2023-04-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det här är ju intressant...
J gick alltså ned redan 13 minuter efter hon kom hem...!
Då måste ju T varit inlindad o färdig att forslas...
Enligt M så satte dem sig och åt maten från donken när J kom hem och sen gick M och la sig o sov igen och sen väcktes hon av J och sen då fick se T inlindad i lakan...
Om man kan lita på den här informationen... så blir det ju svårt att tro M...???
Jag reagerade på att M på rättegången sa att "vi åt" i köket som journalisten skrev alla fall....
Det var väl bara en hamburgare JJ köpte och dessutom har M sagt att hon åt och somnade mellan tuggorna men på rättegången äter de båda?
Citera
2023-04-03, 22:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
3:21, tre våningar ner via källaren?
Jag tänker också det, men på en direkt fråga svarar J att de går ut genom huvudentrén.
Vad gör hon då i källaren? Och var är T och M under tiden?
Citera
2023-04-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
brott mot gravfriden och skyddande av brottsling är det minsta hon kommer att dömas för

Hon är inte åtalad för skyddande av brottsling, så det kommer hon inte att dömas för.
Citera
2023-04-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det kan du ha rätt I.
Men när skulle T då fått skadorna på benen?
När J satt på bröstkorgen hade T benen och bålen fri och som fotbollsspelare borde hon ha bra kraft I benen till att både knäa och sparka J.
Jag får inte ihop det heller.
Jag har tidigare gissat att M ev satte sig på T ben eftersom hon sparkade som förde odjud
Men det känns inte som att det stämmer pga att J säger att M höll fast händer
Varför skulle hon då inte säga det?
Citera
2023-04-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
M har inte suttit i någon soffa för J har ingen. J har två fåtöljer.
Oki fotölj då...
Citera
2023-04-03, 22:12
Medlem
Jag tycker att man ska få hårdare straff om man ljuger under ed.
Citera
2023-04-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Men förklara för mig varför M säger att hon gick på toaletten (där det borde vara ett lik) istället för att säga att hon går till köket för att dricka vatten eller nåt?
För att visa på att TT inte fanns där när hon (M) var vaken så storyn funkar med förrådet utanför.... nåt sånt..
Citera
2023-04-03, 22:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag får verkligen ta tillbaka då om jag helt missat att vindsförrådet inte undersökts! Jag har trott de hela tiden pratat om ett källarförråd men sen när de på rättegången pratade om förrådet utanför insåg jag att jag nog bara tagit för givet att det var i källaren...
Tack för info!
Så lite så, det är omöjligt att hålla reda på allt i det här tragiska rättsfallet.

Vad som skulle kunna ge tyngd åt den här hypotesen är förstås grannen nedanför som hör dörren öppnas och stängas ett antal ggr innan J smyger nerför trappan.
Sammanfaller med vad M berättar om att hon möter en påklädd J i hallen - vad gör hon där och vart är hon på väg? Ifall vi nu föreställer oss att M talar sanning här.
Citera
2023-04-03, 22:19
Medlem
Kan JJ ha stoppat in sina sockar i Ts mun? Kanske därför hon tagit av sig dom?
Citera
2023-04-03, 22:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
1:51 går J 2 vån upp - hemma efter Nöjet
3:08 går J 2 vån upp - hemma efter McD
3:21 går J 3 vån ner, snabb gång

OBS! 3 vån ner! Det synes märkligt att hon går 2 vån för att komma upp till lgh och 3 vån för att komma ner
03:21 är då hon går ner för att köra bilen till framsidan av huset?
Citera
2023-04-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Precis.

Min enkla tes.

MH och JJ agerade tillsammans och i samförstånd innan och efter dådet. Det är klarlagt, av såväl vittnen, mobilrörelser och dom själva.

Min övertygelse är att de även gjorde det under dådet.

Det blir då en logisk händelseföljd, vilken jag inte setts motbevisas i vare sig fup eller i TR.

Exakt.
Har inte heller sett det motbevisas.
Onödigt att krångla till saker och ting.
Citera
2023-04-03, 22:23
Medlem
Citat:
Jag minns inte, men Notknapparen kollade alla sök i huset och där fanns det inte med.

Om T var kissevåt, borde lakanet också vara det. Om T då släpats ut i hallen, borde där också funnits spår. Det fanns det inte. Då borde inte M kunna sett T i lakan där. Träddes då plastsäckarna på medan T låg kvar på toa?

Nu blandar ju M friskt med händelser och tider, så det är svårt att hitta kronologin.

Du har en poäng i det.
Men blev T så blöt? En del badrum har väl en viss lutning mot golvbrunnen. Jag minns inte var exakt Ts kropp låg i badrummet. (Många detaljer att komma ihåg).
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-03 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in