2023-04-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
”Skammens lista” är släppt - så gick det för Aftonbladet.

Hur skulle det gå för Dumpen om de lät sig granskas av Mediernas Etiknämnd, MEN.

"Detaljer vid sexualbrott. Ingående detaljer om sexualbrott leder nästan alltid till klander i MEN. Även om det så kallade utpekandet är begränsat så räcker det med att ytterst få personer förstår vem som åsyftas för att det ska vara över gränsen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGaApr/martin-schori-aftonbladet-klandrades-av-medieombudsmannen-tre-ganger-forra-aret

Sara skulle gå bärsärk om någon vågade sig på att kritisera Dumpen. Den personen som kritiserade hennes förehavanden skulle bli svartlistad för evigt.
Citera
2023-04-03, 18:05
Medlem
Citat:
Visste jag så skulle jag hantera det på lämpligt sätt, men, bland alla faror som finns i samhället och mot barn måste man ta ett avslappnat förhållningsätt, framför allt inte jaga upp barnen. Jag skulle ge barnet förhållningsorder angående personen, men inte jaga upp barnet och ge svävande orsak till begränsningen för barnet.

Jag tror du och dumplingar har ett överbeskyddande förhållningsätt, och det kan slå fel om man har otur. I värsta fall kan de bli liknande funktionshindrad.

Avslappnat? Det finns inte i Dumpen-skarans agenda. Neurotiska hela högen.
Citera
2023-04-03, 18:16
Medlem
Citat:
Det gäller att ligga i, 33 domar för en 48 åring, känner nog rättssalen mer än sitt hem, och förmodligen varit hemlös. Vad ska man ha hem till, när man bor på anstalt.

Anstalt? Hon lever gott på otaliga Swishpengar, kör land och rike runt och på detta vis hånar hon indirekt alla mammor som jobbar hårt åt brödfödan.
Citera
2023-04-03, 18:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej det är ju inte respektfullt av gäddorna.
Vad har det med Dumpen att göra
Tycker du Dumpens uppgift är att skydda gäddornas förhållanden?
Det där får ju deras fruar ta med dom.
Det är väl dessutom bra att dom får veta vad gäddäcklen säger om dom.
Jag gör samhällsnytta när jag binder er peddos i meningslösa diskussioner så ni inte jagar barn den stunden.
Vad gör du själv?
Om en av dina kollegor snacka skit om en annan kollega, är det okej att berätta för den kollegan vad han sagt, om du inte tycker som skitpratande kollegan.

Om du tycker samma kan du använda kollegans skitsnack för att inte outa din åsikt, tror säkert du är en sån.

Men gillar du kollegan eller inte vet något om denne, så besparar du kollegan skitsnacket.
Citera
2023-04-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men jävulen vad efterblivet folk det ska finnas löst i samhället.

Du skrev:
"Childhood är en förening och inte en expert."

Jag svarade:
"De har en expertgrupp bestående av flertalet experter som är med när de ska fatta beslut i olika frågor."

Vad är det som är fel i det jag skrev?

De skriver t o m själva:
"World Childhood Foundation Advisory Board är en extern expertgrupp"

Därefter radar de upp alla medlemmarna, vad de heter och vad de har för bakgrund. Dessa hjälper alltså Childhood att välja ut vilka projekt de ska jobba med för att insatserna ska ske där de kan göra så stor nytta som möjligt. Varenda sak som Childhood ska jobba med är de alltså med och påverkar.

Det var det enda jag svarade på. Vad du har otalt med dina andra kompisar i tråden får du ta med dem.

Sen citerade jag även en hänvisning till forskning på Childhoods hemsida. Jag har inte kollat upp just den referensen. Jag har ett övrigt liv också. Men jag litar som sagt mer på att det de skriver stämmer än något som dumpen skulle påstå.

Childhood är bara en massa rika kärringar som vill mingla med Drottning Silvia. Hoppas du på att Drottningen ska uppmärksamma din kamp för childhood här eller?
Citera
2023-04-03, 18:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Förövare passar på dem, alla kategorier och grader.
Nej, förövare passar inte alls eftersom att det inte är alla pedofiler/hebefiler som utövar sin läggning. Eller ställer du dig bakom Dumpen när de säger att alla pedofiler är barnknullare?
Citera
2023-04-03, 18:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Jo vars.
Och kanske ägna sin (i förekommande fall) familj lite mer respekt. Och inte gå bakom ryggen och chatta sex med uppsåt att vara otrogen, och på så sätt svika och bedra sin fru/sambo/barn och orsaka stora kriser inom familj, släkt, bekantskapskrets och dessutom dra igång tidsödande merarbete för efterbörden på gäddans eventuella arbetsplats, i de fall det är olämpligt att vara kvar som fortsatt anställd, som inom skolväsendet nu senast.
Nu tar jag visserligen min familj på stort allvar (i bemärkelsen att jag är emot otrohet), men det finns ett antal problem med det du lyfter fram.

