Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Med fronten menar jag inte bara de som sitter i ett värn. Det är farligt att köra lastbil även om man aldrig ser någon fiende. Sedan behöver man kunna rotera förbanden så antalet blir fler än den momentana bemanningen.
Räknar man förbanden som är rapporterade på fronten och förutsätter att de i alla fall har 50% bemanning så blir det mycket mer än 100k.
Först så har du uppenbarligen en annan bild utav benämningen "fronten" än mig. Har ju varit där några gånger jag, så överraskar mig hur lite jag visste

. Nej Bortamatchen - Fronten är endast de som för stunden är
direkt inblandade i aktion. Det inkluderar självklart allt från tropp till fältsjukhus jo, men
endast de som befinner sig
aktivt på själva fronten.
Dina beräkningar om att, citat - "om de har 50% bemanning så blir det mycket mer än 100.000" säger mig att du förmodligen inte riktigt förstår vad fronten betyder och vad den består av. Om det skulle vara som du säger, "mycket mer" än 100.000 vid fronten så innebär det en ungefärligt inblandad styrka på minst 600-700.000 för att bara understödja den. Om det då dessutom är rotation och allt det andra du pratar om så är du uppe i siffror som varken Ukraina eller Ryssland kommer i närheten av. Och då utgår du dessutom från en bemanning på som
du säger, "50%".
Som jag sade från början - där traskar inte runt några 200.000x2 soldater på någon front i Ukraina. Förstår du ens hur irriterade de hade varit på varandra på grund utav att det är för trångt? Ursäkta, men med seriöst förtecken för att peka på verkligheten
Edit - Korrigering gällande siffrorna 7-800.000. Där skulle jag räknat bort ungefär en tiondel som direkt understöd
på fronten, så rätt siffra skulle vara runt 6-700.000 bakom fronten