Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-03, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Jojo, men man får väl tänka efter lite. Trycker jag upp en " Support the Jihad - Isis for life" t-shirt och har på mig den till allmänhetens beskådan så får jag vara beredd på konsekvenser.
Den skulle du nog klara dig hyfsat bra i. Men tryck en t-shirt med Vilks rondellhund på ska du få se på konsekvenser. Musslorna spelar i samma division som fettknopparna i HA och Bandidos.
Citera
2015-01-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han kanske tyckte tröjan var cool? Alltså flammor, färgkombon, etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Man får väl för fan klä sig som man vill! Då känns det här agerandet liiiite dummare
Det jag menade var att tar man på en supporttröja får man väl vara beredd att försvara det. Om han nu bara gillade trycket så är det ju olyckligt men han lär nog inte ha på sig en "SYL-namn" en gång till efter detta oavsett hur snyggt trycket är. Olyckligt om det är en vanlig stackare som inte kunde gissa vad konsekvenserna kunde bli men tyvärr är det ju så verkligheten ser ut.
Citera
2015-01-03, 15:33
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det jag menade var att tar man på en supporttröja får man väl vara beredd att försvara det. Om han nu bara gillade trycket så är det ju olyckligt men han lär nog inte ha på sig en "SYL-namn" en gång till efter detta oavsett hur snyggt trycket är. Olyckligt om det är en vanlig stackare som inte kunde gissa vad konsekvenserna kunde bli men tyvärr är det ju så verkligheten ser ut.
Visst. Men är det värt ett straff på 2,5 år för att nån tomte satt på sig en tröja med ett tryck på? Kommer han att sitta där efter 13 månader och tycka att han gjort något bra? Rätt tveksamt.
Citera
2015-01-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Visst. Men är det värt ett straff på 2,5 år för att nån tomte satt på sig en tröja med ett tryck på? Kommer han att sitta där efter 13 månader och tycka att han gjort något bra? Rätt tveksamt.
Det ska du inte fråga mig om, jag hade väldigt ogärna suttit 2.5 år pga en tröja men alla är ju olika.
Citera
2015-01-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Hotade att dra ut tänderna - Klippte av lillfinger – två döms till fängelse

En man i 25-årsåldern ska ha haft en supportertröja med Hells Angels-tryck på sig och ska ha försökt tvinga den andre mannen att riva sönder en Bandidoströja.

– Någon sa "erkänn att du hatar Bandidos!", berättar det manliga offret om händelsen.
Men när han sa att han inte tyckte om mc-klubbar alls blev paret attackerade av de två männen, en i 25-årsåldern, och den andre i 20-årsåldern.

http://mcrazzia.blogspot.se/2015/01/hotade-att-dra-ut-tanderna-klippte-av.html

Du har blandat ihop två scenarion som inte har med varandra att göra. I Torsby var det en 27-åring och en 21-åring som misshandlade ett yngre par, under en debatt om HA eller BMC. Fingerkapningen handlade om en knarkskuld i en annan del av Värmland. Inget tyder på att det sistnämnda är Mc-relaterat.
Citera
2015-01-03, 17:10
Medlem
Här är länken till fingret. Kristinehamn.
http://www.vf.se/nyheter/kristinehamn/fangelse-avklippt-finger

Och här kommer Torsby.
http://www.nwt.se/varmland/article1717487.ece
Citera
2015-01-03, 20:00
Medlem
Han visste förmodligen vad för tröja han bar. Hade det varit en sk vanlig tröja i hans ögon så hade han nog garanterat rivit sönder den, om det hade förhindrat och avdramatiserat situationen.

De ville inte ta den av honom, utan att han skulle förstöra den, och där tycker jag att han är nästan för envis för sitt eget bästa.

OMC tvingade av HA västarna i ett annat land. Eller att det var villkoret om de nu ville vistats där. De tog av sig dem.

Här har vi en supporter som inte har några som helst skyldigheter, men som vägrar ge med sig.

Han hade inte behövt offra sig och tjejen för detta, men han antog väl eller befarade att han kanske skulle få strul från BMC om de hört att han vikt sig och trasat tröjan.

Supportrar ska få vara ifred, övriga också, iaf mellan dessa två. Så de två kommer få skit minst från ett håll.
Citera
2015-01-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros

Vadå försvara det? Varför skulle han behöva försvara det? Han har inga skyldigheter att göra det.
Citera
2015-01-03, 21:20
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Vi privatpersoner behöver inte bevisa något det är det bara åklagaren som behöver. Att vara med i en organisation som dels är kända över världen för sina bryska metoder och tveksam affärsverksamhet är högst anmärkningsvärt och illa i mina ögon. Att deras klubblokal dessutom är nedlusad med grova skjutvapen gör att jag är helt övertygad om att det är en kriminell organisation och det skall djävulskt mycket till för att jag ska ändra min övertygelse.

