2023-04-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
GW trodde ju inte att kvinnor kunde föra något sånt här och dessutom bära ner någon. Sen sa han att inte någon hade tillgång till någon bil. Han har haft helt fel hittills. Nu gissar han sig fram.
GW snackar generella termer. Generellt sett gör kvinnor inte sant har. Det betyder inte att han sager att dessa kvinnor inte gjorde detta. GW snackade till allmänheten om vad som ar mest troligt, men detta fallet faller utanför vad som ar mest troligt, det vet han också.
Citera
2023-04-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
GW har fel allt som oftast, ifall du inte har märkt det.
Men här handlar det mer om en bedömning, än om att ha rätt eller fel.
Och ja, jag litar bra mycket mer på en professor i kriminologi än kreti och pleti på internet.
GW pratar sannolikheter baserat pa erfarenhet och fakta. Vissa fall faller utanfor det. Det vet han med.
Citera
2023-04-03, 23:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag ser inte alls hur MH skulle fällas för mord. Det skall ställas utom rimligt tvivel och det finns ju tvivel i rättsmedicinska protokollet.
Lika sannolikt som MH har hållt I armarna så kan JJ ha använt sina ben eller liknande.

Om jag inte missat nåt...

För många indicier som pekar på det hon säger är bullshit dock... och ja vårat rättsystem kanske friar henne... men då får man väl hoppas på pöbelrättvisa.
Citera
2023-04-03, 23:52
Medlem
Citat:
Jag ser inte alls hur MH skulle fällas för mord. Det skall ställas utom rimligt tvivel och det finns ju tvivel i rättsmedicinska protokollet.
Lika sannolikt som MH har hållt I armarna så kan JJ ha använt sina ben eller liknande.

Ja, rättsläkaren var ju tydlig med att Ms version var mer sannolik än Js version.
Också i linje med GWs bedömning.
Citera
2023-04-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squalorvictoria
GW snackar generella termer. Generellt sett gör kvinnor inte sant har. Det betyder inte att han sager att dessa kvinnor inte gjorde detta. GW snackade till allmänheten om vad som ar mest troligt, men detta fallet faller utanför vad som ar mest troligt, det vet han också.
Samtidigt sa ar det val mest troligt att någon bragts om livet av de/n person/erna som den senast sag med och dessutom brakade med
Citera
2023-04-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
För många indicier som pekar på det hon säger är bullshit dock... och ja vårat rättsystem kanske friar henne... men då får man väl hoppas på pöbelrättvisa.

Jo så sett har det funnits andra indiciekedjor som hållt hela vägen men här känns det väldigt vagt.
Citera
2023-04-03, 23:55
Medlem
GW påstådde ju att bevisen mot Lisa Holms mördare var svaga men han åkte ju dit bara som det skrek om det.

Så man kanske inte ska lita på en gamling allt för mycket...
Citera
2023-04-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ja, rättsläkaren var ju tydlig med att Ms version var mer sannolik än Js version.
Också i linje med GWs bedömning.
Jag tror på åklagaren. Sen får vi se hur det blir. Men iaf om MH bara döms mot giftefriden så kommer hon få det jäkligt jobbigt när hon kommer ut. Tror inte hon kan bo kvar i Vetlanda iaf.
Citera
2023-04-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det där med iPhones hälsoapp och tiderna där är jättekonstiga tycker jag. Har själv samma och jag har försökt avläsa varje dag för att se ett mönster men fattar inte riktigt. Ibland visar den jag har varit aktiv under minuter jag vet jag inte varit aktiv. Men den delar inte upp i många olika sekunder och minuter utan den slänger ihop stegen i en klumpsumma.
Exempelvis: Jag går upp och promenerar lite mellan 15.23 -15.48. Då kanske iPhone hälsoapp bara visar steg 15.23 och kanske 200 steg. Den skriver startpunkten bara och slänger ihop alla stegen som en klumpsumma under de där 20-30 min då.
Men ibland skriver den inte startpunkten utan kanske istället skriver 15.48 har jag gått 200 steg. Då är det ”slutpunkten” den registrerar.
Riktigt ologiskt faktiskt, jag tror inte det är det bästa beviset. Men hon var vaken, det är väl det den indikerar (jag tror inte JJ skulle gå runt med hennes mobil utan tror MH haft den i fickan).

En sak till jag har tänkt på är att uppgifterna i FUP är alldeles för ofullständiga. Det finns ju iaf en sluttid för varje händelse, men det finns inte med. Funderar på att begära ut fullständig data från slasken. Är ju verkligen relevant för utredningen hur lång tid MH förflyttade sig. Det kan ju stjälpa hela hennes historia.

Visst, möjligen skulle ett snabbt besök på toaletten 02:19 kunna ha registrerats som en rörelse. Men var hon på toaletten i över tjugo minuter vid 02:43 så hade det definitivt registrerats som två händelser.
Citera
2023-04-03, 23:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon1234
Var på rättegången i torsdags och Rullmans teori när han läste upp sin slutbedömning var att T inte var någon annanstans än i badrummet och att M satt där o vaktade henne när J var på finken.
Han sa också att det inte varit någon visningsrunda i lgh som J påstår utan att T blivit inknuffad i badrummet direkt

Tack.. Om dina uppgifter stämmer så är dom väldigt intressanta. Lite förvånande dock att det inte tycks ha framkommit vid någon medias direktrapportering.
Citera
2023-04-03, 23:59
Medlem
Citat:

Indicier styrkt av tidsintervallerna baserat pa Maja's video, SMS, Apple health, samtal osv. Hon snackar till slut.
Citera
2023-04-03, 23:59
Medlem
Citat:
GW har fel allt som oftast, ifall du inte har märkt det.
Men här handlar det mer om en bedömning, än om att ha rätt eller fel.
Och ja, jag litar bra mycket mer på en professor i kriminologi än kreti och pleti på internet.
Rullman är inte kreti och pleti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in