite vagt just nu ? Titta på Hur Ukraina slår ut logistikpunkter och underhållspunkter flera mil ifrån de aktuella frontlinjerna. Himars har helt klart gett Ryssland en ny definition av frontlinje iaf

Jo, men nu har jag räknat på ryskt vis till och med. Annars räknar vi 1-9 i år. Utav dessa nio personer så är det endast en till som är på fronten. Som bränsletransp eller sjukvårdare tex. Resten är bakom fronten och i dessa räknas
inte ombytestrupp/cirkulerande förband. Så hans kalkyl är så vansinnig så att jag såklart vet att den är tokig. Man har inga hundratusentals direkt stridande i förband i ett land som Ukraina. Det skulle vara mer kaos än vad det redan är. 30.000 man på en front är
mycket, jävligt
mycket.
Att fronten är vagt håller jag inte med om Skalman, eftersom att en front är en front oavsett om den är i Ukraina, i nyllet på en Cheva eller snoken på ett inkommande högtryck