2023-04-03, 18:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Men han kan verka i Danmark, Finland och Norge.
Kollar de inte upp hans brottsregister i dessa länder?
Citera
2023-04-03, 19:05
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jag vet ej hur det går till i våra grannländer men jag hade ett tag en dansk läkare som blivit av med sin licens i Danmark. Han hade inga problem att verka i Sverige. Jag bytade mottagning så fort jag fattade att det var honom som hd.se hade skrivit ett par artiklar om.

Han kunde verka i Sverige efter att ha jobbat under övervakning en kortare period inom rättspsykiatrin men han får fortfarande inte arbeta i hemlandet.. Han har bytt efternamn nu efter att hd.se skrivit ytterligare artiklar om honom och hans metoder.

Ett annat exempel https://www.expressen.se/nyheter/de-opererades-av-skrack-kirurgen/

Sverige verkar iaf ha hög tolerans för inkompetenta läkare.
Citera
2023-04-03, 19:25
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
Som med många andra fall sitter han av en viss tid och resten fotboja. Kanske blir frisläpp ännu tidigsre pga gott uppförande.

Systemet är helt uppochner vänt.

Läkaren i husdr fallet med flera falska covid-intyg fick först 1 år fängelse men sedan blev det villkorligt och han började jobba i Finland.

Denne kirurg kanske får omvandlat villkorligt med ??? ty det är dyrt att ha fångar i Sverige.
Han behöver vård och inte fängelse skulle jag vilja påstå.

Uppenbarligen känner du inte till systemet alls. Nej man blir inte "frisläpp ännu tidigsre pga gott uppförande." i Sverige. Klart han ska få fängelse! Helst utvisning där efter. Vård? För vad?
Citera
2023-04-03, 19:30
Medlem
Hydraheads avatar
Herrejävlar vilken misär i lägenheten.
Och att i efterhand veta att A antagligen jobbat redigt påtänd..
Man ser ju på fingrarna, naglarna hur grisig han är på selfien när han har "arbetskläder" på sig.

*rys*
Citera
2023-04-03, 20:24
Medlem
drmaximusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Uppenbarligen känner du inte till systemet alls. Nej man blir inte "frisläpp ännu tidigsre pga gott uppförande." i Sverige. Klart han ska få fängelse! Helst utvisning där efter. Vård? För vad?

Ok, det sista var tanken att de kan friges efter 2/3 av straffet för att uppmuntra gott uppförande under fängelsetiden.

Kan du utveckla varför du tycker han utvisas?

Vård? - hela hans misär är ett rop på hjälp. Han har dock fått hjälp i första instans via företagshälsan som uppenbarligen inte var tillräcklligt. Sluten vård på beroendeklinik är nog det endast som hjälper.
Det verkar vara ett mulitfaceterat provblem som drivit honom till narkotika. Mobbning, psykisk ohälsa, en bypass operation för övervikt som indikerar att han var gravt överviktig och kanske där var redan problemen? Fängelse torde inte bota hans orsakt till beroende.
Citera
2023-04-03, 21:29
Medlem
Ni får kalla mig sjuk men jag vill verkligen se den bilden där de påstås ha sex och röka crack samtidigt.
Citera
2023-04-03, 23:43
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo

Vård för hans missbruk såklart (som klassas som sjukdom)
Citera
2023-04-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Det var ju en svensk läkare som utfärdade massa falska covidpass. Han dömdes och efter domen bytte han förnamn och körde vidare på Åland och legitimerade sig i Finland.

https://svenska.yle.fi/a/7-10028429

Citat:
Vid tillstånds- och tillsynsmyndigheten Valvira bekräftar man att läkaren har en ikraftvarande legitimation i Finland.

- Vi får information från Sverige om någons legitimation upphör, berättar gruppchef Maarit Mikkonen.

Sådan information innebär ändå inte automatiskt att Valvira inlelder en granskning av yrkesrättigheterna, men Valvira går nu vidare och utreder om dessa ska granskas.

Verkar ju som att informationen ska gå fram mellan åtminstone Sverige -> Finland.
Men byråkratin verkar ju inte fungera i detta fallet. 😂
Senast redigerad av Jagvarpaplats 2023-04-03 kl. 23:54.
Citera
2023-04-04, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
De med utländska legitimationer som inte gäller här rakt av brukar få gå ett kortare kompletterande program för att få legitimation i Sverige där deras kunskaper och skicklighet också prövas. Vet ej exakt hur det fungerar för läkare men antar att de också måste göra något i stil med AT-tjänst.

Jo misstänkte att något sådant fanns på plats men misstänker även starkt, efter kontakt med vården senaste åren, att denna kontroll inte är tillräcklig. De, som efter test anses lämpliga, bör helt enkelt få genomgå hela utbildningen, möjligen i snabbare takt.
Citera
2023-04-04, 07:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats
Verkar ju som att informationen ska gå fram mellan åtminstone Sverige -> Finland.
Men byråkratin verkar ju inte fungera i detta fallet. 😂
Tycker nog att något register för alla legitimerade yrken borde finnas för hela EU eller Europa.

För något år sedan var det väl en anestesiläkare som drog i sig Propofol under en operation...
Citera
2023-04-04, 07:52
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADsPatient
Allan opererade på mig för ganska precis 2 år sedan i Falun. Jag var iofs själv helt knockad och höll på att dö, men av alla läkarna jag träffade så var Allan den vänligaste och i min upplevelse seriösaste. Det var definitivt han som tog mig på störst allvar i alla fall. Jag har ganska mycket erfarenhet av att vara runt drogpåverkade människor och jag kunde verkligen inte märka något.

Det här förklarar varför min polares fru som jobbade på samma avdelning blev så obekväm när jag berättade vilken kirurg som opererat på mig.

Han pratar för övrigt klockren svenska utan någon som helst brytning eller orten-dialekt, för dom som undrar. Gav ett väldigt vänligt och seriöst intryck.

Och nej ni behöver inte förklara hur illa det här är jag vet redan. Snubben har blåst upp mig som en ballong och rotat runt i mitt inre.
Då förstår man vilken otroligt låg nivå det är på läkarkåren i Sverige. Men svenne idiotbanan förstår det fortfarande inte.
Citera
2023-04-04, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tramadol 50mg är maxdos 400mg/dag dvs det blir en del piller, det är ingen jättedos heller.
Och kör han heroin har han inte nytta av något så ”svagt” som Tramadol, det lär han inte känna något alls av.
Det kränger dessutom valfri afghan i var och varannan hörna så att sälja det lär han inte tjäna något på heller.

Är som du skriver troligare något lugnande/muskelavslappnande som han har kombinerat.
Xanor/Stess eller dylikt.

Har ff inte hunnit läsa FUP:en än.

Stesolid läste jag något om i fupen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in