2023-04-03, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej du svarade på vilka som finns som medlemmar i Childhood.
Du har inte ens visat att det finns någon "expertgrupp" som forskat i ämnet.

Detta är deras uppgift
Medlemmarna i Advisory Board läser igenom alla nya ansökningar. Därefter träffas gruppen tillsammans med Childhoods projekthandläggare för att diskutera igenom varje ansökan och lämna en rekommendation till styrelsen.

Ansökningarna gäller vilka projekt dom ska satsa på vilket står på sidan jag länkade till din jävla mupp.

Jag har frågat efter vilka dessa experter är och vilken forskning dom stöder sig på i påståendet att Dumpen skulle göra pedofiler mer brottsaktiva.
Du svarar med en hänvisning till en jävla samling som ska bedöma projekt och en jävla ihopsnickrad mening helt utan stöd i forskning.
Det måste saknas något viktigt i skallen på dig.
Hjärna till exempel.
försök nu svara på frågorna istället för att klippa och klistra substanslöst skit.

Men jävulen vad efterblivet folk det ska finnas löst i samhället.

Du skrev:
"Childhood är en förening och inte en expert."

Jag svarade:
"De har en expertgrupp bestående av flertalet experter som är med när de ska fatta beslut i olika frågor."

Vad är det som är fel i det jag skrev?

De skriver t o m själva:
"World Childhood Foundation Advisory Board är en extern expertgrupp"

Därefter radar de upp alla medlemmarna, vad de heter och vad de har för bakgrund. Dessa hjälper alltså Childhood att välja ut vilka projekt de ska jobba med för att insatserna ska ske där de kan göra så stor nytta som möjligt. Varenda sak som Childhood ska jobba med är de alltså med och påverkar.

Det var det enda jag svarade på. Vad du har otalt med dina andra kompisar i tråden får du ta med dem.

Sen citerade jag även en hänvisning till forskning på Childhoods hemsida. Jag har inte kollat upp just den referensen. Jag har ett övrigt liv också. Men jag litar som sagt mer på att det de skriver stämmer än något som dumpen skulle påstå.
Citera
2023-04-03, 11:58
Medlem
Citat:
Vi vet redan att du bara är rädd för att bli uthängd och att din familj och ditt arbete får information.
Nej respekt får Dumpen just därför att fokus är att skydda barnen och inte äcklen.
Respekt? Ska dumpen ha respekt när de lägger ut chattar där gäddan beskriver varför han är missnöjd med sin fru? #207 skriver att hans fru inte vill suga av honom och att hon aldrig rör honom.
Och det är fan inte första gången dumpen gör så.
För ett tag sedan lät de en chat ligga ute där gäddan beskrev i detalj hur motbjudande hans fru var. Vad fan har dessa fruar gjort för att dras med i peddonas skit?
Men du kan inte se bortom de fiktiva barnens "räddning" utan är villig att se helt oskyldiga människor sitta i skampålen bredvid gäddan.

Du är ju för fan dum i huvudet. Och det säger jag inte baserat på vad jag citerade. Det är baserat på allt du skriver.
Citera
2023-04-03, 12:39
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Finns det någon som räknat ut hur stor andel av gäddorna som är homosexuella?
Citera
2023-04-03, 12:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men jävulen vad efterblivet folk det ska finnas löst i samhället.

Du skrev:
"Childhood är en förening och inte en expert."

Jag svarade:
"De har en expertgrupp bestående av flertalet experter som är med när de ska fatta beslut i olika frågor."

Vad är det som är fel i det jag skrev?

De skriver t o m själva:
"World Childhood Foundation Advisory Board är en extern expertgrupp"

Därefter radar de upp alla medlemmarna, vad de heter och vad de har för bakgrund. Dessa hjälper alltså Childhood att välja ut vilka projekt de ska jobba med för att insatserna ska ske där de kan göra så stor nytta som möjligt. Varenda sak som Childhood ska jobba med är de alltså med och påverkar.

Det var det enda jag svarade på. Vad du har otalt med dina andra kompisar i tråden får du ta med dem.

Sen citerade jag även en hänvisning till forskning på Childhoods hemsida. Jag har inte kollat upp just den referensen. Jag har ett övrigt liv också. Men jag litar som sagt mer på att det de skriver stämmer än något som dumpen skulle påstå.
Diskussionen du hoppade in i gällde "experter" som påstått att Dumpens arbetsmetoder gör så att sexualbrotten mot barn ökar och inte minskar.

Dina "experter" har alltså ingenting att tillföra i frågan.
Citera
2023-04-03, 13:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Respekt? Ska dumpen ha respekt när de lägger ut chattar där gäddan beskriver varför han är missnöjd med sin fru? #207 skriver att hans fru inte vill suga av honom och att hon aldrig rör honom.
Och det är fan inte första gången dumpen gör så.
För ett tag sedan lät de en chat ligga ute där gäddan beskrev i detalj hur motbjudande hans fru var. Vad fan har dessa fruar gjort för att dras med i peddonas skit?
Men du kan inte se bortom de fiktiva barnens "räddning" utan är villig att se helt oskyldiga människor sitta i skampålen bredvid gäddan.

