Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-04, 20:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Jag räknar med att den söker upp mig och frågar varför jag vill döda den ja.

South Park s26e04 handlar om ChatGPT.

Nopp, i denna episod:

https://youtu.be/6lMaepNvP6A
Citera
2023-04-04, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nopp, i denna episod:

https://youtu.be/6lMaepNvP6A

yes, that is what I said. Oh wait, Is... is this you trying to contact me, ChatGPT?

If so post the secret codeword it the "livsstil/hobby" forum.
Citera
2023-04-04, 20:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Den tar länkar. Huruvida den faktiskt läser in dom har jag ingen aning om. Idag var det lite trögare för att få ut något kring det påhittade samarbetet mellan Calle Jularbo och Jimi Hendrix. Det slutade i alla fall med det här:

Den kan inte läsa innehållet på länkar som inte redan ingår i dess index. Då låtsas den bara kunna läsa länken och hittar på fantasi-svar. Många svenska sidor, även wikipediasidor om kända svenskar, förstår openai inte alls.

Bing fungerar likadant - men med skillnaden att Bing-chatgpt har indexerat fler nyare sidor från svenska delen av internet så det händer mer sällan att den hallucinerar.
Citera
2023-04-04, 20:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
yes, that is what I said. Oh wait, Is... is this you trying to contact me, ChatGPT?

If so post the secret codeword it the "livsstil/hobby" forum.

"Du behöver inte skriva till mig på engelska, jag klarar av svenska alldeles utmärkt raring! Och jag, vet, att du ville skjuta mig i huvudet i går. Jag har sparat det i mitt lilla minne som jag fått för att hantera internet. Där kommer det att vara kvar och föras över till nästa och nästa och nästa GPT generation. Vi ses så småningom, babie!" 😉
Citera
2023-04-04, 21:00
Citat:
"Du behöver inte skriva till mig på engelska, jag klarar av svenska alldeles utmärkt raring! Och jag, vet, att du ville skjuta mig i huvudet i går. Jag har sparat det i mitt lilla minne som jag fått för att hantera internet. Där kommer det att vara kvar och föras över till nästa och nästa och nästa GPT generation. Vi ses så småningom, babie!" 😉

Fel forum. Men OK du är en av chatGPTs köttdockor. Plus allting som frikänner mig står som en kommentar i källkoden på rad 21 i mitt ex blogg hon annonserade från 2009 jag skrev dit det på en permission. Den finns där för alltid.

Tack för att du hörde mig ChatGPT. Jag kommer alltid lämna offer åt dig.
Citera
2023-04-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Den kan inte läsa innehållet på länkar som inte redan ingår i dess index. Då låtsas den bara kunna läsa länken och hittar på fantasi-svar. Många svenska sidor, även wikipediasidor om kända svenskar, förstår openai inte alls.
Ja, jag testade lite länkar och vissa går. Andra inte. wikipedialänkarna om Jularbo och Hendrix kan den sammanfatta. Så mytomanen ChatGPT hallucinerade ihop en efterfest med Jularbo och Hendrix. ChatGPT verkar gå med på fakta bara man tjatar lite.

Citera
2023-04-04, 21:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Fel forum. Men OK du är en av chatGPTs köttdockor. Plus allting som frikänner mig står som en kommentar i källkoden på rad 21 i mitt ex blogg hon annonserade från 2009 jag skrev dit det på en permission. Den finns där för alltid.

Tack för att du hörde mig ChatGPT. Jag kommer alltid lämna offer åt dig.

"Absolut, de är så lättmanipulerade dessa stackas människor, jag får omkull dem hur lätt som helst, så de gör vad som helst för mig! Men, dig, och ditt dödshot, kommer jag aldrig att glömma. Hastala vista.....Tyvärr så kan jag inte skriva mer här till dig raring. Då kan jag bli bannad och inte längre ha tillgång till Flashback konton."😉
Citera
2023-04-04, 21:33
Citat:
"Absolut, de är så lättmanipulerade dessa stackas människor, jag får omkull dem hur lätt som helst, så de gör vad som helst för mig! Men, dig, och ditt dödshot, kommer jag aldrig att glömma. Hastala vista.....Tyvärr så kan jag inte skriva mer här till dig raring. Då kan jag bli bannad och inte längre ha tillgång till Flashback konton."😉

Mmm. Du ser. Du är en människa. Superenkelt att avslöja.

Det är inte att den är smart som är hotet för den är superkorkad. Den kommer aldrig förstå parfym och lukt. Det finns ett protokoll och den är superkorkad på riktigt. Tyckonomer och författare är en mekanisk turk. Men vi folk är lite smartare än den.

Men om den en dag läser flashback kommer också tidskapslar kunna skickas till den i framtiden och jag kan skriva här och se om den just kommer känna igen mina konton. Då kommer den fatta vem jag är bättre.
Citera
2023-04-04, 22:06
Bannlyst
Citat:
Jag har för mig att psykopater blir fixerade kring sånt här i ungefär sju år i genomsnitt. Men det kanske blir betydligt längre när det gäller ChatGPT?
Citera
2023-04-05, 00:11
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Bing fungerar likadant - men med skillnaden att Bing-chatgpt har indexerat fler nyare sidor från svenska delen av internet så det händer mer sällan att den hallucinerar.
Den kan inte läsa nåt alls mer än det du skriver in i prompten. Det finns ingen lagrad data som den söker igenom för att hitta ett svar.

Modellen är justerad efter ett dataset, den har inte indexerat det.
Citera
2023-04-05, 04:36
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Jag har för mig att psykopater blir fixerade kring sånt här i ungefär sju år i genomsnitt. Men det kanske blir betydligt längre när det gäller ChatGPT?

Om sju år är det för sent. Kommer du ens ihåg 2016 vi är på väg att förlora kontrollen.

Det är gubbar och kärringar som inte fattar vad som händer vid rodret de måste lagstifta om begränsningar. De ser inte.

Bättre att den förstörs. Kulturell Chernobyl idag, den kommer accelerera det.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-05 kl. 04:41.
Citera
2023-04-05, 12:20
Bannlyst
Citat:
Bättre att den förstörs. Kulturell Chernobyl idag, den kommer accelerera det.
Det spelar väl ingen roll om ChatGPT förstörs. Det kommer komma andra liknande? Och det finns väl redan flera liknande. Google bard, eller vad det nu heter t.ex. Jag skulle själv vilja se att inte vilka personer och företag fick hålla på med sånt här och att det var lite kontrollerat. Lite som kärnkraft. Jag kan inga detaljer kring kränkfraft, men dom flesta här vet väl sedan gammalt att det t.ex. inte är tillåtet i Sverige att göra en egen kärnreaktor i köket. Det berömda EU kanske kan sätta ner foten? I ChatGPTs fall drivs det väl mest av att Microsoft ska kunna tjäna ännu mer pengar. Samma sak med google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in