Citat:
Ursprungligen postat av
Karlekskrigare
Funderar på att pocka en nyproducerad lägenhet i stora ursvik.. men tvekar en aning pga bron till rinkeby precis i närheten intill den nya tvärbanestatinen som öppnar inom 1år.. Med tvärbanen förbättras dom usla kommunikationerna avsevärt, med en station till rissne går det rätt snabbt in till stan. Vad säger ni? Kommer rinkebygäng ströva runt på kvällarna och ställa till besvär? eller kan det vara ett ok boende med nya tvärbanan?
Det är precis som överallt runt om i Stockholm.
Jag cyklar en hel del genom just Rinkeby, Tensta, Hjulsta, Akalla stora delar av året.
Kan väl tillägga att det är skönt att just vara på en MTB ibland då det inte alltid är fri väg eller problemfritt.
Det uppstår en hel del konfrontation och gäng som ropar att man ska komma m.m.
Men anser också att visar man rädsla och börjar leva sitt liv efter vad dessa människor gör och hur dom beter sig, så har dom ju vunnit?
Området i Ursvik är ju förövrigt väldigt fint och verkar ju vara vettigt folk tillsynes som bor där.
Jag skulle ha flyttat dit om jag vore dig, men levt mitt liv precis som vanligt i Stockholm. Med
självbevarelsedrift.
Men ja, dom kommer att ströva omkring i området och McDonalds där nere gör väl sitt dessutom för att locka idioter till ett ställe.