2023-04-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Du fortsätter att bedöma allt vad gäller BW i ett isolerat tillstånd som om du vore hans försvarsadvokat.

Se det TV4-inslag med GW igen som du själv har lagt upp så förstår du. Ett utdrag:

"Dom här har klarat sig, dom har aldrig...Det är den stora missen. Gärningsmannen/gärningsmännen, det måste man inse redan tidigt . Dom tillhör en mycket begränsad krets va. Och i det läget när man blir klar över att här har något illavarslande. Det blir man när man hittar hennes skor och hon är försvunnen och det här är en skötsam tjej va och då skall man hålla kontrollförhör med dom va. Bara på papper få veta vad dom säger att dom gjorde den där kvällen. Det görs aldrig va. Och sen kommer du tillbaka efter månader och i några fall efter ett år. Och då säger dom jag har ingen susning vad jag gjorde då."

Självklart är det så som Skvagg säger också att alla inne på Stadt, har man ju kartlagt. BW och MK var inte inne på Stadt utan utanför, det tror jag alla är överens om.

Självklart är det så också att i alla fall från Skövde-Polisens sida så var man helt fastlåst på att GM måste vara någon inifrån Stadt. Som Jenven säger ungefär i Att lösa ett mord: "Utredningen tappar kontakten med vad Helena gjorde när hon kom ut". Talande. Detta visar ju den besatthet av MMPG och KM. KM som var även nära Helena under kvällen. Man gör även den enligt mig felaktiga bedömning att MMPG(KM) och MMPG på bron (om han fanns) är samma person.

GW vill i Ville Vingmutter visa att han vet vem som gjorde det här. Det visar han tydligt med när han säger att Polisen kan få namn och nummer. I det så framkommer hans budskap. Att han vet.

Tolkar vi hans geografiska beskrivning vart de bodde och vart båten låg bokstavligt blir det tokigt, då han måste maskera denna kraftigt. Skall vi även tolka distansminuten bokstavligt , måste vi anser jag utgå i från den "säck" som sten Ekholm körde på strax söder om Kroppholmen på Söndag förmiddag.

Även detta är det ju heller inte säkert att GW tagit med i beräkningen, när han just säger att de åkte ut en "distansminut".
Det här är en klockren analys av läget. Det fetade säger allt. Polisen har haft samtal med BW givetvis men inte ett regelrätt förhör där detta blir nertecknat eller inspelat. GW kan såklart inte ge en fullständig beskrivning på vilka dessa personer är och exakt var dessa bodde när det begav sig då han hade hängt ut dem fullständigt. Det han ville med beskrivningen var att visa de utpekade att han vet vilka de är. Det lyckades han med. Efter att MK har haft bilden på honom, BW och MO uppe på fb sedan 2012 så plockar han bort bilden i samband med att diskussionerna tar fart här 2018 efter att GW gått ut med gm beskrivningen. MK och BW bevisas vara riktigt goda vänner under sommaren -92, då de hängde ihop såpass mycket att MK kallar BW som hans sambo och att de var EM-gänget under juni månad 1992. BW och MK slutar även vara fb kompisar 2018. Att vissa här väljer att ignorera detta och enbart fortsätter kasta skit runt sig för att dränka viktiga inlägg med smutskastningsinlägg säger även det mycket. Jag har luskat fram mer men kommer inte delge detta här eftersom det är tydligt att denna tråden är kapad av några som vill göra allt för att styra tråden bort från gärningsmännen.
Citera
2023-04-03, 17:02
Medlem
Klockrent. Och helt rätt. Delge det du vet inte här utan till Kalla Fall så förstår snart hela Sverige vilka GW menade.
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det här är en klockren analys av läget. Det fetade säger allt. Polisen har haft samtal med BW givetvis men inte ett regelrätt förhör där detta blir nertecknat eller inspelat. GW kan såklart inte ge en fullständig beskrivning på vilka dessa personer är och exakt var dessa bodde när det begav sig då han hade hängt ut dem fullständigt. Det han ville med beskrivningen var att visa de utpekade att han vet vilka de är. Det lyckades han med. Efter att MK har haft bilden på honom, BW och MO uppe på fb sedan 2012 så plockar han bort bilden i samband med att diskussionerna tar fart här 2018 efter att GW gått ut med gm beskrivningen. MK och BW bevisas vara riktigt goda vänner under sommaren -92, då de hängde ihop såpass mycket att MK kallar BW som hans sambo och att de var EM-gänget under juni månad 1992. BW och MK slutar även vara fb kompisar 2018. Att vissa här väljer att ignorera detta och enbart fortsätter kasta skit runt sig för att dränka viktiga inlägg med smutskastningsinlägg säger även det mycket. Jag har luskat fram mer men kommer inte delge detta här eftersom det är tydligt att denna tråden är kapad av några som vill göra allt för att styra tråden bort från gärningsmännen.
Citera
2023-04-03, 17:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tror det är dags för en uppfriskande analys!

