2023-04-05, 00:41
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
Nej….Svenska namn

Är efternamnet "**** på taket" alltså samma som i titeln på en musikal? Och stavas efternamnet exakt som musikalen/yrket? Hittar ingen med det för- och efternamnet på Ratsit, men poliser har kanske skyddad id?
Citera
2023-04-05, 00:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Malmöpolisgäddan rebus:
Förnamn: inte förste utan ****
efternam: K
Är du efterbliven? Det finns väl minst 10 med det för och efternamnet i Malmö. Du måste ju ge födelsedatum också.
Citera
2023-04-05, 00:57
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Är du efterbliven? Det finns väl minst 10 med det för och efternamnet i Malmö. Du måste ju ge födelsedatum också.

Innan stod det ***** på taket. Jag får det till första ordet i musikalen, det kan man väl heta i efternamn?

Edit: Hahaha, jag komplicerade det för mycket. **** på taket är ju Astrid Lindgren-figuren! Jag var inne på "Spelman"...
Citera
2023-04-05, 01:02
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Innan stod det ***** på taket. Jag får det till första ordet i musikalen, det kan man väl heta i efternamn?

Edit: Hahaha, jag komplicerade det för mycket. **** på taket är ju Astrid Lindgren-figuren! Jag var inne på "Spelman"...
Den där Lindgren-figuren har varit med i många rebusar förut så har man följt tråden så borde det efternamnet sitta i ryggmärgen när man ser "på taket".
Citera
2023-04-05, 01:12
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Den där Lindgren-figuren har varit med i många rebusar förut så har man följt tråden så borde det efternamnet sitta i ryggmärgen när man ser "på taket".

Tänkte direkt Spelman på taket, det har nog med åldern att göra. Plus att det hade varit gött om snuten var jude på köpet!
Citera
2023-04-05, 01:16
Medlem
Citat:
Malmöpolisgäddan rebus:
Förnamn: inte förste utan ****
efternam: K
Om personen bor på en ort som låter som man säger "Pierre red" riktigt fort på danska, har personen en sambo som är fem år äldre och tre hundar reggade på adressen, varav minst en troligen är död.
Citera
2023-04-05, 01:42
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om personen bor på en ort som låter som man säger "Pierre red" riktigt fort på danska, har personen en sambo som är fem år äldre och tre hundar reggade på adressen, varav minst en troligen är död.

Förenkla? Ska man kolla på nån karta och leta efter en stad i skåne och sen gissa, bor snutgäddan inte i malmö?
Citera
2023-04-05, 02:19
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest
Förenkla? Ska man kolla på nån karta och leta efter en stad i skåne och sen gissa, bor snutgäddan inte i malmö?

Kommunens namn rimmar på tomma.
Ortens namn är tre led: första ledet: två första bokstäverna i ”bjässe”, andra ledet: ”är”. Tredje ledet: ”rida” i imperfekt.
Citera
2023-04-05, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyPriest

Ortens namn är orten där pappan i en familj mördade frun och två barn samt tog sitt liv 2018.
Citera
2023-04-05, 03:37
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Ortens namn är orten där pappan i en familj mördade frun och två barn samt tog sitt liv 2018.
Ortens namn är också smeknamnet på den mittback i fotboll som är bronshjälte från 1994 och heter Patrik Andersson.
Citera
2023-04-05, 03:57
Medlem
Citat:
Ortens namn är också smeknamnet på den mittback i fotboll som är bronshjälte från 1994 och heter Patrik Andersson.

Orten har även en lång brygga samt en folkmängd på 9916 personer och en area på 510 hektar.
Citera
2023-04-05, 09:07
Medlem
Att så många outar sig på apparna när de gör olagligheter. Skriver sitt riktiga förnamn och så vidare. Senaste gäddan kallar sig "sthlmcop" dessutom och stoltserar med en bild på sig själv.

Riktigt panik fick han när han såg Dumpen. Fight AND flight blev det för hans del. Tror Patrik var nära att slå tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in