2023-04-05, 12:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tvilsomt om man kunne risikert forsvinningssaken på denne type pressmidler. Hva om gjeld var gjort opp før 31. oktober 2018.

Forsvinningssaken ble som kjent planlagt over lengre tid og kan vanskelig bygge på at utenforstående er under kontinuerlig press.
Den eneste bindingen over tid vil være av familiær karakter eller andre nære forbindelser som ikke kommer seg ut av situasjonen.

Du har forsåvidt et godt poeng. Jeg tenker dette mest i forhold til kryptorigget.
Hvordan forklare at PSS er siktet for medvirkning til drap mellom juni og forsvinningsdagen?
Ikke medvirkning til bortføring eller id-tyveri, men drap. Kan det være en politi-finte for å
kunne bruke KK på ham? Hans modus taler ikke for et vanntett opplegg eller sirlig planlegging.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
At kriminelle skulle ha tatt dette oppdraget, tatt seg inn i boligen, dyttet og dratt henne rundt, stripset og kneblet henne, ribbet henne for klær og personlige eiendeler som ledd i en ydmykelse og annet, utsatt henne for grov vold, kvalt henne og slept henne naken til inngangsdøren hvor hun så ble lempet inn i en bil og kjørt til et planlagt sted for henne faller på sin egen urimelighet. Ingen pengegjeld i verden får noen til å opptre på dette viset. Ingen dna er heller funnet etter eventuelle slike i boligen.

Det virker utenkelig for normale ikke-kriminelle mennesker. Men man ser jo hva folk er i stand til å gjøre.
Grande-saken er ett eksempel. Det var også en sak i Trondheim der en forretningsmann ble lurt med
til et forlatt hus og torturert på svært grov vis en hel natt.
Senast redigerad av Svartediket 2023-04-05 kl. 12:54.
Citera
2023-04-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det virker utenkelig for normale ikke-kriminelle mennesker. Men man ser jo hva folk er i stand til å gjøre.
Grande-saken er ett eksempel. Det var også en sak i Trondheim der en forretningsmann ble lurt med
til et forlatt hus og torturert på svært grov vis en hel natt.

Her er en eldre kvinne oppsøkt på høylys dag i sin egen bolig og utsatt for ydmykelse og grove kriminelle handlinger. Det er ikke kjent at hun hadde noen fiender og ikke eide hun nåla i veggen. Det er ikke avsatt dna fra fremmede GP i boligen. Tenker vi kan glemme både Grande sak og torturerte forretningsmenn.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 13:14. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva tror du om det?
Kan det hende at GM ble presset eller truet til å utføre forbrytelsen?

Ikke umulig at det kan være slik. Men jeg tror også at GM kan ha blitt tvunget til å begå forbrytelsen fordi Anne må bli borte for enhver pris.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-05 kl. 13:33.
Citera
2023-04-05, 13:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Her er en eldre kvinne oppsøkt på høylys dag i sin egen bolig og utsatt for ydmykelse og grove kriminelle handlinger. Det er ikke kjent at hun hadde noen fiender og ikke eide hun nåla i veggen. Det er ikke avsatt dna fra fremmede GP i boligen. Tenker vi kan glemme både Grande sak og torturerte forretningsmenn.

Hun hadde jo én fiende, da.
En fiende med "penger, og kontakter som kan få deg drept uten at jeg selv blir tatt for det".

Ble hun tatt på dagtid? Jeg vet ikke. To vitner indikerer at hun var i live frem til 9:16. Ble de truet?

Synes det er interessant dersom det var TEH som ble etterlyst på Twitter da TH slapp ut.
Hva var i såfall grunnen? Rømte han fra Tyrili for å ønske sin far velkommen hjem?
Eller hadde han andre grunner?

Jeg håper politiet er dyktige nok til å løse dette. Men jeg har begynt å tvile.
Citera
2023-04-05, 13:53
Medlem
Citat:
Hun hadde jo én fiende, da.
En fiende med "penger, og kontakter som kan få deg drept uten at jeg selv blir tatt for det".

Ble hun tatt på dagtid? Jeg vet ikke. To vitner indikerer at hun var i live frem til 9:16. Ble de truet?

Synes det er interessant dersom det var TEH som ble etterlyst på Twitter da TH slapp ut.
Hva var i såfall grunnen? Rømte han fra Tyrili for å ønske sin far velkommen hjem?
Eller hadde han andre grunner?

Jeg håper politiet er dyktige nok til å løse dette. Men jeg har begynt å tvile.

Ja med tanke på hennes skjebne er det klart hun hadde en eller flere fiender. Hjelper behøver vel ikke nødvendigvis ha vært hennes fiende sånn i utgangspunktet.

