2023-04-04, 17:56
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
1. Pendlarkollega skriver mejl till LGWP i mars 2017, uppenbarligen har något skavt eftersom han bryter tystnaden efter 30 år.
2. TP får kännedom om mejlet i början av 2020 och tycker det är intressant.
3. TP kontaktar kollegan våren 2020 och citerar honom i den andra upplagan av boken. Har Wall möjligen missat citatet eftersom han refererade till det gamla mejlet från 2017 och inte tog med det kollegan sagt till TP.

Du tror TP hittar på men än har ingen belackare lyckats belägga det.
Du kan själv läsa vad som skavt. Att SE inte blir trodd på. Det står uttryckligen.
Citera
2023-04-04, 18:02
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bra jobbat! Ja, det är sånt där som man vill vara uppmärksam på. Men SE kan mycket väl ha plockat detaljer från intervjun med AH i TV den första mars, och senare uttalanden. Den detaljen om LP förekom inte i media före den 11:e mars, alltså?

Ändå har du ignorerat det alla gånger jag har skrivit ut det fram till nu?

SE säger det den 10e.

Jag har svårt att tänka mig att en så specifik detalj står någonstans.

Men gräv på om det du. Fram tills dess får det här tillhöra kolumnen "väldigt försvårande saker i SE-gm-teorin".

Plockar man bort SE ur det här pratar ju LP med luften dessutom.
Senast redigerad av Faderlig 2023-04-04 kl. 18:05.
Citera
2023-04-04, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Oj! Den var ny. Låter högintressant.

Var det en vred SE eller en förlåtande?

Men det brevet finns inte bevarat?
Enligt källan handlade det om hur dålig GS var.

Vi får se om det kommer fram under våren
Citera
2023-04-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Vad har deras motiv med saken att göra? Deras motiv får väl stå för sig själva. Jag vet inte om de har något bra motiv heller, men det gör ju inget annat än att sänka misstankarna mot dom också om dom inte har något.

Han har heller inget känt sätt att få tillgång till ett vapen. Vapensamlaren har inte lånat ut något eller saknar något. Han har dessutom bra koll på sina vapen. Ingen har heller observerat SE med ett vapen, hölster, vapenfett, ammunition osv.

SE är inte med i ett gäng heller. Ingen tvingar honom att skjuta.

Det hävdas ju konstant att han gjort det här i ren ilska. Har man så grava problem med ilskan eller impulserna att man kan råka skjuta en statsminister och försöka mörda hustrun efter att ha observerat dom under bara ett fåtal sekunder, är det fruktansvärt osannolikt att han inte gjort något liknande tidigare i sitt 52-åriga liv. Det enda man har hittat om det är vaga uppgifter om att han har "brusat upp" någon gång. Det är inte i närheten av vad man kan förvänta sig av en sådan person.

Motiv till att döda kan vara politiska beslut ?

Nästan alla personer som mördas inom politiken så är enbart motivet att man inte är överens om politiken som genomförs..

Jag kan hålla med om att det motivet är svagt men samtidigt så måste man ändå erkänna att det ofta är motivet trots allt...Sen kan ju personen dessutom blivit avsnäst !

Att vi ska spekulera om hur Engström kan få tag i vapen eller inte är nästan omöjligt...

Då kan du lika gärna fråga mig om jag kan få tag i ett vapen ? Vad tror du ?

Poänglöst att spekulera om men man kan inte utesluta att någon kan vara GM för man inte isåfall vet vart han kan fått tag i ett vapen...
.
Citera
2023-04-04, 18:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Motiv till att döda kan vara politiska beslut ?

Nästan alla personer som mördas inom politiken så är enbart motivet att man inte är överens om politiken som genomförs..

Jag kan hålla med om att det motivet är svagt men samtidigt så måste man ändå erkänna att det ofta är motivet trots allt...Sen kan ju personen dessutom blivit avsnäst !

Att vi ska spekulera om hur Engström kan få tag i vapen eller inte är nästan omöjligt...

