2023-04-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
I din översättning står att vi fått anden som förstlingsfrukt, dvs anden som första gåva. Jag gav dig verser som visar att vi får Guds ande vid dopet, och att anden är en förutsättning för tro, för att tro är en av andens gåvor.

Ingen kan rycka ur hans hand, men han kan överlämna de till satan så som han gjorde med Judas Iskariot. Så fort han fick brödbiten for satan in i honom, fram till dess kunde satan inte besitta honom för att hanb hade Guds ande. Demoner drivs ut och hålls på avstånd med Guds ande.

1kor 15:22-24 har en obefintlig koppling till anden som förstlingsfrukt. Läs Luk 17:21 där Jesus säger att Guds rike är inom oss. Han syftade på Guds ande, som är den första gåvan i väntan på den kommande världens krafter.

Den andra döden drabbar alla som kastas i den brinnande eldsjön. Även rättfärdiga som inte fått vara med vid den första uppståndelsen kommer att uppstå efter de tusen åren.

Vid uppståndelsen (från de döda och vi som lever vid Herrens återkomst) föds vi av Anden, och det som fötts av Anden ÄR ande (Joh 3:6). Har du blivit en ande? Nej. Läs Apg 13:33. Han lät Jesus uppstå genom att säga du är min son jag har fött dig idag. Han föddes av Anden och blev en ande vid uppståndelsen.

Nej, jag håller inte med dig. Vi föds igen i anden när vi vänder om och kommer till tro, Då får vi den Helige Anden till hjälp att förstå allt och hålla hoppet vid liv.

Hoppet, det välsignade, är att Jesus kommer tillbaka och då förvandlas även våra kroppar och blir lika honom och hans kropp. Hur var hans kropp då, efter uppståndelsen? Jo det var en kropp, en riktig fysisk kropp, som man kunde ta på, som kunde äta och dricka. EN FYSISK kropp som också kan förvandlas och gå genom väggar och stängda dörrar.

Vi kommer få en ny HIMMELSK kropp.

Filipperbrevet 3:20-21

20 Men vi har vårt medborgarskap i himlen, och därifrån väntar vi Herren Jesus Kristus som Frälsare. 21 Han skall förvandla vår bräckliga kropp, så att den blir lik den kropp han har i sin härlighet. Ty han har makt att lägga allt under sig.

1 Kor 15:51-53

51 Se, jag säger er en hemlighet: Vi skall inte alla insomna, men vi skall alla förvandlas, 52 i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas. 53 Ty detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet.

Angående Judas, du tror väl inte att Judas var utvald av fadern att vara en av dom heliga?

Såklart han redan innan visste vad som fanns i Judas hjärta. Judas kom aldrig till äkta tro, han var inte en av dom heliga, inte kan han ha haft någon Ande heller, den var inte utgiven då. Så jag förstår inte riktigt din jämförelse här.
Citera
2023-04-02, 21:42
Avstängd
Unobosss avatar
Den som skadar medvetet, den som tar sin egen lycka över någon annans fördärv.
Citera
2023-04-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Vad är synd egentligen? Är synd enbart ett mentalt koncept för att hålla människor i rädsla och/eller kontroll? Om det stämmer, är det inte de som ingjutit konceptet synd i människans psyke de äkta syndarna om man skulle tala om synd? Om allt detta stämmer, hur kan man befria människors fängslade sinne?

Att tillfredsställa sig själv fysiskt (sex) samt att skaffa barn (enligt bibeln var det detta Adam och Eva gjorde när de började intressera sig för varandra vilket medförde att Gud förpassade dem till jorden och en förnuftig människa kan inte dra andra slutsatser annat än att samlag mellan två parter är synd samt den ultimata synden och egoismen är att föra sitt arv vidare genom att avla fram en avkomma.
Att onanera är däremot ingen synd som skambefläckande präster och annat försökt att få det att framstå som (inte sällan har dessa redan avlat fram en handfull ungar, så en no brainer att de inte vill göra avkall på sitt syndiga perversa havande).

Sedan har ju barnfödande enbart en social konstruktion att fylla - ARBETE
För att kunna få hjulet att snurra vidare med de förtappade stackarna som avlats fram i syfte att agera slavar åt Satan så främjas och välkomnas barnavlande inom såväl kyrka och övriga religioner.

