2023-04-05, 12:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldfebern
Det är det jag säger. Då måste det finnas dokumenterat och en väldigt speciell anledning. Som familjen i Bjärred som hade så pass sjuk barn så mamman och pappan bestämde att alla skulle dö. De hade hemskolning.
Ja men dessa föräldrar lurade alla, då pappan var högutbildad och vältalig.
Citera
2023-04-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är olika för olika kommuner. I Göteborg räcker det med att ett barn som insjuknar i svår covid och därför är borta i två veckor för att socialen skall omhänderta barnet eftersom skolan anser att barnet är borta för länge.

Det ligger självklart mer till grund för ett omhändertagande än att barnet varit hemma med covid i två veckor.
Citera
2023-04-05, 13:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Ren spekulation, men jag har svårt att släppa det här med att Z är flicka, kläs i flickkläder de första åren och sedan helt ändra skepnad. Hon är plötsligt klippt i pojkfrisyr, är kladd som sina bröder och har blivit ohälsosamt smal. Hon har även skador i underlivet och föräldrarna påstår att hon lider av en hjärnskada. De tycker även att det är bättre om hon inte bor med dem mer. 😳😑😳

Som sagt, jag spekulerar bara. Men kan det vara så att barnet föds som flicka, velat vara en pojke och att det är orsaken till att det går så snett för just det här barnet. Trots allt så finns det mycket som tyder på att de iaf hjälpligt tagit hand om de övriga barnen, och endast utsatt det här barnet för en rad plågor.

Kan skadorna i underlivet ha orsakats kring det här med könsidentitet? Kan det vara så att barnet själv orakat dem, eller gjort viss skada på sig själv och föräldrarna inte kunnat hanterar detta och förvärrat detta? Jag funderar på om det skulle kunna vara en kombo. Om föräldrarna inte kan älska ett barn villkorslöst så kan så klart ett barn utveckla just ett självskadebeteende, om barnet pratat om att hon vill vara en han så kan det ha skapat en konflikt där föräldrarna förtrycker barnet isf för att stötta det.

Hon kan ju också velat bli ”någon annan” om hon upplevt att hennes äldre bror fått den uppmärksamhet som hon själv velat ha. En hård miljö där man inte blir sedd och får sina behov tillgodosedda kan ju få barn att fly från sig själva och då ta en annan personlighet.

Det skulle ju kunna vara tvärtom, att Z verkligen vill vara en flicka och att klippa av henne håret och klä henne som sina bröder är en del av en bestraffning för att kränka henne. BÅDA föräldrarna har ju acceptera och även tyckt att förslaget om att hon inte ska bo familjen har varit bra eller iaf accepterat det. Det är faktiskt rätt anmärkningsvärt att ingen av föräldrarna vill ha just henne. 😕 Mamman har ju någon form av psykisk störning, kan hon fått för sig att Z är något hot mot familjen eller liknande?
Kan skadorna i underlivet ha något med det här flicka till pojke förvandlingen att göra?

De övriga barnen längtar efter sina föräldrar och har bett om att få åka hem, medan den här flickan inte nämt sina föräldrar. Jag vet att hon troligtvis har svårt att prata med tanke på hennes skador i svalget, men hon pratar ju uppenbarligen. En av de första sakerna ett barn skulle be om är ju att få träffa sina föräldrar.

Alla som har barn vet att barn älskar man villkorslöst och kärleken till ens barn är av en annan dimension. Man vet att det alltid är förälderns fel och brister om det inte blir så. Men barn vet ju inte det. Så himla sorgligt att växa upp och inte känna sig älskad för den man är.

Jag har också funderat runt det där, delar alla dina tankar och tänker lite så här också.

Dels är det tidigt att ge uttryck för könsdyfori i den åldern, alltså nu pratar jag 2018/2019
Barnet är då 2-3 år.

Sen är självskadebeteende ytterst ovanligt (finns så klart fall) i förskoleåldern. Brukar komma i puberteten. Dvs runt 9 år och uppåt. ( återigen med undantag förstås).

Meningen av det jag skrev ovan klar gör något om huruvida barnet vill vara pojke eller ej och om föräldrarna i såfall accepterat eller det är ngn bestraffning.

Jag tänker när de avprogrammerat de andra barnen borde ngn av de äldre kunna förklara lite. Äldsta är ändå 13 år. Hon måste varit väl medveten om vad som hände. Även de andra barnen.
Frågan är om de känner samma avsky för sitt syskon eller ej.

