Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Tackar! Du blir bättre o bättre på att söka!
Här uppfattar jag det som rättsläkaren enbart pratar om hur skadorna på armbågarna uppkommit. Och där är det större sannolikhet att dom uppkommit av fall än att någon tryckt dom mot hårt under lag. Men det är inte helt tydligt då det även pratas om armarna. Men det klarnar väl när vi får ta del av ljudfilerna.
Men oavsett så pratar rättsläkaren enbart om skadorna. Armarna kan t.ex. hållas fast utan att skador uppstår.
Jag kan ha övertolkat det.
Någon form av blåmärke borde det dock bli om man håller fast händerna och det borde vara lättast att trycka dem mot golvet. ... Många "borde" där! ...
Om jag läst eller hört minns jag inte, har heller inte tid att söka, men rättsläkaren sa att T var inkapaciterad, antingen av fasthållning eller att det var ett överraskningsmoment och att hon blev medvetandesänkt av skadorna.
Att T blev överrumplad känns givet och att hon blev medvetandesänkt av alla de skador hon hade, tycker jag låter mycket troligt. Dessutom var hon alkoholpåverkad. Då behövdes ingen "hållare" eftersom trycket på halsen på någon sekund medförde medvetslöshet.
Om T blev fasthållen i armarna, hade hon ben och bål fria att kämpa med och möjlighet att skrika för full hals innan J satte tummarna på halsen.
Jag har fortfarande inte blivit överbevisad om att fasthållning är det mest troliga.