2023-04-03, 17:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jg har lagt upp en tidslinje som jag tror kan stämma på ett ungefär, och som jag tror rör sig Maja 02:19 (före mordet), mordet ca 02:30 och Majas steg efter mordet 02:43.

Och då kan M ha gått till badrummet 02:19. Hjälpt till att mörda T 02.30. Och gått därifrån 02:43 när de var klara med mordet.
Citera
2023-04-03, 17:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det logiska är väl att man gjort som Johannas säger, det för att skydda bilen, och även för att Maja kan ha tyckt det var otrevligt att se ansiktet.

Men, varför skulle Maja ljuga om en sådan sak?

Så jag undrar om någon ljuger medvetet, eller om det finns någon förklaring till varför berättelser skiljer sig åt?

Johanna kanske hade plastpåsar i bilen redan som hon inte vill ska komma fram? Låter lite som planerat då...men Johanna visste ju inte att Tove skulle komma till Nöjet.

Har Maja glömt hur det gick till?

Kanske påsarna inte satt ordentligt, och Johanna trädde på dom sen. Men av vilket skäl????

Blir inte klok på det hela.
M kan ha blandat ihop det. Hon förefaller vara bra på att blanda och ge.
Egentligen är det då alltså ingen lögn, utan en sann händelse som oförskylt placerats på fel plats vid fel tidpunkt.
Citera
2023-04-03, 17:52
Medlem
När tror ni dom kmr?
Citera
2023-04-03, 17:53
Medlem
Citat:
Nej, jag tror ju att Tove mördades ca tio- 15 minuter (höftat) innan de åkte till Donken. Då går jag på grannens uppgifter som jag ser som mycket trovärdiga.

Det var skribente jag svarade som menade att Tove dödats ganska snart efter att de kom in till lgh. Och JJ har väl också ändrat sin version till detta tidiga skede.

Ja den tidsuppfattningen har jag med, att hon dog senare och att dånen är dödsdansen som grannen hör ca 02.30.

Jag tror T hade fruktansvärd dödsångest under tiden och hon kämpar för sitt liv.

Min teori är att hon ska låna toa innan hemfärd. JJ slår henne i bakhuvudet när hon är på väg in, överfaller henne och stryper henne. I och med dödsögonblicket släpper muskulaturen bla i blåsan och allt urin rinner ut. Därav det blöta golvet.
Citera
2023-04-03, 17:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och då kan M ha gått till badrummet 02:19. Hjälpt till att mörda T 02.30. Och gått därifrån 02:43 när de var klara med mordet.

Ja, en frånlagd mobil just under mordet, kan absolut se ut som att man är upptagen med just mord.

Men det är ju inte nbart av det skälet jag inte tror att Maja är oskyldig. Men jag är verkligen öppen för allt egentligen, men mest tror jag att Maja inte skulle klara v att mörda.

Hon visar t e x på mycket trovärdiga känslor och beskrivningar om när Toves kropp drgos i gruset. Hon bad till Gud att inget skulle hända när JJ hde mordbränning på gång osv. Hennes egna ord, jag vet, men någonstans tror jag att Maja inte är av samma skrot och korn som JJ och långt därifrån också.

Men hon har blivit lite av JJs högra hand, beordras av JJ att agera på olika sätt, vilket hon också gör. Håller utkik, te x under mordnatten, i trapphus osv. Så lite osäkert kor tär hon.
Citera
2023-04-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja den tidsuppfattningen har jag med, att hon dog senare och att dånen är dödsdansen som grannen hör ca 02.30.

Jag tror T hade fruktansvärd dödsångest under tiden och hon kämpar för sitt liv.

Min teori är att hon ska låna toa innan hemfärd. JJ slår henne i bakhuvudet när hon är på väg in, överfaller henne och stryper henne. I och med dödsögonblicket släpper muskulaturen bla i blåsan och allt urin rinner ut. Därav det blöta golvet.

Innehållet i Ts urinblåsa uppmättes till 90 ml.
Citera
2023-04-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Hur förklarar du isf att Ms stegräknare detekterar rörelse under tiden som T brags om livet?

Ja gör den verkligen det eller vad är glappet i FUP?
Citera
2023-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Det logiska är väl att man gjort som Johannas säger, det för att skydda bilen, och även för att Maja kan ha tyckt det var otrevligt att se ansiktet.

Men, varför skulle Maja ljuga om en sådan sak?

Så jag undrar om någon ljuger medvetet, eller om det finns någon förklaring till varför berättelser skiljer sig åt?

Johanna kanske hade plastpåsar i bilen redan som hon inte vill ska komma fram? Låter lite som planerat då...men Johanna visste ju inte att Tove skulle komma till Nöjet.

Har Maja glömt hur det gick till?

Kanske påsarna inte satt ordentligt, och Johanna trädde på dom sen. Men av vilket skäl????

Blir inte klok på det hela.

Du blir inte klok på det hela för att det är två mördare som försöker sitt bästa att framstå så oskyldiga som bevisen tillåter dom.
Citera
2023-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Kan inte ni som har lust skriva om ni tror MH är oskyldig eller skyldig till mord?

Jag tror oskyldig.

Jag tror att JJ utförde mordet själv medan MH sov. Jag har såklart inga belägg, mer än att JJ ju flera ggr klarat av att begå brott ensam tidigare och hon känns som en ensamvarg i det avseendet.
Jag tror att M är skyldig men att J är den drivande
Citera
2023-04-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jodå det gör hon för annars hade JJ inte bemödat sig med att instruera M all dikt och förbannad lögn hon skulle hålla sig till om någon fråga. Hon räkna kallt med att M skulle hålla masken.

Ja det tror jag med att JJ utgick ifrån. Ms lärare nämner att hon var berörd av mordet på Einar och enligt Ms pappa ska M ha sagt att han dog för att han 'tjallade'.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-03 kl. 18:25.
Citera
2023-04-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om inte jag minns fel så säger J att de sitter kvar en liten stund på golvet i badrum vid T döda kropp
Så tiden stämmer bra i så fall tiden 02.43 att M gick därifrån
Citera
2023-04-03, 18:08
Medlem
Finns länk till ljud från rättegång där gärningsmännens röster inte är förvrängda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in