Jeg tror TEH vet noe han burde dele. Slutte å frykte. Stå opp for sin mor og tyranniet. Men det blir nå bare noe jeg tror noe om. Jeg tror også, sånn helt utenom saken, at han er en god klemmer. Og jeg tror han selv kunne trengt noen av dem i den situasjonen jeg tror han befinner seg i. Men hun som sikkert var raus med slike i den familien er som kjent død og begravet.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 13:54. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-05, 14:06
Medlem
GM var opptatt av å vaske spor i S4. Alt fra blodspor til andre avslørende avtrykk skulle bort. Dette må med andre ord ha vært en del av planen for å kunne villede politiet. Fjerning av ulike spor må GM ha tatt høyde for på forhånd i den nøye gjennomtenkte planen. Da er det jo ganske rart at en som har planlagt lenge ikke hadde med seg helt nødvendig basisutstyr, som feks en enkel bøtte. Husets vaskebøtte er forsvunnet med GM. En angivelig ukjent GM tok altså sjansen på at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av å ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt å kunne gjennomføre planen. Det virker mindre sannsynlig at en utenforstående og ukjent GM ville glemt sånne ting etter å ha planlagt i månedsvis.
Citera
2023-04-05, 14:14
Medlem
Citat:
GM var opptatt av å vaske spor i S4. Alt fra blodspor til andre avslørende avtrykk skulle bort. Dette må med andre ord ha vært en del av planen for å kunne villede politiet. Fjerning av ulike spor må GM ha tatt høyde for på forhånd i den nøye gjennomtenkte planen. Da er det jo ganske rart at en som har planlagt lenge ikke hadde med seg helt nødvendig basisutstyr, som feks en enkel bøtte. Husets vaskebøtte er forsvunnet med GM. En angivelig ukjent GM tok altså sjansen på at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av å ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt å kunne gjennomføre planen. Det virker mindre sannsynlig at en utenforstående og ukjent GM ville glemt sånne ting etter å ha planlagt i månedsvis.
Citat:
En angivelig ukjent GM tok altså sjansen på at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av å ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt å kunne gjennomføre planen.
Hva vet du om det? GM kan vel ha hatt med seg en bøtte og annet vaskeutstyr og GM kan ha fjernet husets vaskebøtte for å kaste mistanke mot TH.
Citera
2023-04-05, 14:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja med tanke på hennes skjebne er det klart hun hadde en eller flere fiender. Hjelper behøver vel ikke nødvendigvis ha vært hennes fiende sånn i utgangspunktet.

Jeg tror TEH vet noe han burde dele.
Slutte å frykte. Stå opp for sin mor og tyranniet. Men det blir nå bare noe jeg tror noe om. Jeg tror også, sånn helt utenom saken, at han er en god klemmer. Og jeg tror han selv kunne trengt noen av dem i den situasjonen jeg tror han befinner seg i. Men hun som sikkert var raus med slike i den familien er som kjent død og begravet.

Brukeren first.spring kan vel kontakte ham på messenger, slik hen gjorde med MZ.
Tydeligvis flink å få folk i tale.

Forøvrig synes jeg media burde skru opp aktiviteten rundt saken et par-tre hakk.
Man ser jo typisk at saker som får blest og medietrykk blir prioritert opp av politiet.
Senast redigerad av Svartediket 2023-04-05 kl. 14:30.
Citera
2023-04-05, 14:28
Medlem
Citat:

Selv tror jeg en av gjerningspersonene ble opptatt av å vaske etter at Fru Hagen stupte inn i trappa og blødde. Og at dette ikke nødvendigvis var en del av noen plan. At dna ikke var en frykt i dette sånn i utgangspunktet. Men at blodsøl etter henne i trappa førte til panikk hos noen.

Hvorfor ble ikke slepesporene fjernet? De er avslørende. Kan det skyldes dårlig tid etter drapet hos den som drepte henne, at vaskebøtta ikke var tilgjengelig for denne eller at den som drepte henne sånn egentlig ikke brydde seg om hvorvidt dette kunne komme til å se ut som et drap?
Har du selv et solid alibi og selv er bosatt i boligen så har du i grunnen ikke så mye å frykte med tanke på ulike spor etter deg.

Verre blir det for eventuelt den som har avsatt dna, ikke har naturlig tilhold i boligen, kanskje ikke like solid alibi og som eventuelt forsvant med vaskebøtta.
Citera
2023-04-05, 14:29
Medlem
Citat:
Brukeren first.spring kan vel kontakte ham på messenger, slik hen gjorde med MZ.
Tydeligvis flink å få folk i tale.

Kontakte han i hvilket ærende tenker du?
Citera
2023-04-05, 14:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kontakte han i hvilket ærende tenker du?

Spørre hva han synes om saken? Jeg tenker siden f.s var uredd nok til å kontakte MZ
og attpåtil få ham til å dele både tanker og skjermdump av RU sine kryptogreier, så
burde det kanskje være verd et forsøk å kontakte TEH. Han er jo tross alt blitt nevnt
et par ganger i denne tråden i ymse sammenhenger.
Citera
2023-04-05, 14:39
Medlem
Citat:
Spørre hva han synes om saken? Jeg tenker siden f.s var uredd nok til å kontakte MZ
og attpåtil få ham til å dele både tanker og skjermdump av RU sine kryptogreier, så
burde det kanskje være verd et forsøk å kontakte TEH. Han er jo tross alt blitt nevnt
et par ganger i denne tråden i ymse sammenhenger.

Kan ikke se at det skal komme noe godt ut av en slik henvendelse, men det kan være jeg tar feil i det. Kanskje det har sine grunner at hen ikke kontakter TEH. TEH, om han skulle vite noe av viktighet, burde henvende seg der det fremmer hans egen og hans mor sak og hvor han blir gitt nødvendig beskyttelse dersom han frykter noe/noen.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 14:58. Anledning: Rettet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in