Sen tror jag inte flickan har svårigheter med att prata, eftersom hon pratar om att hon längtar efter att äta igen, gått på stan, umgås med sina soc- personer hon bor med.
Så prata 3 månader efter det tror jag hon kan.

Ett intressant fall ur flera aspekter.

Dels visar det på hur extremt lojala barn är sina föräldrar.
Dels visar det att ondska finns överallt.
Av det lilla jag hann se när någon galning kommenterade varenda kommentar med tråden hit så verkade alla vara otroligt chockade.

Och ingen har heller hittat hit än och ska försvara föräldrarna, dock tar det väl ett tag innan man får skriva inlägg. Vet dock integritet lång tid.

Intressant också att systern till mamman har ett missbruk och mamman missbrukar.
Känns inte dom missbruket kan vara någon nyhet för pols i lilla Eslöv om de gör en razzia.

Jag funderar också på om brottsrubriceringen skulle kunna ändras till mordförsök..

Funderar på vad annat än synnerligen grov misshandel om inte mordförsök är möjligt.
Men tvingar man in någon stora mängder frätande vätska är det iaf i min värld det.
Man vet ju om riskerna att personen i det här fallet ett litet undernärt barn kan dö.

Anser jag då…
Citera
2023-04-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ren spekulation, men jag har svårt att släppa det här med att Z är flicka, kläs i flickkläder de första åren och sedan helt ändra skepnad. Hon är plötsligt klippt i pojkfrisyr, är kladd som sina bröder och har blivit ohälsosamt smal. Hon har även skador i underlivet och föräldrarna påstår att hon lider av en hjärnskada. De tycker även att det är bättre om hon inte bor med dem mer. 😳😑😳

Som sagt, jag spekulerar bara. Men kan det vara så att barnet föds som flicka, velat vara en pojke och att det är orsaken till att det går så snett för just det här barnet. Trots allt så finns det mycket som tyder på att de iaf hjälpligt tagit hand om de övriga barnen, och endast utsatt det här barnet för en rad plågor.

Kan skadorna i underlivet ha orsakats kring det här med könsidentitet? Kan det vara så att barnet själv orakat dem, eller gjort viss skada på sig själv och föräldrarna inte kunnat hanterar detta och förvärrat detta? Jag funderar på om det skulle kunna vara en kombo. Om föräldrarna inte kan älska ett barn villkorslöst så kan så klart ett barn utveckla just ett självskadebeteende, om barnet pratat om att hon vill vara en han så kan det ha skapat en konflikt där föräldrarna förtrycker barnet isf för att stötta det.

Hon kan ju också velat bli ”någon annan” om hon upplevt att hennes äldre bror fått den uppmärksamhet som hon själv velat ha. En hård miljö där man inte blir sedd och får sina behov tillgodosedda kan ju få barn att fly från sig själva och då ta en annan personlighet.

Det skulle ju kunna vara tvärtom, att Z verkligen vill vara en flicka och att klippa av henne håret och klä henne som sina bröder är en del av en bestraffning för att kränka henne. BÅDA föräldrarna har ju acceptera och även tyckt att förslaget om att hon inte ska bo familjen har varit bra eller iaf accepterat det. Det är faktiskt rätt anmärkningsvärt att ingen av föräldrarna vill ha just henne. 😕 Mamman har ju någon form av psykisk störning, kan hon fått för sig att Z är något hot mot familjen eller liknande?
Kan skadorna i underlivet ha något med det här flicka till pojke förvandlingen att göra?

De övriga barnen längtar efter sina föräldrar och har bett om att få åka hem, medan den här flickan inte nämt sina föräldrar. Jag vet att hon troligtvis har svårt att prata med tanke på hennes skador i svalget, men hon pratar ju uppenbarligen. En av de första sakerna ett barn skulle be om är ju att få träffa sina föräldrar.

Alla som har barn vet att barn älskar man villkorslöst och kärleken till ens barn är av en annan dimension. Man vet att det alltid är förälderns fel och brister om det inte blir så. Men barn vet ju inte det. Så himla sorgligt att växa upp och inte känna sig älskad för den man är.

