2023-04-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Jag kallade ingen varken det ena eller det andra. Men den där artikeln hade inget att göra med HA överhuvudtaget! Kan man hänvisa till en artikel som inte har någon relevans för tråden, lever man inte i verkligheten.
Artikeln i sig speglar 99% av bitterfittorna som skriver skit om bikers och klubbar i denna och andra trådar, dvs trams, nonsens och fabler.
Citera
2023-04-02, 22:36
Medlem
Ta fram popcorn o öl , luta er tillbaka och njut. Snacka om grov mundiarré.
En lider av tvångsbeteende i att försvara HA. Sover du ens?
Det är ungefär som att säga att man fått klamydia oskyldigt. För ingen kan väl ligga?!
En annan försöker desperat bortförklara allt med upprepande ord som nonsens , trams , fabler.
Grattis.. Du har vunnit Guinness rekordet för bästa argumentation.
Summan av det hela är att oavsett vad som skulle skrivas i denna tråd så kommer det säkerligen påstås vara osanning.
Känns nästan som några kk blivit kränkta?
Citera
2023-04-04, 23:19
Medlem
Citat:
Läste du ens artikeln? Han hotade först med HA och sedan hotade han med Bandidos... Tror du ens att han har kopplingar till någon av dom? Folk som hotar med det ena eller det andra är bara trash och vill skrämmas för sin egen vinning.

Men sedan kommer någon som du, och givetvis tror på allt du läser. Patetiskt!

haha du försvarar HA mycket. finns många artiklar och trådar om dom. Men jag misstänker att dom fortfarande är goda enligt dig? Tycker synd om dig som försvarar dom fast det finns så mycket info om vad dom är för människor. men jag misstänker att dom står dig nära.

Jag personligen känner vanliga knegare som råkat ut för dessa. Så jo. Vanliga svenssons får ibland problem med dessa.
Citera
2023-04-05, 11:52
Medlem
UT64s avatar
Det finns fortfarande en del naiva personer som tror att bara vissa HA medlemmar är kriminella och störda i huvudet, och att en del av dem minsann bara är "hojintresserade". Men det är bara löjligt att försöka dela upp dessa avskrädesmänniskor i dåliga och mindre dåliga. Tumregeln vid bedömning av HA bör vara:

Hells Angels medlemmar är fega och kriminella svin

De skall behandlas på samma sätt som pedofiler och terrorister
Citera
2023-04-05, 13:09
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det finns fortfarande en del naiva personer som tror att bara vissa HA medlemmar är kriminella och störda i huvudet, och att en del av dem minsann bara är "hojintresserade". Men det är bara löjligt att försöka dela upp dessa avskrädesmänniskor i dåliga och mindre dåliga. Tumregeln vid bedömning av HA bör vara:

Hells Angels medlemmar är fega och kriminella svin

De skall behandlas på samma sätt som pedofiler och terrorister

Men det är märkligt då att det finns flera som är helt utan belastningsregister och är ostraffade. Det är ju inte så att polisen inte håller koll på dem. Men de utgör väl då undantagen som bekräftar regeln.
Citera
2023-04-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spjuder
haha du försvarar HA mycket. finns många artiklar och trådar om dom. Men jag misstänker att dom fortfarande är goda enligt dig? Tycker synd om dig som försvarar dom fast det finns så mycket info om vad dom är för människor. men jag misstänker att dom står dig nära.

Jag personligen känner vanliga knegare som råkat ut för dessa. Så jo. Vanliga svenssons får ibland problem med dessa.

Kan inte påstå att jag står "dom" nära, även om jag har några vänner där. Jag försvarar inte individer som begår vidriga brott, däremot tycker jag att det är fel att ALLA inom klubben får skit för vad vissa gör. Det finns många inom HA som inte har några domar eller misstankar mot sig.

Den artikeln som lades ut här, hade ingen relevans alls till HA eller för den delen Bandidos som personen också hade hotat med. Det var en person som ville skrämmas för att få egen vinning. Han hade lika gärna kunnat hota med Vårbyligan eller IS.