Detta leder sedan vidare till att tjäna pengar för sitt leverne vilket också är en ultimat synd då man säljer sig likt en hora för pengar i utbyte som Satans valuta för att enbart kunna existera.
Väljer man däremot att hjälpa andra utan att emottaga pengar så är man befriad från synden och i stället välsignad med herrens ljus och vördnad, såvida det inte är i ett egoistiskt syfte att framställa sig själv som god för att vinna andras hänförelse.

Bara två exempel, men hela världen är full av synder så det är bara att välja och vraka.. Jag skulle säga att det moderna samhället till 99% består av synder, mycket väl planerat och genomfört genom årtiondena för att vilseleda människan in i fullständig synd - helt utan att denne ens reflekterar över det. Där har vi varit länge och det mest skrattretande är dessa religiösa som springer på gudstjänster och andra mötet och spelar gudfruktiga och låtsas vara goda människor när de inte har den minsta fruktan eller respekt inför Gud.
Citera
2023-04-03, 22:37
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Israel utsågs av Gud vår skapare. Det är du som låter djävulen leda dig i fördärvet med ditt hat och okunskap.

1 Mos 17:7-8

7 Och jag skall upprätta mitt förbund mellan mig och dig och dina efterkommande från släkte till släkte, ett evigt förbund. Jag skall vara din Gud och dina efterkommandes Gud. 8 Det land där du bor som främling, hela Kanaans land, skall jag ge dig och dina efterkommande till egendom för evigt. Och jag skall vara deras Gud."

1 Mos 17:19

19 Men Gud sade: "Nej, din hustru Sara skall föda en son åt dig, och du skall ge honom namnet Isak. Jag skall upprätta mitt förbund med honom, som ett evigt förbund med hans avkomma efter honom.

Och Jakob, son till Isak, som namngavs ISRAEL, ärvde förbundet, det eviga i evigheters evigheter.

1 Mos 35:10-13
10 Gud sade till honom: "Ditt namn är Jakob, men du skall inte längre heta Jakob utan Israel skall vara ditt namn." Och han gav honom namnet Israel. 11 Gud sade till honom: "Jag är Gud den Allsmäktige. Var fruktsam och föröka dig. Ett folk, ja, skaror av folk skall komma från dig, och kungar skall utgå från dig. 12 Det land som jag har givit åt Abraham och Isak ger jag till dig. Och åt dina efterkommande skall jag ge detta land."

Var det det därför som David bad Gud att inte ta ifrån honom Den helige Anden? För att dom inte tror på den?

Skillnaden är att kunden den tas ifrån människan, nu är den förseglad i människorna som fått den i evighet.

Psalm 51:13

Förkasta mig inte från ditt ansikte
och tag inte din helige Ande ifrån mig.

Moron vinkelhak. -Jesus Kristus Guds Son är den helige ande förkroppsligad. Att bibehålla judendom d.v.s juden är serpentinskt.

Israel är tron på Guds Son Jesus Kristus.

Judenationen som inkräktar på Israel skall bort.
Senast redigerad av flashbags 2023-04-03 kl. 22:58.
Citera
2023-04-04, 04:00
Medlem
Synd det är väl karuselldåreanden som åker och tjatar om att vi inte får ha en egen hjärna eller kropp.
Hur snabbt kan man färdas i en hjärna per sekund och aldrig ta ledigt?
Stick från de där gudarna något stämmer inte..
Vissa hämnas de på så mycket att de försöker ta över varje mm i anden och hjärnan dygnet runt.
De menar att de aldrig någonsin ska behöva lämna hemmet.
Har hört detta från andra källor.
De har gjort en hemsk sak mot människor.
Ena stunden lever de på Bibeln sen har tydligen djävulen fått nog av allt.
Hycklare.
Citera
2023-04-04, 04:23
Medlem
flashbagss avatar
Sanningen är livsfarlig för bedragarna. De har klarat sig undan i tusentals år. Men nu är slutet kommet för deras bedrägeri. Juden som klarat sig främst genom att knyta till sig nyttiga idioter har att stå till svars inför Gud.
Citera
2023-04-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbags
Moron vinkelhak. -Jesus Kristus Guds Son är den helige ande förkroppsligad. Att bibehålla judendom d.v.s juden är serpentinskt.

Israel är tron på Guds Son Jesus Kristus.

Judenationen som inkräktar på Israel skall bort.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbags
Sanningen är livsfarlig för bedragarna. De har klarat sig undan i tusentals år. Men nu är slutet kommet för deras bedrägeri. Juden som klarat sig främst genom att knyta till sig nyttiga idioter har att stå till svars inför Gud.

