blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2023-04-04, 09:37
Moderator
Det är inte tillåtet att i tråden beskylla andra medlemmar för att vara pedofiler, Dumpen- eller gäddkramare, alternativt att i tråden vurma för pedofili (och posta inlägg som "pedofili är sunt och naturligt"). Dessa inlägg resulterar i en varning för regel 0.03.

Det är inte tillåtet att publicera "gäddornas" namn eller adressuppgifter i tråden, oavsett uppgifterna är maskerade eller inte. Rebusar med motsvarande uppgifter är inte heller tillåtna. När enskilda gäddor diskuteras i tråden så bör det framgå vilken gädda det rör sig om. Exempel: "Gädda #415 ser ut som ..."

Tråden är inte till för generella diskussioner om pedofili. Det ämnet kan diskuteras här: (FB) Parafila störningar.
Det enda som är tillåtet att diskutera i den här tråden är gäddorna. Övriga diskussioner om Dumpen.se kan lyftas i tråden (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt.
2023-04-04, 13:37
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Två uthängda gäddor som tagit livet av sig diskuterar jag och den vars inlägg jag svarade på.
Vilka är dem? Den första känner jag till.
Man riskerar att få livet förstört på samma sätt som barn får sina liv förstörda. Nu får de känna på samma spelregler.
Citat:
Ursprungligen postat av aanonymous
Alltså här finns bevisligen enligt kommentarer folk som vet vem polisgäddan är.
Låt han inte krypa under radarn.
Ut med rebus på krypet nu.
Han är arbetslös snart om inte redan nu.
Kommer han ens få a-kassa?
Citera
2023-04-04, 14:00
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Man riskerar att få livet förstört på samma sätt som barn får sina liv förstörda. Nu får de känna på samma spelregler.

Om snuten skulle bli arbetslös så kommer han givetvis att få a-kassa (under förutsättning att han är med i den). Tror du att myndigheterna (halvmyndigheterna i fallet a-kassa) bryr sig om vad Dumpen publicerar?
Citera
2023-04-04, 14:02
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Om snuten skulle bli arbetslös så kommer han givetvis att få a-kassa (under förutsättning att han är med i den). Tror du att myndigheterna (halvmyndigheterna i fallet a-kassa) bryr sig om vad Dumpen publicerar?
Tittar inte a-kassan på orsaken till uppsägning?
Har de inga riktlinjer? Det räknas som självförvållat. Många gäddor har ju fått sparken från sina yrken.
Citera
2023-04-04, 14:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Tittar inte a-kassan på orsaken till uppsägning?
Har de inga riktlinjer? Det räknas som självförvållat. Många gäddor har ju fått sparken från sina yrken.
Nej, det är givetvis inte självförvållat. Hur skulle det se ut om skvallermedias skriverier fick rättsliga återverkningar?

De gubbar som har blivit av med jobbet har inte pallat trycket och sagt upp sig själva (vilket givetvis kan påverka a-kassan). Jag har mycket svårt att se att en uthängning på Dumpen skulle räknas som skälig grund för avsked, förutsatt att det inte kan göras gällande att personen till exempel har använt en firmabil för raggning eller något liknande. Kom ihåg att gubbarna inte har gjort något fel.
Citera
2023-04-04, 14:09
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Nej, det är givetvis inte självförvållat. Hur skulle det se ut om skvallermedias skriverier fick rättsliga återverkningar?

De gubbar som har blivit av med jobbet har inte pallat trycket och sagt upp sig själva (vilket givetvis kan påverka a-kassan). Jag har mycket svårt att se att en uthängning på Dumpen skulle räknas som skälig grund för avsked, förutsatt att det inte kan göras gällande att personen till exempel har använt en firmabil för raggning eller något liknande. Kom ihåg att gubbarna inte har gjort något fel.
Försök inte. Att planera brott är olagligt.
Gäddorna har ofredat och sagt vad de vill göra och vad de ska göra med barn. Sen har det visat sig att många av dem har begått brott tidigare. Eller så uppdagas det.
Citera
2023-04-04, 14:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Att planera brott är olagligt.
Gäddorna har ofredat och sagt vad de vill göra och vd de ska göra med barn. Sen har det visat sig att många av dem har begått brott tidigare.
Det är inte olagligt att planera brott som inte kan äga rum, och inte heller är det olagligt att säga vad man vill göra. Ca 5 procent av de som har hängts ut är dömda för sexbrott sedan tidigare.
Citera
2023-04-04, 14:14
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Det är inte olagligt att planera brott som inte kan äga rum, och inte heller är det olagligt att säga vad man vill göra. Ca 5 procent av de som har hängts ut är dömda för sexbrott sedan tidigare.
Alla vet vad de hade gjort om det var en fyra åring i rummet. Mackan pratade även om att köra in sexleksaker. Det är så långt ifrån ”de har inte gjort nånting” man kan komma.
Rätt smaklöst att du försvarar dem. Du har inga barn själv hoppas jag.

(FYI. Han gick till hotellrummet och kollade flera gånger)
Citera
2023-04-04, 14:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Han lär doch få 2-3 årslöner på direkten. Han har ju inte gjort något brottsligt men kan givetvis inte jobba kvar som vanlig polis.

Proceduren är gissningsvis att man ger honom ett ultimatum. Ok jobba kvar som polis men då blir det i källaren på polishuset som assistent åt den som bokför cykelstölder eller säg upp dig frivilligt och få 2 årslöner på direkten plus goda vitsord.

En tidigare polis kan ju ganska lätt få jobb inom det privata om just vitsorden är bra. Att han/hon sa upp sig frivilligt. Sedan att det inte blir allmänt känt namnet och att det alltså som här rört sig om pedofili.
Citera
2023-04-04, 15:38
Avslutad
Citat:
Alla vet vad de hade gjort om det var en fyra åring i rummet. Mackan pratade även om att köra in sexleksaker. Det är så långt ifrån ”de har inte gjort nånting” man kan komma.
Rätt smaklöst att du försvarar dem. Du har inga barn själv hoppas jag.

(FYI. Han gick till hotellrummet och kollade flera gånger)
Pratar du om en specifik gädda eller gäddor generellt?

För jag skulle gissa att en majoritet hade kunnat tänka sig att ligga med en fjortonåring men inte en fyraåring.
Citera
2023-04-04, 15:44
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Pratar du om en specifik gädda eller gäddor generellt?

För jag skulle gissa att en majoritet hade kunnat tänka sig att ligga med en fjortonåring men inte en fyraåring.
En majoritet av dem du känner?
Det är en specifik gädda som vi kallar för Mackan. Han var helt inne på att ha sex med en fyra-åring.
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Sjödal och hans fanclub har redan fått en person att begå självmord, borde vara olagligt att hålla på med detta.
Två nu!🥂
Citera
2023-04-04, 15:59
Medlem
Den senaste lärar-gäddan har städat rejält på i sina sociala medier. Det mesta är borta nu.

Fru och vuxna barn har också ändrat och tagit bort nästan alla kopplingar till gäddan.

Frun har endast en bild kvar på gäddan i sitt flöde och på den bilden ser gäddan verkligen ut som en ful fisk.

Skolan gäddan jobbade på ( han har sagt upp sig) har gått ut med information till elever och vårdnadshavare.

Jobbig påsk kan anas.

När ska gäddorna sluta tänka med könet och sätta sig själv, familj och vänner i en sådan möjlig mardröm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in