För ett par, tre månader sedan hade tråden hamnat lite i dvala, vilket händer ibland. Vid de tillfällena - och givetvis vid det senaste tillfället, då - petade jag in mina tankar om PU som gärningsman. Varje gång - med ganska långt mellanrum - som jag gör det, blir det genast fart i tråden igen. Den här gången blev det extra mycket fart! Det första som alltså visar sig när jag vid särskilda tillfällen petar in PU som möjlig gärningsman är att det blir fart i tråden. Detta ger med en märklig automatik följande:

Det andra som händer varje gång som jag petar in PU som möjlig gärningsman efter att tråden har gått i stå är att det nästan omedelbart startas ett drev mot BW, som en slags kontraattack. Den här gången var inget undantag! Det är uppenbart att några användarnamn genast drar igång en aktion med syftet att typ "ge BW skulden" när PU lyfts fram som möjlig gärningsman efter en tids "frånvaro". Men den här gången blev drevet mot BW ovanligt stort.

Helt enkelt: När PU efter en tids frånvaro lyfts fram som möjlig gärningsman, startas ett drev som i stället pekar ut BW. Det har hänt förr och det lär hända igen.

Projicerig i vanlig ordning från din sida.
Det är med andra ord precis tvärtom!
Dvs varje gång det hettar till runt BW så kommer du dragandes med PU för att få till en fokusförflyttning. Eller så "anropar" du PU i tråden så dyker atervandsgrad4 plötsligt upp som "Gubben i lådan". Fattar du inte att dina gamla tricks är synade? du måste förnya dig, fixa en ny trollerilåda.

Du kommer aldrig mer att lyckas med en fokusförflyttning från BW till PU

Projicering är bara ytterligare en härskarteknik som du använder dig av. Tror du att vi är helt blåsta eller vad är det med dig? Vi är många som har genomskådat det här nu.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-03 kl. 17:31.
Citera
2023-04-03, 17:28
Medlem
ThordOlavssons avatar
Min fetning. Jag vill påpeka två saker.

För det första har du rätt i att det pågår en smutskastningskampanj, men den är riktad mot Ugglan och mig.

Fakta är att det är Ugglan som är upphovet till intresset för MiKj, ett intresse som dog ut 2018. I maj 2021 skriver Ugglan följande tre inlägg där han lyfter upp fotot samt BW och MiKj som misstänkta, men inte som GW:s grabbar:

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Smutskastningskampanjen mot Ugglan och mig beror på att vi påpekar att

a) BW och MiKj inte stämmer in på GW:s beskrivning av GW:s grabbar
b) att vi inte tror att GW begår brott mot förundersökningssekretessen genom att peka ut brottslingar i kommunikation med Skvagg, dvs att Skvagg ljuger
c) att vi påpekar att Pudeln och Skvagg endast är överens om BW:s inblandning men inte kan redovisa en gemensam uppfattning om den andre är MiKj eller HeJu eller eventuellt båda.

Detta är i högsta grad sakliga invändningar. Mot oss vänds istället insinuationer av olika slag som du instämmer i.

Däremot har vi aldrig sagt definitiv nej till BW som inblandad. Jag för min del tycker BW + Sha*ne är ett intressant alternativ.

För det andra är din beskrivning av fotots historia lite vinklad. Du påstår till exempel att fotot togs bort från MiKj:s facebook i samband med diskussionerna på Flashback. Det har vi inget som helst belägg för. Ingen har noterat när den försvann.

Dessutom verkar det på vad du själv skriver som om BW klippt bort MiKj ur fotot innan GW:s bok var utgiven. Dvs redigeringen av fotot beror troligen på att de inte längre är vänner och det har inte med GW:s bok att göra. När folk blir ovänner är det extremt vanligt att de rensar ut varandra från Facebook. BW verkar dessutom generellt vilja städa på sin Facebook så att han städat bort detta betyder rätt så lite.

Med andra ord: hela din beskrivning av BW och MiKj:s "rädsla" för fotot verkar inte stämma med verkligheten. Det är långt sannolikare att fotot klipps och tas bort på grund av att de två blivit ovänner innan GW:s bok kom i tryck.

