2023-04-03, 20:23
Medlem
Du ska ha stort tack för att du postat detta. De tonade rutorna är intressant (Carinas vittnesmål) men det finns mer.
Du nämner i ditt mail till GW att BW körde en sportig bil möjligen en Opel. Jag kom att tänka på spåren på lekplatsen (bla däckavtryck, Helenas tillhörigheter). Av dessa drog GW slutsatsen att Helena lades i baksättet, där är han också säker. Det gjorde då gm möjligen för att bagageutrymmet var för litet för att Helena skulle få plats. Sportiga modeller brukar just ha mindre bagageutrymmen. Har du mer info angående bilen?
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
https://ibb.co/6RWGW9c
https://ibb.co/djHGS9j
Citera
2023-04-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nu är det så här Thord att jag vet att man måste spela båda sidor för att kunna ha kontroll och inte minst, för att kunna upprätthålla kontrollen under lång tid.

Inse att jag har koll på detta - du är schack matt!

Nu börjar det bli lite pinsamt skruvat här. Tar för givet att det är mer än jag som följer tråden utan för den del skriva för varje liten tanke som ploppar upp. Det finns egentligen inga belägg för något ni skrivit. Det handlar bara om antaganden och egna önskingar som gått lite väl långt. INGEN av er har ju egentligen något som helst något konkret? Hobbydetektivtråden deluxe. Att GW skulle svarat på mail och gjort vissa antydningar vilka "gubbar" som han tänker på, finns inte på världskartan att han skulle utsätta sitt namn för. Han vet mer än er allihop, MEN hans gissning är 50/50 säger han ju själv det är, så även om ni luskat ut vilka hans gubbar är, så är det ändå inte mer än halvt troligt att det är dessa.. Jag har hela tiden trott att BW och PU varit skumma.... I alla fall någon av dem....kanske i kombination med de som ni nämnt.
Kan ju även vara då att det inte alls är någon som nämnts här? Varför är det så otänkbart? Jo, för då finns det inte något att skriva om här. Då finns det varken namn eller motiv. Men ungeäfär lika stor sannolikhet.... kanske därför tråden hålls vid liv fortfarande, men ändå på GÅ.
Citera
2023-04-03, 21:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nu börjar det bli lite pinsamt skruvat här. Tar för givet att det är mer än jag som följer tråden utan för den del skriva för varje liten tanke som ploppar upp. Det finns egentligen inga belägg för något ni skrivit. Det handlar bara om antaganden och egna önskingar som gått lite väl långt. INGEN av er har ju egentligen något som helst något konkret? Hobbydetektivtråden deluxe. Att GW skulle svarat på mail och gjort vissa antydningar vilka "gubbar" som han tänker på, finns inte på världskartan att han skulle utsätta sitt namn för. Han vet mer än er allihop, MEN hans gissning är 50/50 säger han ju själv det är, så även om ni luskat ut vilka hans gubbar är, så är det ändå inte mer än halvt troligt att det är dessa.. Jag har hela tiden trott att BW och PU varit skumma.... I alla fall någon av dem....kanske i kombination med de som ni nämnt.
Kan ju även vara då att det inte alls är någon som nämnts här? Varför är det så otänkbart? Jo, för då finns det inte något att skriva om här. Då finns det varken namn eller motiv. Men ungeäfär lika stor sannolikhet.... kanske därför tråden hålls vid liv fortfarande, men ändå på GÅ.

Ja det kan nog upplevas som pinsamt skruvat men det finns ju en bakomliggande anledning till varför det har blivit så här.
Alla har heller inte förmågan att se eller förstå vad som utspelar sig i tråden. No offense.
Citera
2023-04-03, 22:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det så att BW inte passar in på en central punkt i GW Perssons beskrivning. GW Persson har skrivit i sin bok att de två personerna åkte hem och pratade igenom vad de skulle säga om polisen skulle höra av sig. Vem som helst förstår ju redan här att de två personerna inte säkert räknade med att bli kontaktade av polisen.
BW däremot gjorde ingenting för att dölja sin kontakt med Helena utanför Stadt och blev därmed en av de första att bli förhörd av polisen. Dessutom skriver GW Persson i sin bok att när polisen väl hörde av sig till "hans" gubbar, var det långt senare, vilket - igen! - inte passar in på BW.

Och så var det Motown igen: Han säger att han blev kallad på förhör en till två veckor efter försvinnandet OCH fick en massa frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret med Motown var avslutat och bandspelaren hade stängts av. Detta bevisar ju att polisen FÖRE förhöret med Motown redan visade stort intresse för BW.

Det är glasklart att BW på den här punkten inte kan vara GW Perssons ena gubbe.

Citat:
Du kan inte ta GW på orden.
Det är inte tanken att någon ska kunna räkna ut att det är BW. Det är alltså mer troligt att du tolkar det som att detinte kan vara BW än att du lyckas utläsa att det är BW han avser.

Att det är på det här viset vet du mycket väl Ugglan men du fortsätter att spela teater och där tvingas du ibland iklä dig rollen av att vara mindre vetande. Vilken otur att du är genomskådad

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pudellogik: Eftersom det GW säger inte stämmer in på BW så är det BW han menar!

Återigen tar Pudelfrillan bort en del av ett inlägg som han citerar utan att markera det! I det här fallet tog Pudelfrillan bort det sista stycket i mitt inlägg. Anledningen är ju given, nämligen att det blev svårt för Pudeln att förklara bort turerna med Motown och polisen Sune Sand.

1) Angående det som GW Persson skriver om förhör av "hans" gubbar: Läs hela mitt inlägg överst i det här inlägget. Huruvida HMJ och/eller MK förhördes i fallets början kan jag inte svara på. Men BW passar inte in enligt GW Perssons beskrivning!

