Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Det där med iPhones hälsoapp och tiderna där är jättekonstiga tycker jag. Har själv samma och jag har försökt avläsa varje dag för att se ett mönster men fattar inte riktigt. Ibland visar den jag har varit aktiv under minuter jag vet jag inte varit aktiv. Men den delar inte upp i många olika sekunder och minuter utan den slänger ihop stegen i en klumpsumma.
Exempelvis: Jag går upp och promenerar lite mellan 15.23 -15.48. Då kanske iPhone hälsoapp bara visar steg 15.23 och kanske 200 steg. Den skriver startpunkten bara och slänger ihop alla stegen som en klumpsumma under de där 20-30 min då.
Men ibland skriver den inte startpunkten utan kanske istället skriver 15.48 har jag gått 200 steg. Då är det ”slutpunkten” den registrerar.
Riktigt ologiskt faktiskt, jag tror inte det är det bästa beviset. Men hon var vaken, det är väl det den indikerar (jag tror inte JJ skulle gå runt med hennes mobil utan tror MH haft den i fickan).
En sak till jag har tänkt på är att uppgifterna i FUP är alldeles för ofullständiga. Det finns ju iaf en sluttid för varje händelse, men det finns inte med. Funderar på att begära ut fullständig data från slasken. Är ju verkligen relevant för utredningen hur lång tid MH förflyttade sig. Det kan ju stjälpa hela hennes historia.
Visst, möjligen skulle ett snabbt besök på toaletten 02:19 kunna ha registrerats som en rörelse. Men var hon på toaletten i över tjugo minuter vid 02:43 så hade det definitivt registrerats som två händelser.