2023-04-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Det tror jag du har helt rätt i.
Tom fake news media deklarerar att det var trams.
In med Bragg på förhör.
Follow the money.
Braggs uttalande var skrämmande märkligt och totalt emot 6:e tillägget i konstitutionen.
Det här saknar motstycke, utan tvekan.
Citera
2023-04-05, 17:45
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
https://twitter.com/MAGAIncWarRoom/status/1643354186837270534?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1643354186837270534%7Ctwgr% 5Eb5c5462553eed6e4f2cabb42c6398083671108c3%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcitizenfreepress.com% 2Fbreaking%2Fjohn-botlon-gives-blistering-takedown-of-alv in-braggs-case%2F

John Bolton, en Trumphatare av rang och dessutom en utbildad jurist sågar åtalet och säger att president Trump inte kommer att dömas för något då enligt honom åtalet är svagare än vad han förväntade sig!

Det blev alltså en besvikelse för TDS-dårarna

Läste det redan när det kom imorse, men bra att du tar upp det igen!
Citera
2023-04-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag gillar inte en president som ljuger dagligen, jag gillar inte en president som splittrar landet och samtidigt går hand i hand med far-right/konspirationsteoretiker. Jag spyr på en president som anställer okunniga familjemedlemmar som sedan tjänar korrupta miljarder tack vare sina positioner. Varför ska man ha en president som sprider falsk fakta(vaccinet kan ge autism, eller pratet om att dricka blekningsmedel). Är det värdigt med en president som hånar människor som vittnar om sexuella trauman dom blivit utsatta för? Eller hånar ungdomar som försöker att hjälpa jorden att överleva?

Ska ett land som USA ha en president som inte kan hantera en förlust? Utan istället försöker sig på en simpel statskupp efter hans misslyckade försök att övertala election officials att "hitta röster", dvs. fixa valet åt honom.
Nej du tycker inte om en President som är för fred, mot droger och massinvandring av kriminellt slödder.
Den senile Biden är din President. Du valde rätt. Grattis!
Citera
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Braggs uttalande var skrämmande märkligt och totalt emot 6:e tilägget i konstitutionen.
Det här saknar motstycke, utan tvekan.
-
Självklart.
Techno globohomo kommunisterna har panik och gör allt de kan för att sopa undan det största hotet.
Hoppas Republikanerna vaknar till och börjar sparka tillbaka. Tyvärr tror jag inte det dock...
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ot, men Rand Paul skulle bli en riktigt bra president. Hans far Ron, hade även han blivit en ypperlig president, tyvärr blev han aldrig nominerad och det är synd att han inte ställde upp som oberoende kandidat.

Ja, absolut. Tittar ibland på Ron Pauls kanal på Youtube. Han har en daglig show är man pratar om aktuella händelser.
Man sa att han var "för gammal" när han kandiderade för president runt 2008, då var han runt 72. Nu är han nästan 90 och lika pigg och klar i huvudet. Verkligen synd att han inte blev nominerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Ni får läsa på.
Bragg sa: "The evidence will show he did so to cover up crimes relating to the 2016 election."

Jag har läst på.

Det 35e (+)brottet som gör att de andra 34 höjs från ”misdemeanor” till ”felony” finns inte i åklagarens papper.

Vad ska då Trump försvara sig mot? Ett brott som enbart åklagaren vet om, och håller hemligt?

Dessutom har brotten preskriptionstid på 5 år, och sista utbetalningen från The Trump Org inc till Cohen var i december 2017, så redan där ryker saken.

Att Trump inte arbetade i TTOI när ”brotten” blev begått(2/17-12/17) gör jo också det här till en ickesak.

https://s3.documentcloud.org/documents/3404759/DJT-Resignation-Signature-Page-With-Exhibit-a.pdf

Eller ska DJT straffas för brott begått av företag han inte ägde/hade ansvaret för?

Ska man arrestera en politisk motståndare i ett västligt land, dessutom en f.d President, så krävs det starka bevis på klara brott.

Det tycker jag inte NYs åklagare har klart att lägga fram.
Citera
2023-04-05, 17:57
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag har läst på.

Det 35e (+)brottet som gör att de andra 34 höjs från ”misdemeanor” till ”felony” finns inte i åklagarens papper.

Vad ska då Trump försvara sig mot? Ett brott som enbart åklagaren vet om, och håller hemligt?

Dessutom har brotten preskriptionstid på 5 år, och sista utbetalningen från The Trump Org inc till Cohen var i december 2017, så redan där ryker saken.

Att Trump inte arbetade i TTOI när ”brotten” blev begått(2/17-12/17) gör jo också det här till en ickesak.

https://s3.documentcloud.org/documents/3404759/DJT-Resignation-Signature-Page-With-Exhibit-a.pdf

Eller ska DJT straffas för brott begått av företag han inte ägde/hade ansvaret för?

Ska man arrestera en politisk motståndare i ett västligt land, dessutom en f.d President, så krävs det starka bevis på klara brott.

Ja, mkt svagt - i höjd nån form av böter - om ens det
Citera
2023-04-05, 17:59
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej du tycker inte om en President som är för fred, mot droger och massinvandring av kriminellt slödder.
Den senile Biden är din President. Du valde rätt. Grattis!
-
Självklart har du rätt.
Tips. Undvik tomtar som tror på fake news.
De som sprider falska saker om Trump och samtidigt försvarar Biden måste fan vara senila själva.
Citera
2023-04-05, 18:00
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Jag har läst på.

Jag delar uppfattningen om att åklagaren är en hård, smart och klurig en.
Utgår ifrån att han är fullt medveten om vem han har framför sig och vill därför inte på något sätt hjälpa försvars-teamet att förbereda sig mer än vad lagen kräver. Något han var tydlig med under dragningen.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-04-05 kl. 18:04.
Citera
2023-04-05, 18:01
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
https://twitter.com/MAGAIncWarRoom/status/1643354186837270534?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1643354186837270534%7Ctwgr% 5Eb5c5462553eed6e4f2cabb42c6398083671108c3%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcitizenfreepress.com% 2Fbreaking%2Fjohn-botlon-gives-blistering-takedown-of-alv in-braggs-case%2F

John Bolton, en Trumphatare av rang och dessutom en utbildad jurist sågar åtalet och säger att president Trump inte kommer att dömas för något då enligt honom åtalet är svagare än vad han förväntade sig!

Det blev alltså en besvikelse för TDS-dårarna
-
lol. Bolton. Vidrig människa och en av Trumps störst misstag.
Misstänker att han skulle ta alla chanser att pissa på Trump.
Citera
2023-04-05, 18:02
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
I så fall tror jag att du kommer bli förvånad när det hela sätter igång.
Citera
2023-04-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det öppnar dessutom för en mycket farlig prejudikat.

En lokal åklagare kan köra sak mot en politisk motståndare för att ta bort den från möjligheten att ställa till val/hålla valkamp, dessutom en presidentkandidat.

Nästa gång blir det kanske en blodtörstig Trumpfantast i djupaste Kentucky som kör en skitsak mot demokraternas presidentkandidat, för att skapa sig ett namn?

Ser ni inte problemet? Den enda orsaken till att Trump inte fått böter för det här (som Hillary fick) är att han heter Trump.

Ingen ska stå över lagen, men ingen ska stå under häller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in