Jag får heller inte riktigt ihop det här med att hon kläs som en pojke. Vet inte ens om det är relevant?? På bilderna ser hon ut som vilken pojke som helst med fixad frisyr och hela och rena kläder. Verkar dock som att föräldrarna ofta skriver om sina döttrar som prinsessor, så det kanske kan vara ett straff att hon inte får vara en prinsessa.
Citera
2023-04-05, 13:34
Medlem
Citat:

Om de hade svårt att acceptera hennes pojkidentitet borde de väl ha gjort tvärtom och tvingat på henne flickkläder?

Om kläderna och håret har någon betydelse överhuvudtaget tror jag snarare på något munchhausen by proxy-liknande där föräldrarna fått för sig att barnet är en transperson på samma sätt som de fått för sig att hon har en hjärnskada. Hon kanske helt enkelt var ett lite livligare barn och det räckte för att ett par dysfunktionella föräldrar skulle inbilla sig att något var "fel".

Antingen det eller så är klädseln och håret någon form av bestraffning.

Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Om vi antar att föräldrarnas utsaga om att barnet har funktionsnedsättningar så borde det ha funnits stöd sen innan.
De hänvisar till en hjärnskada; vem har diagnosticerat den? Barnet borde isåfall ha tillhört personkrets 1 inom LSS och det kräver utredningar från iaf två olika roller. Det borde vara kontakt med barnhab. Osv

Låt oss anta att barnet hade självskadebeteende; vilken förälder väljer då att ha framme tex ättika?

Vad gjorde att de inte sökte vård för frakturerna men sökte vård nu? De är ju inte främmande för sjukvård.

Det är så många frågor som jag hoppas får ett svar - om inte annat för polisen och framtida familjehem.

Tror sniggypop menade att ättikan kan ha varit iscensatt med syftet att snabba på utredning om avlastning. Typ "om det ser ut som flickan har ett allvarligt självskadebeteende får vi hjälp snabbare".
Citera
2023-04-05, 13:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinkryttare
Från säkra källor har information framkommit till mig att pappan för något år sen uttalat sin något annorlunda syn på relationer. Familjen är det enda viktiga och vänner och dylikt är onödigt skrafs, typ..
Det synsättet på relationer känns lite extra skrämmande när man vet vad som pågår innanför familjens egna väggar…..

Sen är det ju så att även J’s syster Jossa och hennes pojkvän sitter häktade efter en razzia i en lägenhet i Eslöv efter misstanke om droginnehav. I lägenheten fanns Jossa, hennes två barn som blev omhändertagna av soc samt hennes pojkvän R Fjell, som är bror till S Fjell. S F har barn med den misstänkta barnamördare som agerade i Eslöv december -22.

Har ingen relation till någon av personerna idag men Jossa var under gymnasietiden väldigt ofräsch och vinnare i VM i WT. Verkar som det går i släkten…

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Intressant också att systern till mamman har ett missbruk och mamman missbrukar.
Känns inte dom missbruket kan vara någon nyhet för pols i lilla Eslöv om de gör en razzia.

Skrevs ju bara något inlägg bak rätt mycket info om systern (i det citerade inlägget ovanför)?

Edit;
(FB) Eslöv: misstänkt mord på barn, person gripen. 2022-12-09
Senast redigerad av MissDecibella 2023-04-05 kl. 14:02.
Citera
2023-04-05, 14:33
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malev
Jag får heller inte riktigt ihop det här med att hon kläs som en pojke. Vet inte ens om det är relevant?? På bilderna ser hon ut som vilken pojke som helst med fixad frisyr och hela och rena kläder. Verkar dock som att föräldrarna ofta skriver om sina döttrar som prinsessor, så det kanske kan vara ett straff att hon inte får vara en prinsessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Om de hade svårt att acceptera hennes pojkidentitet borde de väl ha gjort tvärtom och tvingat på henne flickkläder?

Om kläderna och håret har någon betydelse överhuvudtaget tror jag snarare på något munchhausen by proxy-liknande där föräldrarna fått för sig att barnet är en transperson på samma sätt som de fått för sig att hon har en hjärnskada. Hon kanske helt enkelt var ett lite livligare barn och det räckte för att ett par dysfunktionella föräldrar skulle inbilla sig att något var "fel".

Antingen det eller så är klädseln och håret någon form av bestraffning.

Tror sniggypop menade att ättikan kan ha varit iscensatt med syftet att snabba på utredning om avlastning. Typ "om det ser ut som flickan har ett allvarligt självskadebeteende får vi hjälp snabbare".