Citat:
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 17:34.
Citera
2023-04-03, 17:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

För det första har du rätt i att det pågår en smutskastningskampanj, men den är riktad mot Ugglan och mig.

Fakta är att det är Ugglan som är upphovet till intresset för MiKj, ett intresse som dog ut 2018. I maj 2021 skriver Ugglan följande tre inlägg där han lyfter upp fotot samt BW och MiKj som misstänkta, men inte som GW:s grabbar:

b) att vi inte tror att GW begår brott mot förundersökningssekretessen genom att peka ut brottslingar i kommunikation med Skvagg, dvs att Skvagg ljuger
c) att vi påpekar att Pudeln och Skvagg endast är överens om BW:s inblandning men inte kan redovisa en gemensam uppfattning om den andre är MiKj eller HeJu eller eventuellt båda.

Detta är i högsta grad sakliga invändningar. Mot oss vänds istället insinuationer av olika slag som du instämmer i.

Däremot har vi aldrig sagt definitiv nej till BW som inblandad. Jag för min del tycker BW + Sha*ne är ett intressant alternativ.

För det andra är din beskrivning av fotots historia lite vinklad. Du påstår till exempel att fotot togs bort från MiKj:s facebook i samband med diskussionerna på Flashback. Det har vi inget som helst belägg för. Ingen har noterat när den försvann.

Dessutom verkar det på vad du själv skriver som om BW klippt bort MiKj ur fotot innan GW:s bok var utgiven. Dvs redigeringen av fotot beror troligen på att de inte längre är vänner och det har inte med GW:s bok att göra. När folk blir ovänner är det extremt vanligt att de rensar ut varandra från Facebook. BW verkar dessutom generellt vilja städa på sin Facebook så att han städat bort detta betyder rätt så lite.

Med andra ord: hela din beskrivning av BW och MiKj:s "rädsla" för fotot verkar inte stämma med verkligheten. Det är långt sannolikare att fotot klipps och tas bort på grund av att de två blivit ovänner innan GW:s bok kom i tryck.

Nu är det så här Thord att jag vet att man måste spela båda sidor för att kunna ha kontroll och inte minst, för att kunna upprätthålla kontrollen under lång tid.

Inse att jag har koll på detta - du är schack matt!
Citera
2023-04-03, 17:51
Medlem
Citat:

b) att vi inte tror att GW begår brott mot förundersökningssekretessen genom att peka ut brottslingar i kommunikation med Skvagg, dvs att GW ljuger

För det andra är din beskrivning av fotots historia inte vinklad. Du påstår till exempel att fotot togs bort från MiKj:s facebook i samband med diskussionerna på Flashback. Det har vi inget som helst belägg för. Ingen har noterat när den försvann.

1. Räknas inte jag? Jag noterade att bilden togs bort i samband med diskussionerna 2018!
2. Det är inte BW som tog bort bilden utan MK! BW har klippt bort MK från fotot, det fotot ligger fortfarande uppe på BW fb!
3. GW bok gavs ut 2018-06-29, bilden jag screenshotade gjorde jag 2018-06-30. Bilden låg alltså uppe minst till den datumen. Jag minns att bilden togs ner i samband med diskussionerna men kan inte veta exakt när den togs bort. Jag minns också att MK och BW slutade vara vänner också i samband med detta.
Citera
2023-04-03, 18:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
1. Räknas inte jag? Jag noterade att bilden togs bort i samband med diskussionerna 2018!
2. Det är inte BW som tog bort bilden utan MK! BW har klippt bort MK från fotot, det fotot ligger fortfarande uppe på BW fb!
3. GW bok gavs ut 2018-06-29, bilden jag screenshotade gjorde jag 2018-06-30. Bilden låg alltså uppe minst till den datumen. Jag minns att bilden togs ner i samband med diskussionerna men kan inte veta exakt när den togs bort. Jag minns också att MK och BW slutade vara vänner också i samband med detta.

Dina siffror:
1) Vad då räknas inte du? Att du uppmärksammat bilden först är ju uppenbart.

2) Både BW och MiKj har tagit bort bilden. Någon av dem har klippt i den. Du kan nog ha skrivit lite slarvigt om vem som klippte bort vem... men i sammanhanget är det inte så viktigt:

3a) Precis som du skriver gjorde du screenshot den 30/6, dvs dagen efter boken kom ut. Så vitt jag tolkar dig var MiKj bortklippt på BW:s exemplar av bilden redan innan boken kom ut? Att BW klipper bort MiKj innan boken kommer ut visar med all önskvärd tydlighet att de har en konflikt av något slag och denna konflikt kan inte bygga på en bok innan boken blivit utgiven.

