Citat:
Ursprungligen postat av
WallabeJoy
Ja jag tror som du, det blir svårt.
Och som du säger inte ens maxstraffet döms ut här utan som jag skrev i något tidigare inlägg, 5-6 år och kanske ngt mer beroende på vad som döms ut i de andra åtalspunkterna. 8 år kanske. Men man kan hoppas de ger maxstraff för flickan fått men för livet.
Får se var utredningen ger.
Jag hoppas bara inte det blir vård då kommer de komma ut väldigt snabbt.
Utan att det blir fängelsestraff.
Kvinnan i Ronneby fick väl 2-3 år för misshandeln hon gjorde. Detta år ju betydligt värre. Men allt är så individuell från tingsrätt till tingsrätt.
Jag hoppas verkligen att maxstraffet döms ut, det känns befogat tycker jag som lekman. Det är ju rätt uppenbart att flickan har tillfogats ett livslångt lidande som även innebär en förtida död.
Men man är ju luttrad och vet att tingsrätten kan döma en sak och hovrätten en annan.
Har inget större hopp men det finns ju möjligheter till att det finns viss ”dokumentation” i form av sökningar på nätet eller förflugna ord till ”fel” personer.
Är väl lite OT men samhället är alldeles för dåligt på att hantera sånna här extrema fall.
Samtidigt går en del föräldrar runt med dåligt samvete och tror att dom är dåliga föräldrar för att dom inte lyckas tjäna ihop pengar till en semesterresa, en moped eller senaste modet.