Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Vad har deras motiv med saken att göra? Deras motiv får väl stå för sig själva. Jag vet inte om de har något bra motiv heller, men det gör ju inget annat än att sänka misstankarna mot dom också om dom inte har något.
Han har heller inget känt sätt att få tillgång till ett vapen. Vapensamlaren har inte lånat ut något eller saknar något. Han har dessutom bra koll på sina vapen. Ingen har heller observerat SE med ett vapen, hölster, vapenfett, ammunition osv.
SE är inte med i ett gäng heller. Ingen tvingar honom att skjuta.
Det hävdas ju konstant att han gjort det här i ren ilska. Har man så grava problem med ilskan eller impulserna att man kan råka skjuta en statsminister och försöka mörda hustrun efter att ha observerat dom under bara ett fåtal sekunder, är det fruktansvärt osannolikt att han inte gjort något liknande tidigare i sitt 52-åriga liv. Det enda man har hittat om det är vaga uppgifter om att han har "brusat upp" någon gång. Det är inte i närheten av vad man kan förvänta sig av en sådan person.
Motiv till att döda kan vara politiska beslut ?
Nästan alla personer som mördas inom politiken så är enbart motivet att man inte är överens om politiken som genomförs..
Jag kan hålla med om att det motivet är svagt men samtidigt så måste man ändå erkänna att det ofta är motivet trots allt...Sen kan ju personen dessutom blivit avsnäst !
Att vi ska spekulera om hur Engström kan få tag i vapen eller inte är nästan omöjligt...
Då kan du lika gärna fråga mig om jag kan få tag i ett vapen ? Vad tror du ?
Poänglöst att spekulera om men man kan inte utesluta att någon kan vara GM för man inte isåfall vet vart han kan fått tag i ett vapen...
.