3b) Eftersom jag kan ha missuppfattat vems bild som var klippt mm... Menar du att båda bilderna togs bort sommaren 2018, den senaste i augusti eller september?

Summa summarum: din tolkning att boken fått dem att bli ovänner och att boken fått bilden att bli "giftig" är något du läser in i ett sammanhang, som snarare bör läsas på ett helt annat sätt.
Citera
2023-04-03, 18:07
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nu är det så här Thord att jag vet att man måste spela båda sidor för att kunna ha kontroll och inte minst, för att kunna upprätthålla kontrollen under lång tid.

Inse att jag har koll på detta - du är schack matt!

Jag erkänner, jag är schack matt. Vilka möjligheter har jag nu?
Citera
2023-04-03, 19:04
Medlem
Citat:

För det andra är din beskrivning av fotots historia lite vinklad..Du påstår till exempel att fotot togs bort från MiKj:s facebook i samband med diskussionerna på Flashback. Det har vi inget som helst belägg för. 👉1.Ingen har noterat när den försvann.👈

Dessutom verkar det på vad du själv skriver som om BW klippt bort MiKj ur fotot innan GW:s bok var utgiven. Dvs redigeringen av fotot beror troligen på att de inte längre är vänner och det har inte med GW:s bok att göra. När folk blir ovänner är det extremt vanligt att de rensar ut varandra från Facebook.👉2. BW verkar dessutom generellt vilja städa på sin Facebook så att han städat bort detta betyder rätt så lite.👈

Med andra ord: hela din beskrivning av BW och MiKj:s "rädsla" för fotot verkar inte stämma med verkligheten. 👉3.Det är långt sannolikare att fotot klipps och tas bort på grund av att de två blivit ovänner innan GW:s bok kom i tryck👈.

Eftersom du verkar till att medvetet missförstå så tar vi det igen, denna gång inte bara med fetad text utan även med numrering och tecken i din text för att du ska förstå exakt vad jag besvarar. 👉OBS Den redigerade bilden som BW fortfarande har på sin fb sida är inte den bilden vi diskuterar.👈

3. GW bok gavs ut 2018-06-29, bilden jag screenshotade gjorde jag 2018-06-30. Bilden låg alltså uppe minst till den datumen. Jag minns att bilden togs ner i samband med diskussionerna men kan inte veta exakt när den togs bort. Jag minns också att MK och BW slutade vara vänner på fb i samband med detta.
Senast redigerad av divadnil 2023-04-03 kl. 19:15.
Citera
2023-04-03, 19:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Helt korrekt analys divadnil!
Bara hoppas att fler och fler inser detta och inte låter sig luras.

Kanon att du har luskat fram mer 👍🏻
Citera
2023-04-03, 19:50
Medlem
ThordOlavssons avatar

Den information som nu kommer fram visar att
i) 14 mars lade MiKj ut ett foto som BW med vänner kommenterade utan att på något sätt bekymra sig över att MiKj och BW var på samma foto.

ii) 6 september 2012 lägger BW ut ett beskuret foto på sin hemsida. Detta framställs Divadnil som att BW vill distansera sig från MiKj. I själva verket är utklippet en zooming av honom och MaOh. Varför BW beskär fotot vet vi inte. Det kan inte bero på GW:s bok som gavs ut sex år senare. Det kan inte heller bero på att BW ville distansera sig från MiKj för Divadnil uppger att de två är vänner till 2018.

iii) 30 juni 2018 finns fotot fortfarande kvar i sin helhet på MiKj:s hemsida

iv) I juli och augusti diskuteras fotot på Flashback. Divadnil uppger att fotot togs bort någon gång vid denna tid. Om vi antar att Divadnils minnesbild är korrekt så har hon inte funnit något som helst skäl att nämna detta i tråden trots att hennes konto var aktivt och hon skrev i andra trådar.

v) Det dröjer till maj 2021 innan tråden blir varse att bilden är borta.

Att bilden tagits bort på grund av diskussionerna på Flashback är ett önsketänkande från Divandils sida. Hon uppger själv att vänskapen mellan BW och MiKj upphörde 2018. Att foton tas bort när vänskap upphör är mycket vanligt. Eftersom alla vet att foton tas bort på facebook när folk upphör vara vänner betyder det försvunna fotot inte särskilt mycket, i synnerhet som Divadnil själv inte brydde sig om att kommentera det när det hände 2018, om det nu hände då.

