2023-04-05, 03:53
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det står ingenting om förgiftning i rättsläkarprottokollen

Ok, märkligt. Man kan lyssna på en av läkarna prata på aftonbladets podd. Där tar hon upp att de utrett bl.a förgiftning och annat. Men jag kanske har missförstått. Ber isf om ursäkt.
Citera
2023-04-05, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Rullman har obduktionsutlåtandet som sitt stöd vilket talar för att det är mer än person som har utfört mordet på Tove. Och obduktionsutlåtandet väger tungt när det gäller straffpåföljden.
Vi får hoppas att det håller hela vägen
M behöver sitta där och fundera över livet
Hon har inte värdesatt sina omtänksamma föräldrar vilket hon borde lära sig
Citera
2023-04-05, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Ok, märkligt. Man kan lyssna på en av läkarna prata på aftonbladets podd. Där tar hon upp att de utrett bl.a förgiftning och annat. Men jag kanske har missförstått. Ber isf om ursäkt.
Du har nog uppfattat det rätt
Jag har inte hunnit lyssnat på podden men enligt fup så är det utrett och det står att de inte funnit några spår av gift eller droger
Senast redigerad av Anedin 2023-04-05 kl. 04:05.
Citera
2023-04-05, 04:02
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, men sms;et från donken till MH, och vilket MH svarar på är lite jobbigt......men det kan ju även vara kontrollfreaket JJ som lite "anonymt checkar" om polis har kommit.......för det hade nog MH skrivit,

-Ehh, öhh, polisen är här, kan du komma snart......

Om MH är skyldig, så har hon haft en himla tur, för jag tror inte hon är så smart egentligen.

Och jag tror faktiskt att MH är uppriktig att hon inte ser någon kropp kl 02.43, toabesöket där, och blir genuint chockad när hon blir väckt av JJ för JJ behöver hjälp med kroppen, egentligen inte pga att det är för tungt, utan för att det riskerar föra oljud i trapphuset.......

Och jag tror ju att JJ helst ville ha detta som sin egna "hemlighet" och "njuta" av det.....hon är riktigt sjuk och farlig.

Kollade på JJ bilder och hon ser kall och psykopatisk ut, tror du det kan bli sluten psykvård på henne? Det är något med hennes utseende som är sinister.
Citera
2023-04-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag är övertygad om att JLJ kmr få livstids finns inget annat för henne... MH bör få ett hårt straff om inte livstid så mellan 18-15år bakom lås och bom... och inge 2 tredjedelar utav straffet...

Det enda som stör mig är att dessa två husrum kommer att bekostas av svenska folket.
Ja alla brottslingar kostar mycket men vi måste ju låsa in dem
Det som kan störa mig är att brottslingar får dyra utbilningar i fängelset som andra vanliga ungdomar får betala med höga studielån och leva på nudlar för att klara ekonomiskt
Citera
2023-04-05, 04:17
Medlem
Citat:
Ja alla brottslingar kostar mycket men vi måste ju låsa in dem
Det som kan störa mig är att brottslingar får dyra utbildningar i fängelset som andra vanliga ungdomar får betala med höga studielån och leva på nudlar för att klara ekonomiskt
Lyssna svensk fängelse system är bra som den är, vi är en av dom länder med minst återfall till brott, Hellre vi ger dom utbildningar och såna saker, så när dom kommer ut inte mördar nån och kan leva ett hederligt liv och tillföra nåt bra till välfärden
Citera
2023-04-05, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerghost120
Lyssna svensk fängelse system är bra som den är, vi är en av dom länder med minst återfall till brott, Hellre vi ger dom utbildningar och såna saker, så när dom kommer ut inte mördar nån och kan leva ett hederligt liv och tillföra nåt bra till välfärden
Ja du har säkert rätt
men det kan också kännas surt för skötsamma ungdomar som kämpar och gör rätt för sig
Citera
2023-04-05, 04:31
Medlem
Citat:
Ja du har säkert rätt
men det kan också kännas surt för skötsamma ungdomar som kämpar och gör rätt för sig
Ja de surt för ungdomarna håller med dig till 110%, Men livet kommer alltid vara orättvis tyvärr är de så
Citera
2023-04-05, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Efter att ha läst lite mer i FUP och i Rättsläkarens rapport så blir det bara tydligare och tydligare att Rullman blundar för en hel elefanthjord i rummet. Det är nästan så att han borde anmälas för att så flagrant bortse från bevis och indicier och köra vidare på sin egen initialt förutfattade idé om att de var två mördare.