För det första så kan man knappast säga att Dumpen eller dess svans är särskilt respektfulla mot familjerna till de som hängs ut. I bästa fall så får de en chock, och i värsta fall så börjar dumplingarna förfölja familjerna (om de inte gör som dumplingarna förväntar sig).

För det andra så är otrohet ett privat problem som pöbeln inte ska lägga sig i. Nu används anklagelser om otrohet förvisso bara som vapen mot den uthängde, men ändå.

För det tredje så är männen knappast rätt ände att börja i om man faktiskt bryr sig om otroheten i samhället och vill ta itu med den.
Citera
2023-04-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du hoppade alltså in i en diskussion och snurrade runt utan att veta vad det handlade om vilka frågor som ställdes.
Okej
Den externa gruppen är inte relevant för två öre gällande det som påståddes om Dumpens arbetsmetoder och som skulle vara bevisat forskning och experter.

Vi vet sedan tidigare att din läsförståelse brister. Jag förtydligade information som du kom med, ingenting annat. Det är du som tolkar in allsköns påhitt om det jag skrev.

Det har du ingen aning om ifall den är eller inte. I och med att det är flertalet experter med i gruppen så är det ju inte helt otroligt ifall de rådgör med dessa kring övrigt material de har med på sidan, så som forskningsresultat och liknande. Men i vilket fall så skrev jag inget om själva gruppen mer än att den fanns och vilka det var i och med att det saknades i ditt inlägg.
Citera
2023-04-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Childhood är bara en massa rika kärringar som vill mingla med Drottning Silvia. Hoppas du på att Drottningen ska uppmärksamma din kamp för childhood här eller?

Childhood jobbar med att förverkliga en mängd projekt över hela världen med syfte att hjälpa utsatta barn. Till sin hjälp har den en extern expertgrupp för att kunna vara säkra på att välja projekt som kan göra så stor nytta som möjligt. Du vet experter, sådana som har utbildning och vet vad de pratar om. Motsatsen till dumpen mao.
Citera
2023-04-03, 19:23
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Visste jag så skulle jag hantera det på lämpligt sätt, men, bland alla faror som finns i samhället och mot barn måste man ta ett avslappnat förhållningsätt, framför allt inte jaga upp barnen. Jag skulle ge barnet förhållningsorder angående personen, men inte jaga upp barnet och ge svävande orsak till begränsningen för barnet.

Jag tror du och dumplingar har ett överbeskyddande förhållningsätt, och det kan slå fel om man har otur. I värsta fall kan de bli liknande funktionshindrad.
Jo jag håller med dig.
Vi är "överbeskyddande" och det blir ju jobbigt för dig närv du försöker knulla barn.
"Överbeskyddande" föräldrar är nog typ det värsta som finns för ett peddo utifrån.
Citera
2023-04-03, 19:24
Medlem
Citat:
Childhood jobbar med att förverkliga en mängd projekt över hela världen med syfte att hjälpa utsatta barn. Till sin hjälp har den en extern expertgrupp för att kunna vara säkra på att välja projekt som kan göra så stor nytta som möjligt. Du vet experter, sådana som har utbildning och vet vad de pratar om. Motsatsen till dumpen mao.
Dumpen 209 - childhood 0.
Citera
2023-04-03, 19:29
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Vi vet sedan tidigare att din läsförståelse brister. Jag förtydligade information som du kom med, ingenting annat. Det är du som tolkar in allsköns påhitt om det jag skrev.

Det har du ingen aning om ifall den är eller inte. I och med att det är flertalet experter med i gruppen så är det ju inte helt otroligt ifall de rådgör med dessa kring övrigt material de har med på sidan, så som forskningsresultat och liknande. Men i vilket fall så skrev jag inget om själva gruppen mer än att den fanns och vilka det var i och med att det saknades i ditt inlägg.
Jag skiter i vad du tror att du förtydligat
Ni har inte presterat någon forskning som säger att Dumpens metod ökar brottsfrekvensen och inte presenterat vilka som skulle stå för den forskningen.
Ni babblar på som småbarn men en egen agenda.
Barnen vill ha glass och ni vill ha barn.
Sen sitter du och fantiserar kring en grupp "experter" som har ett uttalat syfte i det sammanhang dom figurerar
Och det är inte syftet som ni vill påstå.
Snyt ungjävel och gå hem till mamma och be henne ge dig en hjärna
Du är ju uppenbarligen inte bara en gädda utan en gädda utan hjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in