Fortfarande är det så att ingen vettig person som läser GW:s beskrivning om killar som bor utanför Mariestad och som förhördes sent skulle komma att tänka på BW och MiKj som bodde i stan och där minst BW var föremål för polisens stora intresse enligt Motown.

Divadnils sätt att resonera är precis detsamma som Pudelfrillans och Skvaggs: antaganden och fantasier används för att undantrycka klara fakta.

Citat:
Eftersom du verkar till att medvetet missförstå så tar vi det igen, denna gång inte bara med fetad text utan även med numrering och tecken i din text för att du ska förstå exakt vad jag besvarar. 👉OBS Den redigerade bilden som BW fortfarande har på sin fb sida är inte den bilden vi diskuterar.👈

3. GW bok gavs ut 2018-06-29, bilden jag screenshotade gjorde jag 2018-06-30. Bilden låg alltså uppe minst till den datumen. Jag minns att bilden togs ner i samband med diskussionerna men kan inte veta exakt när den togs bort. Jag minns också att MK och BW slutade vara vänner på fb i samband med detta.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 19:54.
Citera
2023-04-03, 20:19
Medlem
Citat:

Den information som nu kommer fram visar att
i) 14 mars lade MiKj ut ett foto som BW med vänner kommenterade utan att på något sätt bekymra sig över att MiKj och BW var på samma foto.

ii) 6 september 2012 lägger BW ut ett beskuret foto på sin hemsida. Detta framställs Divadnil som att BW vill distansera sig från MiKj. I själva verket är utklippet en zooming av honom och MaOh. Varför BW beskär fotot vet vi inte. Det kan inte bero på GW:s bok som gavs ut sex år senare. Det kan inte heller bero på att BW ville distansera sig från MiKj för Divadnil uppger att de två är vänner till 2018.

iii) 30 juni 2018 finns fotot fortfarande kvar i sin helhet på MiKj:s hemsida

iv) I juli och augusti diskuteras fotot på Flashback. Divadnil uppger att fotot togs bort någon gång vid denna tid. Om vi antar att Divadnils minnesbild är korrekt så har hon inte funnit något som helst skäl att nämna detta i tråden trots att hennes konto var aktivt och hon skrev i andra trådar.

v) Det dröjer till maj 2021 innan tråden blir varse att bilden är borta.

Att bilden tagits bort på grund av diskussionerna på Flashback är ett önsketänkande från Divandils sida. Hon uppger själv att vänskapen mellan BW och MiKj upphörde 2018. Att foton tas bort när vänskap upphör är mycket vanligt. Eftersom alla vet att foton tas bort på facebook när folk upphör vara vänner betyder det försvunna fotot inte särskilt mycket, i synnerhet som Divadnil själv inte brydde sig om att kommentera det när det hände 2018, om det nu hände då.

Fortfarande är det så att ingen vettig person som läser GW:s beskrivning om killar som bor utanför Mariestad och som förhördes sent skulle komma att tänka på BW och MiKj som bodde i stan och där minst BW var föremål för polisens stora intresse enligt Motown.

Divadnils sätt att resonera är precis detsamma som Pudelfrillans och Skvaggs: antaganden och fantasier används för att undantrycka klara fakta.

Det mesta i denna tråd är antaganden så vart vill du komma med dina anklagelser? Detta är en sida för diskussioner inte en tingsrätt. De flesta av oss kan inte bevisa det vi vet. Jag kunde åtminstone bevisa att det fanns en bild på BW och MK från tiden då HA försvann. Det är också bevisat att BW och MK var så pass goda vänner under denna tid att de är eller benämns som sambor. En del av det andra som jag nämnt är fakta men går inte att bevisa och såklart är anledningen till att bilden plockas ner endast en misstanke om att det kan vara besvärande för MK iom gärningsmannaprofilen blir släppt. Hade det varit fakta så hade jag varit MK som erkände att det var så. Och återigen fokuserar du på den redigerade bilden på BW sida som jag uttryckligen skrev att det inte gällde denna redigering!! Har du svårt med läsförståelsen eller spelar du bara dum? Tråkigt att du helt har spårat ur, tyckte du var en duktig skribent förr. Hädanefter så ska du lägga fram allt du har att komma med som bevis i en rättegång då du begär detsamma av andra...
Senast redigerad av divadnil 2023-04-03 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in