Då kan du lika gärna fråga mig om jag kan få tag i ett vapen ? Vad tror du ?

Poänglöst att spekulera om men man kan inte utesluta att någon kan vara GM för man inte isåfall vet vart han kan fått tag i ett vapen...
.
Fast SE har inget känt hat mot OPs politik. Och absolut ingenting tyder på en avsnäsning. Isåfall borde LP märkt detta.

Vi diskuterar heller inte om SE har möjlighet att skaffa sig ett vapen om han behöver. Utan att han redan utan anledning har ett. Som han dessutom av okänd anledning har på sig skarpladdad på väg hem från jobbet.

Har du gjort så någon gång?
Citera
2023-04-04, 18:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ändå har du ignorerat det alla gånger jag har skrivit ut det fram till nu?

SE säger det den 10e.

Jag har svårt att tänka mig att en så specifik detalj står någonstans.

Men gräv på om det du. Fram tills dess får det här tillhöra kolumnen "väldigt försvårande saker i SE-gm-teorin".

Plockar man bort SE ur det här pratar ju LP med luften dessutom.

Affirmative! Pekandet och det bryska står på att leta efter-listan. Dessvärre finns ju även potentiella muntliga källor. Lär ha surrats en del kring fikaborden ...

Detta är dock efter Skandiamannens Idre-semester, och han minns plötsligt en herrans massa ...

Gick telefonen varm tro?
Citera
2023-04-04, 18:24
Medlem
Citat:
Fast SE har inget känt hat mot OPs politik. Och absolut ingenting tyder på en avsnäsning. Isåfall borde LP märkt detta.

Vi diskuterar heller inte om SE har möjlighet att skaffa sig ett vapen om han behöver. Utan att han redan utan anledning har ett. Som han dessutom av okänd anledning har på sig skarpladdad på väg hem från jobbet.

Har du gjort så någon gång?

Nej jag hade troligen inte mördat pga politik...Men ändå görs det !

Sen vet vi inte om Engström faktiskt kan ha skaffat fram ett vapen ! Eller att han ägde ett vapen för skydd om nätterna..
Citera
2023-04-04, 18:31
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Sen vet vi inte om Engström faktiskt kan ha skaffat fram ett vapen ! Eller att han ägde ett vapen för skydd om nätterna..

Problemet är ju att i den här teorin måste vi bara anta att så är fallet. Du vet också att det inte är särskilt sannolikt.

Det är väldigt sällsynt med beväpnade kontorsnissar.
Citera
2023-04-04, 18:36
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

Hade Engström haft ett vapen så hade vi vetat det.

I tolv år höll "hittepå-gänget" TP/FilterGöransson på. Hittade ingenting. Sen höll hela PU på i tre år och hittade ingenting. Det hittade inte ens något som snudda vid tanken att Engström skulle vara perifert inblandad. Ingenting.
Citera
2023-04-04, 18:42
Medlem
Roerligs avatar
Citat:

Att det inte går att utesluta något förhållande som är förenligt med tillvarons beskaffenhet är inte ett trumfkort.

Börja istället med vad som framstår som rimligen tänkbart baserat på det vi känner till om mänskligheten och tillvaron i övrigt.
Citera
2023-04-04, 18:57
Medlem
Citat:
Problemet är ju att i den här teorin måste vi bara anta att så är fallet. Du vet också att det inte är särskilt sannolikt.

Det är väldigt sällsynt med beväpnade kontorsnissar.

Ja men jag tror inte heller att Engström är misstänkt pga vapnet...Utan det hade man isåfall fått utreda 1986 och inte nu på ett forum..
Citera
2023-04-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Hade Engström haft ett vapen så hade vi vetat det.

I tolv år höll "hittepå-gänget" TP/FilterGöransson på. Hittade ingenting. Sen höll hela PU på i tre år och hittade ingenting. Det hittade inte ens något som snudda vid tanken att Engström skulle vara perifert inblandad. Ingenting.

Varför hade vi vetat det ?

Han gjorde väl troligen av sig med det isåfall efteråt ..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in