Herrens ord väger tyngre än dina. Israel är det namn Herren gav Jakob och landet ärvde han och hans efterkommande från Abraham och Isak. Enligt Gud den allsmäktige.

1 Mosebok 35:10-12

10 Gud sade till honom: "Ditt namn är Jakob, men du skall inte längre heta Jakob utan Israel skall vara ditt namn." Och han gav honom namnet Israel. 11 Gud sade till honom: "Jag är Gud den Allsmäktige. Var fruktsam och föröka dig. Ett folk, ja, skaror av folk skall komma från dig, och kungar skall utgå från dig. 12 Det land som jag har givit åt Abraham och Isak ger jag till dig. Och åt dina efterkommande skall jag ge detta land."

Sanningen svider i alla orättfärdigas ögon/öron, ditt demoniska hat avslöjar dig och om du inte vänder om är det du som kommer få stå till svars inför Herren sen.
Citera
2023-04-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Synd det är väl karuselldåreanden som åker och tjatar om att vi inte får ha en egen hjärna eller kropp.
Hur snabbt kan man färdas i en hjärna per sekund och aldrig ta ledigt?
Stick från de där gudarna något stämmer inte..
Vissa hämnas de på så mycket att de försöker ta över varje mm i anden och hjärnan dygnet runt.
De menar att de aldrig någonsin ska behöva lämna hemmet.
Har hört detta från andra källor.
De har gjort en hemsk sak mot människor.
Ena stunden lever de på Bibeln sen har tydligen djävulen fått nog av allt.
Hycklare.
Synden, den enda som leder till döden, den andra döden, dödssynden, är att inte ta emot Jesus och få del av Hans beskydd mot exempelvis demoner som bara vill dig illa.

Vänd om, låt Herren rena dig, och du blir befriad från dessa demoner du verkar kämpa med.
Citera
2023-04-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Synden, den enda som leder till döden, den andra döden, dödssynden, är att inte ta emot Jesus och få del av Hans beskydd mot exempelvis demoner som bara vill dig illa.

Vänd om, låt Herren rena dig, och du blir befriad från dessa demoner du verkar kämpa med.

Ja de säger det men vad gör de försöker att skapa motsättningar mellan er och de?
Vill ni inte veta de gör allt ibland för att man ska missförstå den och bli osams.
De är inte välkomna längre sålänge de inte samarbetar tillräckligt med oss deras fula varelser de tvingar på folk har förstört hela mänskligheten.

De är så dryga så dryga man tror att de skojar.
Komplicerat system som inte går ihop för oss som människor men det märks inte på de flesta individer.
Tråkigt.
Vad är det för trashiga andesystem de har fått?
Börjar förlora respekten för alla religioner och tvångssystem.
Citera
2023-04-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ja de säger det men vad gör de försöker att skapa motsättningar mellan er och de?
Vill ni inte veta de gör allt ibland för att man ska missförstå den och bli osams.
De är inte välkomna längre sålänge de inte samarbetar tillräckligt med oss deras fula varelser de tvingar på folk har förstört hela mänskligheten.

De är så dryga så dryga man tror att de skojar.
Komplicerat system som inte går ihop för oss som människor men det märks inte på de flesta individer.
Tråkigt.
Vad är det för trashiga andesystem de har fått?
Börjar förlora respekten för alla religioner och tvångssystem.

Vilka är "er och de"?

Vad är det för fula varelser som tvingats på hela mänskligheten?

Vilka är tvångsysstemen?
Citera
2023-04-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Den som skadar medvetet, den som tar sin egen lycka över någon annans fördärv.

Avgudarna själva.
Det finns ingen gud I himlen som räddat alla.
Vissa får offra allt hela livet de ljuger.
Har redan fått mina bevis.
Så mycket tid man slösat på otacksama vidriga personer.
De hugger folk i ryggen de där.
Citera
2023-04-05, 10:37
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Avgudarna själva.
Det finns ingen gud I himlen som räddat alla.
Vissa får offra allt hela livet de ljuger.
Har redan fått mina bevis.
Så mycket tid man slösat på otacksama vidriga personer.
De hugger folk i ryggen de där.
De kanske bara vill hjälpa dig.
Hjälpen kan komma på oväntat sätt från oväntat håll. Det är ändå viktigt att förlåta och förändras.

Försök förstå. Det är bara låga mänskliga motiv om det skulle vara nåt klandervärt. Inget att bry sig om..

Du har ju Jesus nu.

Du är inte heller perfekt.
Men i Jesus blir det lättare. Han är din sköld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in