Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tror att sådana prover tas vid obduktion
Men det kanske inte kan visa något efter så lång tid
Enligt tidsschemat så tror jag inte att några droger hunnits med
Nej jag tror inte att droger var inblandad i det här den kvällen
Drogtest vid obduktion är mycket sparsam. Det var ca 10 år sedan jag var mer inläst på detta (min dotter dog i drogöverdos och/eller mord), så jag kan bara hoppas på att det är bättre idag, men då testade man bara för de 5 vanligaste drogerna, men inte för de andra typ 147 stycken som också finns på den illegala marknaden ex nätdroger. Summan är egentligen att man i förväg nästan behöver veta vilken drog man letar efter vid obduktion.
Jag vet inte om du följde Johanna Möller, hon misstänktes för att ha drogat sin ex-man Aki Pasala, då han den dag/kvällen han dog gjorde flera saker han normalt inte skulle ha gjort, han verkar ha blivit mycket medgörlig plötsligt. Han var också rädd för Möllerskan men följde tydligen ändå med till sommarstugan, där han hatade att vara.......och "drunknade" på 1 meters djup, trots mycket god simmare......
GHB är en drog som är svår att upptäcka vid drogtest, en förhållandesvis "gammal/äldre" drog numera, och den kan förekomma som en färglös och smaklös vätska, några droppar i tjejens drink på krogen, det är "date-rape-drogen"!
"Gamma-hydroxybutyric acid is also known as GHB, G and liquid ecstasy. The effects of GHB come on quickly.
Within 15 to 30 minutes of drinking GHB, a person begins feeling the euphoric and sedating effects of the drug.
Depending on the dose, GHB’s effects last for about three to six hours, and the drug quickly exits the body. On average, it remains in a person’s system less than 12 hours.
After someone drinks GHB, the drug is rapidly absorbed into the blood through the gastrointestinal tract. GHB reaches its peak concentration in the bloodstream within 20 to 40 minutes.
After that, the drug is broken down by the liver in much the same way as alcohol. The liver converts GHB into several other chemicals, which are broken down further and eventually leave the body as carbon dioxide and water.
People naturally produce low levels of GHB in their body, which can sometimes be detected in urine — but natural GHB levels are considerably lower in most people than they are in people who use the drug recreationally or have a GHB addiction.
How Long Can Tests Detect GHB?
GHB has a half-life of 30 to 50 minutes, meaning that half of the dose taken will be eliminated in less than an hour.
Within 2 1/2 to four hours, GHB is barely detectable in blood. Urine screens for GHB typically can’t detect the drug past a 12-hour window.
According to a 2015 article in the journal Current Neuropharmacology, only a tiny amount of GHB — approximately 5 percent or less of the amount taken — ends up in urine. All traces of the drug typically vanish in three to 10 hours."
https://www.drugrehab.com/addiction/drugs/ghb/length-in-system/
Det behövs inte så mycket tid för att droga någon med GHB......
Och JJs haschkakor i frysen......jag har mycket svårt att tro att de är till för henne, normalt röker man hasch. Men mer bra att ha för att lura någon annan med som inte vet vad de innehåller.
Kanske JJ droppade GHB i TTs drink redan på nöjet, eller om de drack något på vägen till JJs lgh, de hade ju vinboxar med sig på vägen hem.....
Grannen under, med dunsarna, talade även om "spring i trappan". jag undrar fortfarande om det var FÖRE dunsarna, för då kan JJ och MH ha lett en mycket omtöcknad TT upp i lägenheten....
GHB har använts inom hästporter, men är nu förbjudet, i alla fall i U.K.
"Gamma-Hydroxybutyrate (GHB) are also both now prohibited, as both have potential to elevate growth hormones."
https://www.horseandhound.co.uk/news/horse-sports-banned-drugs-list-expands-413208
Men man får tydligen inte ens tänka i banorna av att TT kan ha blivit omedvetet drogad av JJ, för då anklagas man av att vara osmaklig, sprida trådsanningar och påstå att TT knarkar!!