Det blir bara mer och mer uppenbart att Maja är ett offer för omständigheterna och inte på något vis deltog i dödandet.

Två saker som jag tycker var extra intressanta var till att börja med rättsläkarens utlåtande om det trubbiga föremål som slagits i bakhuvudet på Tove. Det förefaller ganska uppenbart att hon blivit slagen med något, snarare än slagit huvudet i en plastmatta på ett toalettgolv.

Det andra var Josefin Lindströms vittnesmål om Maja. En utomstående person som levt nära inpå Maja under fyra veckor, och som den enda som levt nära inpå Maja under tiden efter det inträffade. Ett mycket intressant vittnesmål om hur Maja har agerat, vad hon sagt och hur hon mår efter att Johanna mördade Tove.

Hade dessa saker fått komma fram i rätten, hade det inte funnits en domstol som dömt Maja för mord.

Frågan jag ställer mig är om Johanna slog Tove i bakhuvudet efter att Tove gått i golvet. Johanna fäller Tove. Tove går i golvet med en rejäl duns. Det blir bråk, slagsmål, som orsakar dunsar. Johanna klipper till Tove i bakhuvudet med ett trubbigt föremål, eller slog Toves huvud i något trubbigt föremål, varvid Tove tappar medvetandet, och Johanna stryper henne.
Rullman har gjort ett bra jobb

Jag tänker på det här med att T
ev får ett slag i huvudet
Vad är det som säger att det måste var J som slår?
Det kan ju också vara M som ev kan vara skyldig till det?
Det är 3 personer i bostaden
Citera
2023-04-05, 05:20
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Vi får hoppas att det håller hela vägen
M behöver sitta där och fundera över livet
Hon har inte värdesatt sina omtänksamma föräldrar vilket hon borde lära sig
Hon blev övergiven av sina biologiska föräldrar och eftersom ingen släkting ställde upp blev hon ivägskickad till ett par utomlands.

Svag begåvning, ADD, autistiska drag i kombination med små ögonöppningar antyder att mamman kan ha missbrukat alkohol under graviditeten.
Citera
2023-04-05, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Hon blev övergiven av sina biologiska föräldrar och eftersom ingen släkting ställde upp blev hon ivägskickad till ett par utomlands.

Svag begåvning, ADD, autistiska drag i kombination med små ögonöppningar antyder att mamman kan ha missbrukat alkohol under graviditeten.

Det är möjligt att det stämmer att den biologiska mamman missbrukade alkohol

Och det var M räddning att en fin familj tog hand om henne så hon fick en chans till ett bra och värdigt liv
Sen är det svårt att bedömma hur adopterade barn klarar det psykisk att komma till ett främmande land
Vissa klarar det bra och känner tacksamhet
för att de vet att de aldrig hade fått ett värdigt liv om de bott kvar i hemlandet och
vissa känner sig mindre hemma i ett nytt land
Samma diagnoser som M har även många svenska barn också och även många fler olika kombinationer av andra liknande diagnoser
Ett handikapp är inte alltid lätt
och problemsfritt
Men det betyder inte att man får begå brott och att man ska komma undan med det eller skylla på sina diagnoser

M har trygga föräldrar som har kämpat för henne och hennes rättigheter/möjligheter
för en bra skolgång och mycket annat runt henne
Och M har ej heller blivit utesluten i ungdomsgänget där i Vetlanda
Hon har varit medbjuden på fester m. m
Det är ingen i förhören som pratat illa om henne eller att hon har låg IQ
Det låtet inte som att de dömt henne på något sätt
Jag som säkert flera här på tråden har diagnosbarn i vår omgivning
och min erfarenhet av de jag haft kontakt med är långt ifrån
barn som ses som IQ befriade
Att flera bedömmer M som helt ointelligent och därför inte bör få något straff
känns som en ursäkt för det hon är skyldig till
Jag hade trott mer på M om hon visade någon form av samvete och ånger
Hon har inte visat något sånt alls
Hon far med osanningar huller om buller lite efter åt vilket håll vinden blåser
Citera
2023-04-05, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerghost120
Ja de surt för ungdomarna håller med dig till 110%, Men livet kommer alltid vara orättvis tyvärr är de så
Ja så sant
Senast redigerad av Anedin 2023-04-05 kl. 06:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in