2023-04-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinkryttare
Från säkra källor har information framkommit till mig att pappan för något år sen uttalat sin något annorlunda syn på relationer. Familjen är det enda viktiga och vänner och dylikt är onödigt skrafs, typ..
Det synsättet på relationer känns lite extra skrämmande när man vet vad som pågår innanför familjens egna väggar…..

Citat:
Sen är det ju så att även J’s syster Jossa och hennes pojkvän sitter häktade efter en razzia i en lägenhet i Eslöv efter misstanke om droginnehav. I lägenheten fanns Jossa, hennes två barn som blev omhändertagna av soc samt hennes pojkvän R Fjell, som är bror till S Fjell. S F har barn med den misstänkta barnamördare som agerade i Eslöv december -22.

Har ingen relation till någon av personerna idag men Jossa var under gymnasietiden väldigt ofräsch och vinnare i VM i WT. Verkar som det går i släkten…

Herre jösses!

Är alla fullständigt galna i lilla Eslöv...
Stackars, stackars dessa inblandade barn och speciellt du lille gosse 19 månader V.i.f.
Citera
2023-04-05, 15:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Synnerligen grov misshandel kan ge upp till 10 års fängelse vilket lär bli fallet här.
För övrigt får du gärna skruva ut huvudet ur arslet din empatilösa tomte.

Jag konstaterade för kanske 100 inlägg sedan att straffskalan för synnerligen grov misshandel är 4-10 år.

Sen misshandel och olaga frihetsberövade på det. Jag tycker det är för lite. Men livstid döms bara vid mord.

Jag funderar dock om åklagaren kan komma upp i mordförsök om de kan få tillräckligt med bevis dom visar att föräldrarna ville ha livet av Z över tid. Därav att de gav detta och svälte henne.
Citera
2023-04-05, 15:26
Avslutad
Synd vi inte har samma hårda straff som vissa andra länder. I andra länder hade det förmodligen blivit livstidsfängelse på föräldrarna. Här döms dom till 3-4 år men är ute efter 2 år för gott uppförande och straffrabatt och vad allt annat piss de har för kriminella i detta jävla råttbo till land.
Citera
2023-04-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Herre jösses!

Är alla fullständigt galna i lilla Eslöv...
Stackars, stackars dessa inblandade barn och speciellt du lille gosse 19 månader V.i.f.
Ja stackars stackars lille vän, så mycket patrask som får löpa fritt och skada andra.
Citera
2023-04-05, 15:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Skulle snarare tro att det kan vara föräldrarna som tutat i henne att hon ska vara pojke för att på så sätt hoppa på den nya flugan att ha unga barn med könsdysfori. Barn är väldigt lättmanipulerade. Mer pengar från kommun, mer inlägg p Facebook, mer uppmärksamhet vilket mamman verkar vilja ha, det är nåt fel på ALLA barnen och Det ska visas på Facebook konstant. "hur ORKAR ni gumman, hjältar, ni tar strid mot de elaka myndigheter etc"
Ja allt du skriver verkar mycket troligt.
Citera
2023-04-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Skulle snarare tro att det kan vara föräldrarna som tutat i henne att hon ska vara pojke för att på så sätt hoppa på den nya flugan att ha unga barn med könsdysfori. Barn är väldigt lättmanipulerade. Mer pengar från kommun, mer inlägg p Facebook, mer uppmärksamhet vilket mamman verkar vilja ha, det är nåt fel på ALLA barnen och Det ska visas på Facebook konstant. "hur ORKAR ni gumman, hjältar, ni tar strid mot de elaka myndigheter etc"

Ja, det skrev jag tidigare också. Mamman verkar vara typen som lägger ut alla barns problem (verkliga eller ej) och hur jobbigt det är. Uppmärksamhetstörstande. Ganska vanligt på sociala media
Citera
2023-04-05, 16:26
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Haha nej de får inte livstid av detta.
Barnet lever

Vad skrattar du åt din idiot?
När livstid ska gälla så är det nu i detta fall om det ska användas.
Ett litet barn som är helt försvarslös hos sina egna föräldrar.
Jag har fan inga ord för såna som dig!
Citera
2023-04-05, 16:34
Medlem
thoughtfuls avatar
Utifrån vad som står i AB verkar åtminstone mamman vara sprutnarkoman. Oddsen är nog höga att även pappan är det då.

Antagligen har flickan varit ”den besvärliga” av barnen då hon av vad som beskrivs av henne verkar ha egenskaper som kanske inte är så lätta att hantera med ett samtidigt missbruk.
Senast redigerad av thoughtful 2023-04-05 kl. 16:44. Anledning: Fel förkortning på Aftonbladet
Citera
2023-04-05, 16:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Utifrån vad som står i AF verkar åtminstone mamman vara sprutnarkoman. Oddsen är nog höga att även pappan är det då.

Antagligen har flickan varit ”den besvärliga” av barnen då hon av vad som beskrivs av henne verkar ha egenskaper som kanske inte är så lätta att hantera med ett samtidigt missbruk.

Det fetade har jag inte läst någonstans, kan du länka till det påståendet?
Citera
2023-04-05, 16:42
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det fetade har jag inte läst någonstans, kan du länka till det påståendet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQKdV5/forgiftade-flickan-i-eslov-aklagaren-visste-inte-om-hon-skulle-overleva

”Ett av barnen har sett mamma ta sprutor i armvecket”.
Citera
2023-04-05, 16:44
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vad skrattar du åt din idiot?
När livstid ska gälla så är det nu i detta fall om det ska användas.
Ett litet barn som är helt försvarslös hos sina egna föräldrar.
Jag har fan inga ord för såna som dig!

Jag skrattar för att man kan tycka att någon förtjänar livstid absolut men man kan som tur är faktiskt inte bara ge det som straff till höger och vänster och vi har ett rättsystem i Sverige.

Brotten de är misstänkta för ger när det gäller synnerligen grov misshandel 4-10 år.
Dvs Maxstraffet är 10 år.

Så jag att jag skrattade har ingen koppling till fallet ifråga och vad jag tycker är ett riktigt straff utan att man sitter och skriver livstid hit och dit som att det är något rätten ger bara för att folk tycker någon ska ha det.

Livstid kan endast dömas ut vid mord eller terrorbrott eller dylikt.
Endast då det finns på straffskalan.
Citera
2023-04-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag skrattar för att man kan tycka att någon förtjänar livstid absolut men man kan som tur är faktiskt inte bara ge det som straff till höger och vänster och vi har ett rättsystem i Sverige.

Brotten de är misstänkta för ger när det gäller synnerligen grov misshandel 4-10 år.
Dvs Maxstraffet är 10 år.

Så jag att jag skrattade har ingen koppling till fallet ifråga och vad jag tycker är ett riktigt straff utan att man sitter och skriver livstid hit och dit som att det är något rätten ger bara för att folk tycker någon ska ha det.

Livstid kan endast dömas ut vid mord eller terrorbrott eller dylikt.
Endast då det finns på straffskalan.

Brott mot barn av denna allvarlighetsgrad borde definitivt ge livstid. Något för politikerna att jobba för tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in