2) Angående det som GW Persson skriver om att "hans" gubbar bodde utanför Mariestad: Ingen av BW, HMJ eller MK bodde utanför stan - de bodde i Mariestads centralaste delar.

Glöm alla krystade bortförklaringar att "GW Persson medvetet skriver osant och otydligt för att maskera". Det finns inte på kartan att BW hade behövt använda sådana rundskrivningar om just de två sakerna. GW menar precis det som han skriver - både om förhören OCH om trakten som de bodde i.

Thord svarade Pudeln mycket bra ovan. Ett annat sätt att svara är: Skulle jag alltså utläsa att det är BW som GW Persson menar när hans tanke enligt Pudeln skulle vara att ingen ska kunna räkna ut att det är BW?
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-03 kl. 22:14.
Citera
2023-04-03, 22:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Återigen tar Pudelfrillan bort en del av ett inlägg som han citerar utan att markera det! I det här fallet tog Pudelfrillan bort det sista stycket i mitt inlägg. Anledningen är ju given, nämligen att det blev svårt för Pudeln att förklara bort turerna med Motown och polisen Sune Sand.

Jag tar endast med den del av inlägget som jag kommenterar. I det här fallet var det ditt första stycke om GW's bok. Inga som helst konstigheter med det.

Vad det gäller Motown och polisen Sune Sand så har jag inga kommentarer. Motown är en anonym skribent på Flashback.
Citera
2023-04-03, 22:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag tar endast med den del av inlägget som jag kommenterar. I det här fallet var det ditt första stycke om GW's bok. Inga som helst konstigheter med det.

Vad det gäller Motown och polisen Sune Sand så har jag inga kommentarer. Motown är en anonym skribent på Flashback.

Problemet för dig med Motown är att Motown kunde minnas förnamnet på polismannen, och jag kunde leta fram en artikel i Expressen, i vilken Sune Sand uttalade sig! Det stärkte Motowns trovärdighet.
Citera
2023-04-03, 22:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Problemet för dig med Motown är att Motown kunde minnas förnamnet på polismannen, och jag kunde leta fram en artikel i Expressen, i vilken Sune Sand uttalade sig! Det stärkte Motowns trovärdighet.

Jag har inget problem med Motown.
Vart du vill komma? Sune Sand uttalade sig i Expressen, ok.. sa han att BW var nogrant utredd i artikeln eller vad?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-03 kl. 22:39.
Citera
2023-04-03, 22:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag förstår inte vart du vill komma? Sune Sand uttalade sig i Expressen, ok.. sa han att BW var nogrant utredd i artikeln eller vad?

Du förstår precis vart jag vill komma, och det skrev jag ovan: Problemet för dig med Motown är att Motown kunde minnas förnamnet på polismannen, och jag kunde leta fram en artikel i Expressen, i vilken Sune Sand uttalade sig! Det stärkte Motowns trovärdighet, det vill säga: Motown hittade inte bara på som anonym användare, vilket du ville få det till. Ytterst är Motown ett bevis på att polisen intresserade sig MYCKET för BW redan i utredningens initiala skede. Problemet för dig och Skvagg blir ju att BW därmed inte passar in i en av GW Perssons mest centrala beskrivningar av gärningsmannen och/eller en av dem.
Citera
2023-04-03, 22:52
Medlem
Har du någon aning hur omfattande materialet är i det här fallet? Det är inget problem med Motown alls. Han blir off the record tillfrågat om BW. So what? Det har ingenting med GWs beskrivning att göra. GW refererar till förhör med BW som misstänkt i inledningsskedet. Och närmare bestämt avsaknaden av dessa förhör. Svårare än så är det inte.
Citat:
Du förstår precis vart jag vill komma, och det skrev jag ovan: Problemet för dig med Motown är att Motown kunde minnas förnamnet på polismannen, och jag kunde leta fram en artikel i Expressen, i vilken Sune Sand uttalade sig! Det stärkte Motowns trovärdighet, det vill säga: Motown hittade inte bara på som anonym användare, vilket du ville få det till. Ytterst är Motown ett bevis på att polisen intresserade sig MYCKET för BW redan i utredningens initiala skede. Problemet för dig och Skvagg blir ju att BW därmed inte passar in i en av GW Perssons mest centrala beskrivningar av gärningsmannen och/eller en av dem.
Citera
2023-04-03, 22:54
Medlem
JymdKjams avatar
En gammal lumparkompis sa alltid att det här var utfört av en svartaxiförare från Grästorp i en röd Golf GTI MK1.
Citera
2023-04-03, 23:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Har du någon aning hur omfattande materialet är i det här fallet? Det är inget problem med Motown alls. Han blir off the record tillfrågat om BW. So what? Det har ingenting med GWs beskrivning att göra. GW refererar till förhör med BW som misstänkt i inledningsskedet. Och närmare bestämt avsaknaden av dessa förhör. Svårare än så är det inte.

Precis så, man kan tycka att Ugglan borde förstå detta. Men i vanlig ordning börjar han vrida och vända på saker och *vips* så har han gjort en höna av en fjäder, dvs han beskriver något obetydligt som något väldigt viktigt.
Citera
2023-04-03, 23:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Precis så, man kan tycka att Ugglan borde förstå detta. Men i vanlig ordning börjar han vrida och vända på saker och *vips* så har han gjort en höna av en fjäder, dvs han beskriver något obetydligt som något väldigt viktigt.

Du gav upp? Inga fler kommentarer om mitt senaste inlägg om Motown? Blev det dig övermäktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in