2023-04-05, 17:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Sjötomt är heller inget ovanligt runt Sveriges småsjöar. Finns gott om alternativ för billig peng.

Denna tex

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-johansfors-halmstads-kommun-brandshultsvagen-22-19753219
Haha. Kollade du ens på den. Visst om man tycker ett smalt stråk som gör en sväng bakom grannens hus ner till en å ( vattendrag) är en sjötomt så visst.
Det finns knappt 50 till salu i hela Sverige, 14 på intågande.
Förstår att det ligger prestige och en form av obstinat hämndlystenhet att säga emot mig med tanke på hur enkelt det är att slå hål på dina verklighetsfrämmande kommentarer.
Citera
2023-04-05, 17:34
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Sjötomt är heller inget ovanligt runt Sveriges småsjöar. Finns gott om alternativ för billig peng.

Denna tex

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-johansfors-halmstads-kommun-brandshultsvagen-22-19753219
Jag har rökt en braja i en källare i johansfors en gång och tro mig du vill inte bo där.
Skabbigt och massor med pundare och kriminella. Ser ut som fan på flera tomter. Bilvrak och skit.
Mygg till förbannelse pga stillastående vatten till vattenkraftverket.

Saker är ofta billiga av en anledning. 50 lappar om året bara i drift.

Rent geologiskt är det mellan småländskt stenhelvete och halländsk leråker. Vetenskapliga termer.
Fuktskador, översvämning osv....
Senast redigerad av dragan-shitfucker 2023-04-05 kl. 17:43.
Citera
2023-04-05, 17:53
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Nu är ju du enligt egen utsago pundare själv så oklart varför du ogillar dem?
Gör jag inte, men normies vill sällan bo bland dem. Dessutom är det skillnad på pundare och pundare.
Jag snor inte din cykel, men i johansfors är det bäst att svetsa fast den.

Förstå att landsbygden inte är en enda lycklig bullerby stockholmsjävel.

Vem fan vill bo där ? Det finns ingenting och närmsta civilisation är halmstad.
4 mil i totalt jävla mörker med älgar och rådjur och fanskap är inte en eftertraktad resväg, därav priset. oavsett pundartätheten.
Pundarna bor där för att det är billigt och så dumpar migverkets anläggning på spenshult intill massvis med nyanlända där.
Senast redigerad av dragan-shitfucker 2023-04-05 kl. 18:08.
Citera
2023-04-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Haha, ja du prickade tjurfällan väldigt bra 😂

Tja. Jag har som sagt letat hus länge. Det tog nästan 2 år innan ett jag gillar fanns till salu. Och då har jag ändå en väldigt bra budget. Hade jag tackat nej till detta objekt hade det kunnat ta 2 år till och då kan marknaden mycket väl vänt. Jag hade absolut ingen lust att vaska flera år till av livet på att vänta. Förstår dock att hyrestorskarna i tråden som väntat i 20 år är vana vid det.

Huset gick i slutändan runt 20% lägre än vad motsvarande hus gick för ett år tidigare och jag sålde på toppen.

Men förstår att det är svårt att förstå för alla Incels i tråden som är beredda att bo i en gammal källare och får plats med bohaget i bakluckan.
Senast redigerad av flanders 2023-04-05 kl. 18:35.
Citera
2023-04-05, 18:44
Medlem
Citat:
Tja. Jag har som sagt letat hus länge. Det tog nästan 2 år innan ett jag gillar fanns till salu. Och då har jag ändå en väldigt bra budget. Hade jag tackat nej till detta objekt hade det kunnat ta 2 år till och då kan marknaden mycket väl vänt. Jag hade absolut ingen lust att vaska flera år till av livet på att vänta. Förstår dock att hyrestorskarna i tråden som väntat i 20 år är vana vid det.

Huset gick i slutändan runt 20% lägre än vad motsvarande hus gick för ett år tidigare och jag sålde på toppen.

Men förstår att det är svårt att förstå för alla Incels i tråden som är beredda att bo i en gammal källare och får plats med bohaget i bakluckan.
Med tanke på de hus du hela tiden länkar till så kan ju inte 20% göra så mycket. Från torp till energislukande hus på torpargrund. Vi har olika ambitioner.
Citera
2023-04-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Har du data för den grafen?
Jag undrar om inte botten ca Maj 2018 kan ha utgjort en ännu större nedgång i %?
https://www.hemnet.se/statistik
Citera
2023-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Med tanke på de hus du hela tiden länkar till så kan ju inte 20% göra så mycket. Från torp till energislukande hus på torpargrund. Vi har olika ambitioner.
Vad får dig att tro att jag skulle vara intresserad av de objekt jag länkar? Det är bara för att argumentera.

Fö förstår jag inte varför du och andra bryr er om vad skribenter anger de köper på ett anonymt forum. Det blir bara patetiskt att försöka kukmäta.
Citera
2023-04-05, 20:05
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/loneavtal-forbattrar-skuldsituation

Ljusglimten under inflationen: Trycket på skuldsatta lättar

"En välkomnad lättnad ser ut att vänta hushåll med höga skulder. Kraftiga löneökningar till följd av inflationen gör nämligen att lånen krymper i jämförelse.

– Det kommer stå allt mer klart för hushållen att läget blir bättre, säger Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall."
Citera
2023-04-05, 20:07
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Någon av räntefundamentalisterna kanske kan förklara varför räntan rör sig så mycket upp och ned varje år. Måste väl vara så iom att pris åker upp och ned.

Det är väl det som är lite skrämmande. Fundamenta har varit lågräntemiljö, det som sker nu med höjd ränta har ingen motsvarighet i grafen. Nu är fundamenta en Riksbank som laddar för ytterligare två höjningar, det verkar inte osannolikt att grafen istället för att presentera "higher lows" (som i lågräntemiljön) gör en test av senaste "low", med resultat en ny "low".
Citera
2023-04-05, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/loneavtal-forbattrar-skuldsituation

Ljusglimten under inflationen: Trycket på skuldsatta lättar

"En välkomnad lättnad ser ut att vänta hushåll med höga skulder. Kraftiga löneökningar till följd av inflationen gör nämligen att lånen krymper i jämförelse.

– Det kommer stå allt mer klart för hushållen att läget blir bättre, säger Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall."

Om det blir löneökningar ja.
Citera
2023-04-05, 20:49
Avslutad
Citat:
Hittade det.

Har ju varit en del större nedgångar genom åren.
Största nedgången var i Juli 2019 med 27.58% lägre än tidigare topp.
Nästa stora nedgång var i Juli 2018 med 26.63% lägre än tidigare topp.
Nästa stora nedgång var i Juli 2016 med 25.54% lägre än tidigare topp.
Nästa stora nedgång var i Juli 2014 med 24.55% lägre än tidigare topp.

Om vi väntar till i Juli kanske det kan bli den största nedgången.
Ohoj, känner jag av lite pessimism. Har du gått o slagit i huvet.
Citera
2023-04-05, 21:38
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ohoj, känner jag av lite pessimism. Har du gått o slagit i huvet.
Ingen pessimism. Jag är objektiv och ser de stora prisvariationer som varit, och där en botten tenderar infinna sig i Juli varje år. Då är det väl rimligt meden ny botten i Juli 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in