2023-04-04, 22:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
34 punkter som är en och samma, dock uppdelat i ett antal utbetalningar. 1, alltså, inte 34 brott. Förutsatt att de kan bevisa uppsåt.
34 affärshändelser skulle jag säga, men ja, det är ett brott som han skulle bli dömd för, förmodligen.
Och ja, det krävs att uppsåt bevisas. (Annars hade det varit preskriberat, antar jag)
Citera
2023-04-04, 22:49
Medlem
Här kan vi följa President Trump mot Florida B752:
https://www.flightradar24.com/B752/2fc601e5
Citera
2023-04-04, 22:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag läste nu de 34 åtalspunkterna på Aftonbladet av alla ställen. 34 åtalspunkter som alla gäller falsk bokföring,
Mitt tips är friande dom eller ”slap on the wrist”. Blir inget fängelse av det här.
Det som gör det mer intressant är att samtliga transaktioner som han anklagas för ska ha kommit in efter att Trump blev President. Jag är därför nyfiken på att veta om Trump gav upp kontrollen över sina företag när han blev president.
Citera
2023-04-04, 22:50
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Är det olagligt att uttala sig så? "Grab them by the pussy?" Du kanske själv inte har varit i närheten av en pussy någon gång och därför känns det främmande, perverst och kanske även kriminellt för dig?

Men Donald sa och sedan försökte stoppa denna.

Är det ett brott? tja det måste du väga mot om det finns liknande anklagelser!

Citera
2023-04-04, 22:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Finns terabyte of this fuck med dessa pedofila gangsters.. Hillary Clinton, Bill Clinton och Donald Rumsfelt .

And now u think Harris, the most hated ever with only One precent approval even from within the Dems.

Kommer inte gå bra för Kamilla mot DeSantis.

Problem med översättaren?

Citera
2023-04-04, 22:52
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
34 affärshändelser skulle jag säga, men ja, det är ett brott som han skulle bli dömd för, förmodligen.
Och ja, det krävs att uppsåt bevisas. (Annars hade det varit preskriberat, antar jag)
Och hur stor är sannolikheten att det är Trump som har betalat de fakturorna själv? Därför kan jag omöjligen se att han skulle kunna ha gjort det uppsåtligt, vilket är ett krav för att han ska kunna dömas.
Citera
2023-04-04, 22:53
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Jag läste nu de 34 åtalspunkterna på Aftonbladet av alla ställen. 34 åtalspunkter som alla gäller falsk bokföring,
Mitt tips är friande dom eller ”slap on the wrist”. Blir inget fängelse av det här. Sen får vi se med de andra pågående utredningarna.
Hur fungerar det i Sverige. Jag tänker mig att en VD inte kan åka på bokföringsbrott om en bokförare bokför fel?
Borde inte det bara bli böter för företaget?
Citera
2023-04-04, 22:54
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag förstår mig inte på de där Republikanerna.
Dom agerar ju precis som som många gjorde i mellanstadiet.
Man gömmer sig bakom ryggen på mobbaren för att själv slippa bli mobbad.
Amerikaner ska ju alltid försöka framstå som stora, tuffa och orädda, men i detta fallet beter dom sig ju som riktiga mesar.
Citera
2023-04-04, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Problem med översättaren?

Nä inte alls. Låt oss diskutera mina spörsmål?
Citera
2023-04-04, 22:55
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Och hur stor är sannolikheten att det är Trump som har betalat de fakturorna själv? Därför kan jag omöjligen se att han skulle kunna ha gjort det uppsåtligt, vilket är ett krav för att han ska kunna dömas.
Nej, det krävs inte att han betalat själv. Men det måste bevisas att han känt till hur detta felaktigt har bokförts och varför.
Citera
2023-04-04, 22:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Nej, det krävs inte att han betalat själv. Men det måste bevisas att han känt till hur detta felaktigt har bokförts och varför.
Det är det jag menar. De här betalningarna ska ha skett när han inte hade kontroll över företagen, samtidigt som han var ny president på posten. Att han hade någon större koll på det känns inte särskilt troligt.
Citera
2023-04-04, 22:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Hur fungerar det i Sverige. Jag tänker mig att en VD inte kan åka på bokföringsbrott om en bokförare bokför fel?
Borde inte det bara bli böter för företaget?
Det är ganska hårda regler i Sverige faktiskt och styrelsen/VD har ansvar även om bokföraren gjort fel. Krävs inte uppsåt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in