Citat:
Ursprungligen postat av
Dorinda
Ren spekulation, men jag har svårt att släppa det här med att Z är flicka, kläs i flickkläder de första åren och sedan helt ändra skepnad. Hon är plötsligt klippt i pojkfrisyr, är kladd som sina bröder och har blivit ohälsosamt smal. Hon har även skador i underlivet och föräldrarna påstår att hon lider av en hjärnskada. De tycker även att det är bättre om hon inte bor med dem mer. 😳😑😳
Som sagt, jag spekulerar bara. Men kan det vara så att barnet föds som flicka, velat vara en pojke och att det är orsaken till att det går så snett för just det här barnet. Trots allt så finns det mycket som tyder på att de iaf hjälpligt tagit hand om de övriga barnen, och endast utsatt det här barnet för en rad plågor.
Kan skadorna i underlivet ha orsakats kring det här med könsidentitet? Kan det vara så att barnet själv orakat dem, eller gjort viss skada på sig själv och föräldrarna inte kunnat hanterar detta och förvärrat detta? Jag funderar på om det skulle kunna vara en kombo. Om föräldrarna inte kan älska ett barn villkorslöst så kan så klart ett barn utveckla just ett självskadebeteende, om barnet pratat om att hon vill vara en han så kan det ha skapat en konflikt där föräldrarna förtrycker barnet isf för att stötta det.
Hon kan ju också velat bli ”någon annan” om hon upplevt att hennes äldre bror fått den uppmärksamhet som hon själv velat ha. En hård miljö där man inte blir sedd och får sina behov tillgodosedda kan ju få barn att fly från sig själva och då ta en annan personlighet.
Det skulle ju kunna vara tvärtom, att Z verkligen vill vara en flicka och att klippa av henne håret och klä henne som sina bröder är en del av en bestraffning för att kränka henne. BÅDA föräldrarna har ju acceptera och även tyckt att förslaget om att hon inte ska bo familjen har varit bra eller iaf accepterat det. Det är faktiskt rätt anmärkningsvärt att ingen av föräldrarna vill ha just henne. 😕 Mamman har ju någon form av psykisk störning, kan hon fått för sig att Z är något hot mot familjen eller liknande?
Kan skadorna i underlivet ha något med det här flicka till pojke förvandlingen att göra?
De övriga barnen längtar efter sina föräldrar och har bett om att få åka hem, medan den här flickan inte nämt sina föräldrar. Jag vet att hon troligtvis har svårt att prata med tanke på hennes skador i svalget, men hon pratar ju uppenbarligen. En av de första sakerna ett barn skulle be om är ju att få träffa sina föräldrar.
Alla som har barn vet att barn älskar man villkorslöst och kärleken till ens barn är av en annan dimension. Man vet att det alltid är förälderns fel och brister om det inte blir så. Men barn vet ju inte det. Så himla sorgligt att växa upp och inte känna sig älskad för den man är.
Jag har också funderat runt det där, delar alla dina tankar och tänker lite så här också.
Dels är det tidigt att ge uttryck för könsdyfori i den åldern, alltså nu pratar jag 2018/2019
Barnet är då 2-3 år.
Sen är självskadebeteende ytterst ovanligt (finns så klart fall) i förskoleåldern. Brukar komma i puberteten. Dvs runt 9 år och uppåt. ( återigen med undantag förstås).
Meningen av det jag skrev ovan klar gör något om huruvida barnet vill vara pojke eller ej och om föräldrarna i såfall accepterat eller det är ngn bestraffning.
Jag tänker när de avprogrammerat de andra barnen borde ngn av de äldre kunna förklara lite. Äldsta är ändå 13 år. Hon måste varit väl medveten om vad som hände. Även de andra barnen.
Frågan är om de känner samma avsky för sitt syskon eller ej.
Sen tror jag inte flickan har svårigheter med att prata, eftersom hon pratar om att hon längtar efter att äta igen, gått på stan, umgås med sina soc- personer hon bor med.
Så prata 3 månader efter det tror jag hon kan.
Ett intressant fall ur flera aspekter.
Dels visar det på hur extremt lojala barn är sina föräldrar.
Dels visar det att ondska finns överallt.
Av det lilla jag hann se när någon galning kommenterade varenda kommentar med tråden hit så verkade alla vara otroligt chockade.
Och ingen har heller hittat hit än och ska försvara föräldrarna, dock tar det väl ett tag innan man får skriva inlägg. Vet dock integritet lång tid.
Intressant också att systern till mamman har ett missbruk och mamman missbrukar.
Känns inte dom missbruket kan vara någon nyhet för pols i lilla Eslöv om de gör en razzia.
Jag funderar också på om brottsrubriceringen skulle kunna ändras till mordförsök..
Funderar på vad annat än synnerligen grov misshandel om inte mordförsök är möjligt.
Men tvingar man in någon stora mängder frätande vätska är det iaf i min värld det.
Man vet ju om riskerna att personen i det här fallet ett litet undernärt barn kan dö.
Anser jag då…