Skulle snarare tro att det kan vara föräldrarna som tutat i henne att hon ska vara pojke för att på så sätt hoppa på den nya flugan att ha unga barn med könsdysfori. Barn är väldigt lättmanipulerade. Mer pengar från kommun, mer inlägg p Facebook, mer uppmärksamhet vilket mamman verkar vilja ha, det är nåt fel på ALLA barnen och Det ska visas på Facebook konstant. "hur ORKAR ni gumman, hjältar, ni tar strid mot de elaka myndigheter etc"
Citera
2023-04-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Såna som du, som generaliserar utifrån ett enda fall och sprider hat och desinformation är en stor risk för utveckling av vårt samhälle.

Det finns ingenting på den länkade sidan som säger det du påstår. Ta av dig invandraproblemglasögonen när du läser, så kanske du förstår bättre.

Först snack om invandrare. Sen alkohol - som ju inte är förbjudet, vad dillar du om?
Hedersvåld och hedersmord är inte "ett enda fall".

Här är en gammal lista med hedersmördade i sverige:

Citat:
1986 - Mordet på Ibrahim och Bafreen Fatah (kurdiska makar från Irak).[24]
1994 - Mordet på Maryam i Hällefors (kristen palestinsk kvinna).[25]
1996 - Mordet på Sara Abed Ali i Umeå (kurdisk kvinna från Irak)[26]
1999 - Mordet på Pela Atroshi (kurdisk kvinna från Irak). Mordet begicks fysiskt sett i Irak, men inom en i Sverige bosatt familj.
2002 - Mordet på Fadime Sahindal (kurdisk kvinna från Turkiet)
2005 - Mordet på Abbas Rezai (afghansk man)
2010 - Mordet på Jian Subhi Aref (kurdisk kvinna från Irak) [27][28][29]
2012 - Mordet på Maria Barin Aydin (yazidisk kvinna från Irak)
2016 - Mordet på Ramin Sherzaj (afghansk man)[30]
2016 - Mordet på 16-åriga Marzieh Amiri från Iran som var andrahustru till en 41-årig man som kommit till Sverige år 2011 med sin första fru. Mannen dömdes i tingsrätt och hovrätt till 18 års fängelse och utvisning på livstid.[31]
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hedersmord

Men du är i gott sällskap, även ledamöter av Sveriges Riksdag är okunniga i denna fråga:

Citat:
Den 21 oktober 2020 medverkade jämställdhetsminister Åsa Lindhagen i SVT där hon meddelade att 100 000 ungdomar skulle vara drabbade av hedersrelaterat våld och förtryck i Sverige i dagsläget. Dock visar en granskning att denna siffra kommer från en utredning som gjordes 2014 och alltså är sex år gammal. Forskare har konstaterat att 2017 låg siffran på 240 000 drabbade. I och med den kraftiga invandring som har bedrivits de senaste fem åren har hedersförtrycket ökat markant i samhället bland de med invandrarbakgrund. Men det finns även bland andra och tredje generationens invandrare som anammar hederskulturen.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/nationell-statistik-om-hedersrelaterat-vald-och_H810100

Att ta upp frågan om hedersvåld är inte att sprida hat, tvärt om. Det stoppar hat och hatiska våldsbrott inom familjer.

Aktuell typ av brott normaliseras tyvärr med en massiv import av hederskultur. Det riskerar att sprida sig även till svenska familjer.

Inte otänkbart att föräldrarna i detta fall skadade flickan med motivet att de skämdes för någonting.
Citera
2023-04-05, 14:44
Medlem
QuadGods avatar
Hovrätten friar efter att Tingsrätten givit båda livstid.
Citera
2023-04-05, 14:46
Avslutad
På mammans facebook fanns bilder på en supergullig tjej med långt hår. Vet inte om det är hon det gäller, då vi inte har tillgång till sidan längre. Fanns kommentarer om att hon var otroligt lik sin mamma.
Kan det i mammans huvud ha handlat om svartsjuka mot barnet, och att hon därför var extra utsatt för mammans vrede som inte ville ha konkurrens?

När kan Fup:en beräknas komma?
Citera
2023-04-05, 14:50
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuadGod
Hovrätten friar efter att Tingsrätten givit båda livstid.

Haha nej de får inte livstid av detta.
Barnet lever
Citera
2023-04-05, 15:00
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Haha nej de får inte livstid av detta.
Barnet lever

Synnerligen grov misshandel kan ge upp till 10 års fängelse vilket lär bli fallet här.
För övrigt får du gärna skruva ut huvudet ur arslet din empatilösa tomte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in