Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Putin räknade med ett 3-dagars krig, max en vecka, det där hade han inte alls räknat med.

Men nu kommer det som ett brev på posten, ja inte den svenska då.
Ja, om man bortser från det mänskliga lidandet, är det stor underhållning. Fuck Putin.
Zelensky sa att Putin borde bo i en källare resten av livet och ha en hink som toalett.
Det håller jag med om. Putin är en världens vidrigaste diktatorer.
Om Putin vill spela dirty och utmana CIA och liknande grupper, får han det jobbigt.
Han kan inte vinna mot Väst militärt och börjar Väst skicka CIA-gubbar och liknande till Ukraina, kommer Putin att förlora det spelat också. CIA genomförde ju en global tortyrkampanj, som varade i flera år. Det har varken rört CIA eller USA i ryggen. Alla tuffar på som förut.
Det är vidrigt såklart och totalt olagligt men det är dit vi är på väg tror jag.
När Ukraina bryter igenom Rysslands militära front och börjar återta stulen mark, kommer man jaga enskilda personer, förrädare, torterare osv. Man kommer också att reda ut personliga vendettor, genom att mörda folk. Mer än en kollobratör kommer att hängas på fläcken.
Ingen sida är snövit i detta krig och Ukrainas hämnd kommer inte att bli någon tebjudning.
Jag välkomnar inte denna utveckling men så brukar krig se ut.
Vad skulle man själv göra med snubbar som sprängt ens hem och torterat och mördat ens anhöriga?
Att flera utländska säkerhetstjänster kommer att operera i Ukraina och ge ukrainarna info, verkar ganska självklart. Smutsigt detektivarbete brukar vara en del av upprensingen efter en ockupation och invasion.