Jag erkänner att jag inte riktigt förstått dina inlägg, men dina inlägg har ju inte heller varit helt konsekventa. Pudelfrillan har också missförstått dina ord i ett inlägg. Vissa av dina supporters tolkar också BW:s klipp av fotot som en reaktion på boken, vilket inte fungerar eftersom klippet var 2012 och boken utgavs 2018.
Hur som helst så har vi nu kokat ned det hela till
A Det finns ett foto taget 1992 som beskriver BW och MiKj som "sambos". Divadnil erkänner i inlägget nedan att det inte behöver betyda att de formellt är sambos.
B Fotot klipptes 2012 av BW och lades ut och finns ännu utlagt.
C Någon gång under 2018 har facebook-vänskapen mellan BW och MiKj upphört och MiKj har raderat fotot på Björn. Enligt Divadnil skedde raderingen i samband med diskussionen på Flashback tidig höst 2018, men rimligen skedde det efter diskussionen eftersom raderingen omnämns i tråden först i maj 2021.
D Det går inte att avgöra om MiKj raderat fotot på grund av 1) han inte längre är vän med BW eller 2) han inte vill valsa runt på Flashback med ett av sina foton.
Oavsett varför MiKj tar bort sina foton så är det inte för att han och BW skulle känna igen sig i GW:s beskrivning av grabbarna. Beskrivningen passar helt enkelt inte på dem. Enligt Pudelfrillan är det för att andra inte skall förstå att det är just BW och MiKj som avses, men om GW skall läsas lite tvärtom så borde ju alla möjliga gärningsmän på Hincs lista plocka bort sina foton...
Du skriver att du inte längre ser mig lika positivt som skribent, men hallå, detta är ett anonymt forum. Det enda jag är intresserad av är att det som skrivs är faktabaserat. Om folk gillar mig eller inte skiter jag i. Om man hela tiden sneglar på vad folk tycker, ja då blir man en IB03 som hela tiden gömmer sig bakom ordet "spekulation" och vägrar att riskera en fläck genom att ta ställning till om GW verkligen kommunicerat med Skvagg. Om du föredrar en fegis som IB03 så säger det mer om dig än om mig.
Visst är mycket antaganden i detta forum, men inte allt, och intelligens kan ge oss en hel del ledtrådar om vad som är rimligt. Jag misstänker att skälet till att du faller för Pudelfrillan och Skvagg är att din slutledningsförmåga inte är den bästa. Det framgår av ditt sätt att skriva och jag gissar att om du halar fram ditt betyg från högstadiet så är matematik, fysik och kemi inte dina direkt bästa ämnen. Personer med bristande logisk förmåga tenderar ty sig till flocken, bli ett gatans parlament och delta i lynchningar baserade på antaganden och rykten... Förmodligen hör du och Pudelfrillan till de lite tystare i klassen, som gömmer sig i flocken, men vågar träda fram först på ett anonymt forum.
Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Det mesta i denna tråd är antaganden så vart vill du komma med dina anklagelser? Detta är en sida för diskussioner inte en tingsrätt. De flesta av oss kan inte bevisa det vi vet. Jag kunde åtminstone bevisa att det fanns en bild på BW och MK från tiden då HA försvann. Det är också bevisat att BW och MK var så pass goda vänner under denna tid att de är eller benämns som sambor. En del av det andra som jag nämnt är fakta men går inte att bevisa och såklart är anledningen till att bilden plockas ner endast en misstanke om att det kan vara besvärande för MK iom gärningsmannaprofilen blir släppt. Hade det varit fakta så hade jag varit MK som erkände att det var så. Och återigen fokuserar du på den redigerade bilden på BW sida som jag uttryckligen skrev att det inte gällde denna redigering!! Har du svårt med läsförståelsen eller spelar du bara dum? Tråkigt att du helt har spårat ur, tyckte du var en duktig skribent förr. Hädanefter så ska du lägga fram allt du har att komma med som bevis i en rättegång då du begär detsamma av andra...
Du skriver i juli 2018:
Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"---
Pudelfrillans missförstånd:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992