Citat:
Ursprungligen postat av
phenomene
Ursvik i sig är väl ett helt okej område. Bara cyklat igenom men verkar lugnt och fräscht likt alla andra liknande områden med nybyggen. Ett par resturanger, café, gym..Den stora nackdelen har du redan nämnt: inte särskilt bra kommunikationer. Å andra sidan håller det väl borta en del stök.
Har du förresten sett över möjligheten att byta den lgh du bor i idag? Om du är på plats 10-11 på centrala Sumpan så kan det ju vara värt att spara ködagarna ett tag till. Inte sällan de längst fram i kön tackar nej.
Ja, jag har lagt ut bytesannonser på flera sajter. Problemet är väl att det är många människor som söker sig till samma områden och sitter på lägenheter i mer attraktiva områden än mitt (även om jag bor i Bromma), så har inte kommit i kontakt med en enda seriös bytesintressent trots flera månaders aktivt sökande (upplever att extremt många människor är oseriösa i sitt bytande).
Så dessvärre räknar jag inte med att kunna byta min nuvarande lägenhet då bytesmarknaden i Stockholm är värre än Tinder.
Jag har väl landat i att inte söka lägenheten, eftersom kommunikationerna är så pass dåliga och kommer fortsätta att vara det fram tills att Tvärbanan är i bruk.
Precis som du skriver så kan jag med lite tur få en lägenhet i Centrala Sundbyberg om jag sparar ytterligare köpoäng.