Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Nu är det så att BW inte passar in på en central punkt i GW Perssons beskrivning. GW Persson har skrivit i sin bok att de två personerna åkte hem och pratade igenom vad de skulle säga om polisen skulle höra av sig. Vem som helst förstår ju redan här att de två personerna inte säkert räknade med att bli kontaktade av polisen.
BW däremot gjorde ingenting för att dölja sin kontakt med Helena utanför Stadt och blev därmed en av de första att bli förhörd av polisen. Dessutom skriver GW Persson i sin bok att när polisen väl hörde av sig till "hans" gubbar, var det långt senare, vilket - igen! - inte passar in på BW.
Och så var det Motown igen: Han säger att han blev kallad på förhör en till två veckor efter försvinnandet OCH fick en massa frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret med Motown var avslutat och bandspelaren hade stängts av. Detta bevisar ju att polisen FÖRE förhöret med Motown redan visade stort intresse för BW.
Det är glasklart att BW på den här punkten inte kan vara GW Perssons ena gubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Du kan inte ta GW på orden.
Det är inte tanken att någon ska kunna räkna ut att det är BW. Det är alltså mer troligt att du tolkar det som att det
inte kan vara BW än att du lyckas utläsa att det är BW han avser.
Att det är på det här viset vet du mycket väl Ugglan men du fortsätter att spela teater och där tvingas du ibland iklä dig rollen av att vara mindre vetande. Vilken otur att du är genomskådad

Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Pudellogik: Eftersom det GW säger inte stämmer in på BW så är det BW han menar!
Återigen tar Pudelfrillan bort en del av ett inlägg som han citerar utan att markera det! I det här fallet tog Pudelfrillan bort det sista stycket i mitt inlägg. Anledningen är ju given, nämligen att det blev svårt för Pudeln att förklara bort turerna med Motown och polisen Sune Sand.
1) Angående det som GW Persson skriver om förhör av "hans" gubbar: Läs hela mitt inlägg överst i det här inlägget. Huruvida HMJ och/eller MK förhördes i fallets början kan jag inte svara på. Men BW passar inte in enligt GW Perssons beskrivning!
2) Angående det som GW Persson skriver om att "hans" gubbar bodde utanför Mariestad: Ingen av BW, HMJ eller MK bodde utanför stan - de bodde i Mariestads centralaste delar.
Glöm alla krystade bortförklaringar att "GW Persson medvetet skriver osant och otydligt för att maskera". Det finns inte på kartan att BW hade behövt använda sådana rundskrivningar om just de två sakerna. GW menar precis det som han skriver - både om förhören OCH om trakten som de bodde i.
Thord svarade Pudeln mycket bra ovan. Ett annat sätt att svara är: Skulle jag alltså utläsa att det är BW som GW Persson menar när hans tanke enligt Pudeln skulle vara att ingen ska kunna räkna ut att det är BW?