Kul att polisen tar i med hårdhandskarna men tråkigt att det aldrig blir några rejäla straff av det. Vi borde ha det som i USA där man kan driva Rico-mål mot personer i kriminella organisationer och döma dem till långa fängelsestraff och grova böter. (Iofs försökte de sätta åt Sonny Barger mha Rico men han frikändes med nöd och näppe.)
Synd bara att RICO sällan påverkar kriminella utan påverkar mest oskyldiga vanliga människor och vanliga företag, och synd att de berövar vanliga människor på flera mycket grundläggande rättigheter såsom oskyldig till motsatsen har bevisats, och rätten till advokat, och att man aldrig kan stå till svars för andra människors handlingar. En bank i USA hade en anställd med ett stort kontaktnät och många vänner, de gav honom ibland tips och råd om hur han skulle investera, vilket resulterade i att både han och hans chef riskerade 20 till livstid i fängelse, de frös även deras tillgångar direkt så att de inte kunde betala för en advokat, de satt även en borgen på en miljard dollar om de ville ha tillbaka företagets tillgångar, och utpressade de misstänkta för att få dem att erkänna mindre brott som endast gav dem ett par år i fängelse eftersom de inte hade något val, guilty beyond reasonable doubt gäller inte under RICO, så de hade alltid kunnat åka dit i minst 20år, lite synd om chefen som inte var inblandad, men eftersom företag räknas som organisation och han är inblandad i sitt egna företag så åker han dit för RICO, han behöver inte ha begått ett brott ens.
Citera
2015-01-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han visste förmodligen vad för tröja han bar. Hade det varit en sk vanlig tröja i hans ögon så hade han nog garanterat rivit sönder den, om det hade förhindrat och avdramatiserat situationen.

De ville inte ta den av honom, utan att han skulle förstöra den, och där tycker jag att han är nästan för envis för sitt eget bästa.

OMC tvingade av HA västarna i ett annat land. Eller att det var villkoret om de nu ville vistats där. De tog av sig dem.

Här har vi en supporter som inte har några som helst skyldigheter, men som vägrar ge med sig.

Han hade inte behövt offra sig och tjejen för detta, men han antog väl eller befarade att han kanske skulle få strul från BMC om de hört att han vikt sig och trasat tröjan.

Supportrar ska få vara ifred, övriga också, iaf mellan dessa två. Så de två kommer få skit minst från ett håll.

Ge dig nu Xtro. Du har ingen som helst insyn i Torsbymisshandeln. BO hade ingen BMC-tröja på sig. Däremot hade GM(27-åringen) en SYL-81-tröja på sig. Av outgrundlig anledning hade GM även en BMC-tröja hemma, som han krävde att BO skulle riva sönder, bli filmad och uthängd på Youtube.

Ingen av de medverkande har någon som helst koppling till Mc-världen, förutom att en av GM hade ett par tröjor hemma. Hitta inte på egna sanningar. Läs FUPar istället...
Citera
2015-01-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Ge dig nu Xtro. Du har ingen som helst insyn i Torsbymisshandeln. BO hade ingen BMC-tröja på sig. Däremot hade GM(27-åringen) en SYL-81-tröja på sig. Av outgrundlig anledning hade GM även en BMC-tröja hemma, som han krävde att BO skulle riva sönder, bli filmad och uthängd på Youtube.

Ingen av de medverkande har någon som helst koppling till Mc-världen, förutom att en av GM hade ett par tröjor hemma. Hitta inte på egna sanningar. Läs FUPar istället...

Givetvis kan man inte skydda alla rötägg som tyvärr inte förtjänar att böra support tröjor men ibland skulle faktisk de riktiga killarna kunna visa sitt stöd för deras "supportrar" och dyka upp och visa att de "ställer upp" och gillar att visa "dyrkar dem"
Citera
2015-01-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Givetvis kan man inte skydda alla rötägg som tyvärr inte förtjänar att böra support tröjor men ibland skulle faktisk de riktiga killarna kunna visa sitt stöd för deras "supportrar" och dyka upp och visa att de "ställer upp" och gillar att visa "dyrkar dem"

Jodå, det kan man ju tycka, men inte i det här fallet. Här påstår GM att han är med i HA, piskar på en ung tjej med knogjärn och tång, hotar att dränka eller slakta henne. Tänderna skulle dras ut också...

HA vill inte ha med sånt här patrask att göra, supportertröja eller inte.
BMC vill nog ha sitt eget ord med i laget också.
Det var ju ändå BMC som han försökte pissa på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in