2023-04-05, 14:06
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om personen bor på en ort som låter som man säger "Pierre red" riktigt fort på danska, har personen en sambo som är fem år äldre och tre hundar reggade på adressen, varav minst en troligen är död.
Jo men vet vi att detta är rätt person? Någon?
Citera
2023-04-05, 14:13
Medlem
Det är många här i tråden som har en hel del negativt att säga om dessa "gäddor", jag skulle gärna vilja höra något positivt, tack!
Jag kan säga att "RickyRomaRommin" har gjort en hel del positiva saker för hbtq+ communityt i göteborgsområdet och han är en riktig eldsjäl, jag vet att han spenderat en hel del tid med barn som bara har gott att säga om honom, tycker att det är ovärdigt av dumpen att häga ut honom med tanke på hur lite bevis dem faktist hade och även med tanke på att han är funktionsnedsatt.
Citera
2023-04-05, 14:15
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas.karl1254
Det är många här i tråden som har en hel del negativt att säga om dessa "gäddor", jag skulle gärna vilja höra något positivt, tack!
Jag kan säga att "RickyRomaRommin" har gjort en hel del positiva saker för hbtq+ communityt i göteborgsområdet och han är en riktig eldsjäl, jag vet att han spenderat en hel del tid med barn som bara har gott att säga om honom, tycker att det är ovärdigt av dumpen att häga ut honom med tanke på hur lite bevis dem faktist hade och även med tanke på att han är funktionsnedsatt.

Hahahahaha!
Med det här inlägget så kan vi konstatera att han inte är ensam om att ha en funktionsnedsättning
Citera
2023-04-05, 14:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du missade inlägg #2284 ??
Nej, tror inte det.
"Varit i tjänst den aktuella kvällen som han blev konfronterad av dumpen."
Står inte han var i tjänst då han var ute på stan, han hade privata kläder på sig också.
Citera
2023-04-05, 14:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, tror inte det.
"Varit i tjänst den aktuella kvällen som han blev konfronterad av dumpen."
Står inte han var i tjänst då han var ute på stan, han hade privata kläder på sig också.

Står vidare..

”.. varpå han skickades hem, menar Jarl Holmström.

– I det här fallet avbröt vi det pågående tjänstgöringspasset och kollegan blev hemskickad. Nu är han omplacerad till ett mer lämpligt uppdrag tills vidare.”
Citera
2023-04-05, 14:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det var inget svårt att hitta... Din tjallare...

Dumpen blev en fin liten present åt frugan i dubbel bemärkelse...

Givet hans användarnamn i chatten, att har en äldre tjej. Och resten... Jag tror att han är vad man kallar UG.

Tycker ändå som någon annan att Polisen hanterade situationen bra. Han har inte gjort något olagligt. Han bangade på träff med 14-åringen.

Hans stora problem är att han tycks ha varit i tjänst under tiden han raggade efter killar. Är det sådant polisen brukar pyssla med på arbetstid, ragga efter sex? Är det någon inom poliskåren som jobbar förutom trafikpoliserna? Jag kanske ska söka till polishögskolan... Än är jag inte för gammal tror jag!
Jag berättade om fallet för min son som är polis.
Han tycker det är för jävligt. Men han undrade hur man har tid med detta på arbetstid då han själv och kollegor jobbar för högtryck.
Citera
2023-04-05, 14:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Står vidare..

”.. varpå han skickades hem, menar Jarl Holmström.

– I det här fallet avbröt vi det pågående tjänstgöringspasset och kollegan blev hemskickad. Nu är han omplacerad till ett mer lämpligt uppdrag tills vidare.”
Det kan fortfarande varit innan han gick på, eller tror du han jobbar mer än 5 timmar utan rast, det är olagligt. Kvällen är lång, när man jobbar natt. Eller jobbar han hemifrån kanske, men då kan de inte skicka hem honom.
Citera
2023-04-05, 14:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det kan fortfarande varit innan han gick på, eller tror du han jobbar mer än 5 timmar utan rast, det är olagligt. Kvällen är lång, när man jobbar natt. Eller jobbar han hemifrån kanske, men då kan de inte skicka hem honom.

Jag tror ingenting, jag läser vad det står skrivet bara?

Nämligen;

”..I det här fallet avbröt vi det pågående tjänstgöringspasset..”

Edit; att jobba mer än 5h utan rast..?
Du har aldrig jobbat i restaurangbranschen hör jag..
Citera
2023-04-05, 14:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag tror ingenting, jag läser vad det står skrivet bara?

Nämligen;

”..I det här fallet avbröt vi det pågående tjänstgöringspasset..”
Ja det är så det står, men det måste ha tagit en tid innan de fick veta, och under den tiden kan han hunnit gå på medan de inte visste, de kanske inte visste när han gick på och därmed kunde de inte hindra honom gå på passet.

Skriver inte att det är fel, att han inte gjort det under passet, men inget står att besöket på stan skedde under hans pass.

Lägger till, poliser har avtal och då får man inte jobba mer än 5 timmar, men som polis kan man givetvis inte avsluta under pågående aktion, utan kompenseras senare.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-04-05 kl. 14:42.
Citera
2023-04-05, 14:40
Medlem
DeValeras avatar
Polisen kanske var ute på spaningsuppdrag, därav den civila klädseln på arbetstid.
Citera
2023-04-05, 14:41
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag berättade om fallet för min son som är polis.
Han tycker det är för jävligt. Men han undrade hur man har tid med detta på arbetstid då han själv och kollegor jobbar för högtryck.

Polis, smygbög och Skåning. Tänkte att det var din son. Så fel jag hade. Bättre lycka nästa gång!

Din son ljuger för dig. Så jävla dum kan han inte vara. Klart att han vet hur polisgäddan hittat tid att ragga pojkar på. Antingen är han lika dan själv(latmask). Eller så är han efterbliven som genuint inte fattar hur det hela går till.

Världens äldsta knep i historien. Du fuskar. En metod kan vara att göra en sak som tar en timme, men du säger att den tog 4 timmar. Eller så skiter du i uppgiften helt och hållet och hittar på resultatet.

Jag har förstått att det är rätt vanligt inom polisen. Den här polisgäddan hade säkert för vana att använda arbetstiden att ragga på när flickvännen inte är med och sabbar det hela.
Citera
2023-04-05, 15:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att så många outar sig på apparna när de gör olagligheter. Skriver sitt riktiga förnamn och så vidare. Senaste gäddan kallar sig "sthlmcop" dessutom och stoltserar med en bild på sig själv.

Riktigt panik fick han när han såg Dumpen. Fight AND flight blev det för hans del. Tror Patrik var nära att slå tillbaka.

Plus bilder på sig själva. De verkar ju inte vara nybörjare heller. Varit på Kik i massor av år. Polisen i tjänst var ju lite säkerhetsmedveten med att radera chatloggar men annars är det extremt öppet.

Förklaringen är kanske att det är så jävla vanligt att de gjort det så många gånger. Att de tänker om det här med Dumpen att åka fast det är ungefär lika stor chans som att vinna på Lotto. Med folk tänker ju inte på konsekvenserna ens i länder som USA där det är rejäla straff att bara chatta med ett "låtsasbarn".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in