Mainstream media har en sjuklig tendens att hela tiden hänsvisa till "kopplingar" till HA, även om det visar sig att det är en morbror som har umgåtts med en HA medlem för 25 år sedan. Så ska hatsidan mot HA ens bli lite trovärdiga, kan man ju lägga ut artiklar som faktiskt har någon relevans för tråden, eller fupar i sin helhet, mer än några lösryckta citat.
Citera
2023-04-08, 18:30
Medlem
Alla pro HA kan tjata hur mycket dom vill om att dom inte är kriminella, men alla vet om att det är det ryktet dom lever på, som parasiter i samhället, tycker synd om de som stödjer dom och det tankesättet dom står för.
Gör om gör rätt och lämna sådant sjukt folk.
Citera
2023-04-10, 18:40
Medlem
UT64s avatar
Så har det äntligen blivit lite riktigt vårväder för mc-körning. Har sett massor av hojar de senaste dagarna. Alla möjliga sorter från HD till Vespa. Men inte ett enda av de feta svinen i Hells Angels tack och lov. De har väl annat att göra än att köra mc kan man tänka.

Som att banka på sina fruar/flickvänner, sälja knark, tänka ut onda planer eller bara sitta hemma och supa.
Citera
2023-04-14, 06:58
Medlem
Citat:
Kan inte påstå att jag står "dom" nära, även om jag har några vänner där. Jag försvarar inte individer som begår vidriga brott, däremot tycker jag att det är fel att ALLA inom klubben får skit för vad vissa gör. Det finns många inom HA som inte har några domar eller misstankar mot sig.

Den artikeln som lades ut här, hade ingen relevans alls till HA eller för den delen Bandidos som personen också hade hotat med. Det var en person som ville skrämmas för att få egen vinning. Han hade lika gärna kunnat hota med Vårbyligan eller IS.

Mainstream media har en sjuklig tendens att hela tiden hänsvisa till "kopplingar" till HA, även om det visar sig att det är en morbror som har umgåtts med en HA medlem för 25 år sedan. Så ska hatsidan mot HA ens bli lite trovärdiga, kan man ju lägga ut artiklar som faktiskt har någon relevans för tråden, eller fupar i sin helhet, mer än några lösryckta citat.

Fast.... Bara för att man inte är dömd för brott eller har misstankar emot sig talar väl inte för att man inte är kriminell?

Du kan ju ha begått grova brott utan att åka dit, vilket isf oftast talar för att du har lagt ner lite energi på att du inte ska åka dit, alltså du är smart kriminell. Sen har vi kreti och pleti som agerar mindre smart, och i med det åker dit. Som tex att misshandla sin tjej på en bensinmack.
Citera
2023-04-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vad hände med Mikael Broberg? Vad hände med de två bsk medlemmarna? Vad hände med Outlaws presidenten? Vad hände i runhällen? Vad hände med Linus Berg? Vad hände I Esbo? Ja listan kan göras lång!

Är det kanske lite som Mega ändå säger? Att det är en klubb med riktigt farliga personer, att folk med högst tvivelaktig bakgrund söker sig dit?

Jag tror det, vi har ju ett gäng här som romantiserar HA och dess likar. Någon har haft en Harley sen 79, stor kuk har han nog också. Någon tror intelligenta fruar, med ett städat liv vill åt en blekfet biker. Tror snarare att det är andrahandssorteringen som bikers får tag på, lite som en gott och blandat påse. Det finns nog säkert några godbitar, men dessvärre lär man ju då vara bukis med läderpolarna på klubben.

Så ja delge oss 7-16 knegare hur glamoröst detta liv är. Det jag ser är ett gäng ovårdade mansbebisar, hälften lever på bidrag trots att man vill vara utanför samhället, lojalitet skiftar från dag till dag. Ja det måste vara något att se upp till verkligen. RESPEKT!
Du glömde Michael zlatko Johan Nalle .Moqvist var ju gammal kompis med Zlatko ändå var han med och slog ihjäl han.
Citera
2023-04-16, 02:42
Medlem
Göteborg:
Jimmie
Jimmie f
Blanco
Lillen
Fjällman
Wass
Niklas
Göte