Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Föreslår givetvis inte att man skall flytta direkt. Inte heller att man skall sälja bilen och köpa en ny billigare. De allra flesta har ju marginaler så att ändra livsstil blir lite mer långsiktigt. Alltså nästa gång man ändå skall byta bil så sänker man kostnaden. Samma med boendet. Är det inte akut så letar man efter något som passar. Tar det flera år så får det bli så.
Blir ekonomin akut ett problem så är läget ett annat givetvis men det är ju knappast akut för de allra flesta. Det visar väl "krisen" hittils tycker jag. Både spaanläggningarna och bra restauranger har fortfarande fullbokat där jag bor....
Så är det. Tråden tjatar om konkurser men antalet konkurser har bara ökat i Q1 kontra Q1 2022 som var högkonjunktur. Jämfört med Q1 2021 eller 2020 har de inte ökat. Cornu har bla skrivit om det.
Jag har bekanta som flyger in till Sthlm 1 gång i månaden och de har ett helvete att ens få tag i hotellrum. När vi ska boka konferenser har vi samma problem. De bättre krogarna har månadslånga väntetider på bord på helgen. Var ute i innerstan i helgen och det var fullständigt knökfullt på varje uteservering. Åkte skidor häromveckan och det var extremt mycket folk överallt trots att det inte var påsk eller sportlov.
Folk verkar överlag ha det väldigt gott.