Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag tänker också det, men på en direkt fråga svarar J att de går ut genom huvudentrén.
Vad gör hon då i källaren? Och var är T och M under tiden?
Jag tycker det finns så många frågetecken runt allting, hela förloppet från att de promenerade hem och verkade ”glada” allihopa tills de 30-40 min i JJs lägenhet innan Tove fälldes i golvet samt efteråt när MH tydligen är ensam med ett lik och vad de gjorde när JJ är tillbaka från McD (tror de är hemma i runt 40 min eller så innan de rör på sig och går ut). FUP och rättegången har bara skapat mer frågor hos mig.
Jag var så övertygad om att MH och JJ hade gjort något mot Tove tillsammans, och att MH förberedde saker (som JJ hade dirigerat innan hon lämnade) under tiden JJ var på McD. Men nu tror jag faktiskt knappt MH hade kunnat röra vid eller titta på Tove, eller klara av att stå och ”jobba” bredvid hennes lik precis där framför sig. Det märks på henne under rättegången att hon inte hade kunnat göra något under tiden (förutom kanske gömma sig under ett täcke i väntan på JJ). Grannens pappa hör inte heller något alls uppe från lägenheten under tiden JJ och hans son är iväg.
Men MH har såklart inte sovit igenom mordet, dock tror jag inte hon var inne på badrummet medan JJ såg svart. Tror hon har hållit sig undan bara, gömt sig lite, varit rädd för JJ som såg helt galen ut. Der är därför JJ gör allt det tunga i efterhand, lyfter och släpar Tove överallt medan MH ”bara” skulle lysa lite med telefonen. Jag är säker på JJ hade blivit skitsur annars om MH inte ens ville hjälpa till med att bära OM hon nu var aktivt med och mördade Tove. Nu tycker jag snarare det verkar som JJ är extra snäll mot MH, för hon behöver hennes hjälp även om hon vet MH inte var direkt med under mordet och att MH hade kunnat larma någon när som helst. Därför behöver hon henne på sin ”sida”. Och hon vet att MH kommer ställa upp och hålla tyst, precis som hon har gjort alla andra gånger.