Citat:
Ursprungligen postat av
Pippilotte
Jag har inget minne av att ha läst något om misshandel vare sig under förhören eller rättegången förutom i det sammanhang när Clea och JJ ville få strypningen till misshandel.
Jag tror att strypningen föregicks av en misshandel där troligtvis MH deltog eftersom avvärjningsskador saknades på alla tre. Men att JJ själv tog stryptaget när hon i stort sett var kraftigt omtöcknad och att ett grepp på 10-15 sekunder fick henne medvetslös och i en försvarslös ställning. Det är troligtvis därför MH också tar ett så kraftigt avstånd från mord-delen.
Men eftersom en misshandel inte passar JJs agenda om olyckshändelse så utesluter man denna ur historien. För det hade varit väldigt besvärande för JJ att de vid Nöjet planerar en misshandel som utförs och dessutom avslutas med strypgrepp.
Jag har grubblat mycket på de ca 30 minuter som föregick mordet, och vad Tove utsattes för under den tiden. Du beskriver ett väldigt troligt scenario.
Men hur kommer det sig att de två männen i lägenheten under inte hörde Tove skrika under misshandeln? Det är det som jag inte får in i scenariot.
Hur misshandlar man någon utan att denne skriker? Eller handlar det om ännu grövre våld än vad vi någonsin kunnat föreställa oss, att de tryckt in något i Toves mun och tejpat över och misshandlat henne båda två? MH har enligt beskrivning varit fysiskt tuff i fotboll och handbollen och inte funkat som lagspelare. MH kan mycket väl ha ställt upp på misshandel för att visa sig tuff och lojal mot JJ.