2023-04-04, 12:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Utrymmet beskrivs på detta vis i Grevens sammanfattning på sidan 1:
Vindsutrymmet mellan WN och JJ:s lägenhet är litet och tomt, så när som på en stege som leder till en lucka på taket.
Så litet är det inte.
Planritning på hemnet:
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-494m2-centrum-vetlanda-kommun-storgatan-71-19580258
Edit: Dock lågt i tak, så det är väl mindre än det ser ut på ritningen.
Senast redigerad av Matamata 2023-04-04 kl. 12:45.
Citera
2023-04-04, 12:43
Medlem
GK: Hur Johannas kropp ser ut?
J: Nej, inte Johanna, Tove heter hon för guds skull, Tove heter hon ju. Nej, hur Toves kropp har sett ut, att hon var, ja att hon låg i ett lakan, att hon blivit grovt misshandlad och strypt, sen var det tänt eld på henne tror jag.

I ovan förhör med MHs samsittare Josefine har MH berättat att TT blivit grovt misshandlad. Detta skulle förklara varför TT har så himla mycket skador på kroppen. Men jag kan inte förstå varför man inte borrat djupare in i Josefines förhör och försökt få mer information om hur MH beskrev den grova misshandeln. Skulle även vart intressant med ljudupptagning vid deras samsittningar (kanske inte tillåtet?). Men endast ETT förhör med en samsittare som verkar ha ett sunt förnuft.
Citera
2023-04-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror att det händelseförloppet är helt påhittat av J, för att få det att se ut som en spontant uppkommit bråk som slutar i en tragiskt olyckshändelse.

Själv ser jag det som mer troligt att T fick ett slag i bakhuvudet vid ingången till toan och faller ner i golvet. J flyger på henne och tar strypgrepp ganska omgången. M kommer farandes hack i häl och håller fast T.

Jag tror inte på nåt kort förlopp där T har blivit medvetslös omg. Utan kampen har troligen pågått nån eller några minuter där T försökt komma loss. J och M sitter och håller fast på lite olika sätt beroende på hur T lyckas vrida sig. Själva strypgreppet tror jag däremot ha varit ihållande men att T s armar och ben har behövt hållas i, under olika tidpunkter.
Så du tror att både J o M hade för avsikt att döda T?
Citera
2023-04-04, 12:47
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Nej, tror absolut inte att T har legat någon annanstans än i toaletten (och ev. i hallen) innan bortforslandet.

Specialsökhunden har ju endast reagerat vid golvbrunnen i toaletten
Minns inte alls det där med att M ska ha varit någon annanstans än i trappuppgången då J inte släppte in henne.
Jag tror inte heller att JJ har flyttat kroppen till förrådet.

Men det är inte klarlagt Om det får plats en kropp i detta förrådet.

Jag förmodar att MHs advokat har bättre kunskap om detta då det är en viktig
del försvar/förklaring i skeende förloppet som han har hävdat.

Det finns inte heller några uppgifter i FUPn om att förrådet blivit undersökt med liksökhund...
Citera
2023-04-04, 12:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Menade 23.30, var väl bara på nöjet ca en timma.

OK. Då kunde de ju inte veta att hon skulle komma dit. Då var det väl bråket som utlöste det. Men JJ hade velat döda henne länge och hade också försökt göra det tidigare.
Citera
2023-04-04, 12:49
Medlem
Jag är övertygad om att MH är skyldig till mordet också även om JJ varit den drivande. Baserat på fördelningen här på FB dock, att många är tveksamma till det, tror jag speglar sig bland de som ska döma. Tror därför att MH frikänns för mordet.
Citera
2023-04-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Så du tror att både J o M hade för avsikt att döda T?

Att J hade den avsikten är jag övertygad om. Går inte att tolka tillvägagångssättet på något annat sätt. Jag tror M var införstådd med att det kunde sluta så här, men var likgiltig inför det.
Citera
2023-04-04, 12:52
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
GK: Hur Johannas kropp ser ut?
J: Nej, inte Johanna, Tove heter hon för guds skull, Tove heter hon ju. Nej, hur Toves kropp har sett ut, att hon var, ja att hon låg i ett lakan, att hon blivit grovt misshandlad och strypt, sen var det tänt eld på henne tror jag.

I ovan förhör med MHs samsittare Josefine har MH berättat att TT blivit grovt misshandlad. Detta skulle förklara varför TT har så himla mycket skador på kroppen. Men jag kan inte förstå varför man inte borrat djupare in i Josefines förhör och försökt få mer information om hur MH beskrev den grova misshandeln. Skulle även vart intressant med ljudupptagning vid deras samsittningar (kanske inte tillåtet?). Men endast ETT förhör med en samsittare som verkar ha ett sunt förnuft.
Vid tidpunkten för förhöret har båda hunnit se ett antal nyhetsinslag på tv, och hon säger även att hon inte vet var MH har fått sin information från.
Citera
2023-04-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Intressant att MH inte är flyttad.

Var har de suttit häktade sen de greps?

Johanna ville tydligen sitta på ett gemensamhetshäkte och båda satt på häktet i Jönköping.

Hinseberg har inte kvar riksmottagning som Kumla vad jag hört.
Citera
2023-04-04, 12:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Ja absolut, för det var den storyn de (J?) kokade ihop. Men det jag menar är, att var M så pass knähund så hon höll sig till den av den anledningen? Vad är det då som gör att hon inte kunnat vara delaktig i själva mördandet också? Om hon nu gör och handlar precis som J sagt.
Eftersom M höll sig till storyn långt efter hon blivit överbevisad, tycker jag det pekar åt knähundsvarianten samtidigt som den gav henne trygghet i att slippa producera egna svar.

För det första, var det Js projekt som hon ville ro i land på egen hand, enligt min mening, men jag kan tänka mig att hon ville ha M som åskådare till sin bravad.

För det andra, tror jag att Ms kompass skrek stopp när det kom till mördandet. Några här i tråden vill kalla det feghet. Jag kan tänka mig en kombination.
Citera
2023-04-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Vid tidpunkten för förhöret har båda hunnit se ett antal nyhetsinslag på tv, och hon säger även att hon inte vet var MH har fått sin information från.

Jo, men det som var anmärkningsvärt då var att dessa uppgifter om Tove inte nått media, det var även därför förhörsledaren reagerade på hennes vittnesmål.
Citera
2023-04-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Kiss-historian var en lögn som JJ och MH drog för MHs pappa, i själva verket var det för att MH inte ville med ut och festa.

Ah det missa jag, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in