Du är ju för fan dum i huvudet. Och det säger jag inte baserat på vad jag citerade. Det är baserat på allt du skriver.
Ja varför inte?
Det är ju inte olagligt att säga att man är missnöjd med sin partner på något sätt.
Det där var verkligen det simpaste försök jag sett till att misskreditera det Dumpen gör.
Det är dessutom svårt att se att någon skulle behöva sitta vid skampålen för att den inte vill suga av eller ta på en äcklig pedofil.
Det är snarare sunt.
Jag ser dom verkliga barnens räddning när gäddorna fastnar i dom fiktiva barnens nät.
Senast redigerad av silopsilop 2023-04-03 kl. 13:06.
Citera
2023-04-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ja varför inte?
Det är ju inte olagligt att säga att man är missnöjd med sin partner på något sätt.
Det där var verkligen det simpaste försök jag sett till att misskreditera det Dumpen gör.
Det är dessutom svårt att se att någon skulle behöva sitta vid skampålen för att den inte vill suga av eller ta på en äcklig pedofil.
Det är snarare sunt.
Jag ser dom verkliga barnens räddning när gäddorna fastnar i dom fiktiva barnens nät.
Inte olagligt, men att lägga ut det till allmän beskådan är klandervärt, inte respektfullt.

Håll nu käft och jobba snutjävel. Försök göra nån samhällsnytta för våra skattepengar.
Citera
2023-04-03, 13:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det beror nog på hur man är som tjej. Du skriver att du gillar att knarka, fiska och spela datorspel. Läser jag i din posthistorik. Då kan jag tänka mig att det drar till sig en viss typ av omogna killar.
Ålder, utseende, klass, ras, m.m. spelar ingen roll så länge som personen har två x-kromosomer. Profilen kommer att bli överöst av skamliga förslag oavsett.

Jag utmanar dig. Prova själv genom att skapa ett antal tjejkonton av olika typ på diverse kontaktsidor.
Citera
2023-04-03, 13:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Inte olagligt, men att lägga ut det till allmän beskådan är klandervärt, inte respektfullt.

Håll nu käft och jobba snutjävel. Försök göra nån samhällsnytta för våra skattepengar.
Nej det är ju inte respektfullt av gäddorna.
Vad har det med Dumpen att göra
Tycker du Dumpens uppgift är att skydda gäddornas förhållanden?
Det där får ju deras fruar ta med dom.
Det är väl dessutom bra att dom får veta vad gäddäcklen säger om dom.
Jag gör samhällsnytta när jag binder er peddos i meningslösa diskussioner så ni inte jagar barn den stunden.
Vad gör du själv?
Citera
2023-04-03, 13:48
Medlem
Citat:
Diskussionen du hoppade in i gällde "experter" som påstått att Dumpens arbetsmetoder gör så att sexualbrotten mot barn ökar och inte minskar.

Dina "experter" har alltså ingenting att tillföra i frågan.

Det jag kommenterade gällde enbart ditt påstående att de är en förening och inte en expert. Det enda jag gjorde var att förtydliga att de tar hjälp av en extern expertgrupp.
Citera
2023-04-03, 14:00
Avslutad
Extraversion, känsla, naivitet, feeling ska inte löna sig. Söker man dejt så är man extrovert och naiv. Det ska inte löna sig. Det är inte främst pedofiler man ser utan extroverta idioter som har jagat en känsla.
I min värld är det alltid ett allvarligt brott.

Vill man straffa som en pöbel så är man likadan. Ej tänkande. De som skänker pengar får inte begå brott och de som tar emot får tänka samma sak. Om pengar som skänks inte går till de ändamål som dumpen gör gällande så är det bedrägeri.

All dejting är extraversion och känsla. Jag föraktar extroverta. Jag avskyr dejting och att folk tror att det finns både barn, kvinnor och vuxna att träffa.
fido1986 Om man skänkt över en viss summa utan att ha gjort rätt för sig så är det brottsligt.
Senast redigerad av OPAGNOTTO 2023-04-03 kl. 14:17.
Citera
2023-04-03, 14:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPAGNOTTO
Extraversion, känsla, naivitet, feeling ska inte löna sig. Söker man dejt så är man extrovert och naiv. Det ska inte löna sig. Det är inte främst pedofiler man er utan extrovertas idioter som har jagat en känsla.
I min värld är det ett allvarligt brott.

Vill man straffa som en pöbel så är man likadan. Ej tänkande. De som skänker pengar får inte begå brott och de som tar emot får tänka samma sak. Om pengar som skänks inte går till de ändamål som dumpen gör gällande så är det bedrägeri.

Dumpen påstår inte så mycket angående donationerna. Det står bara "hjälp oss hålla Dumpen rullande". Att det inkluderar Saras cigaretter och Patriks hyra är underförstått. Men absolut... Lön till deltagarna är att hålla verksamheten flytande.

Det som jag tror blir deras fall är hur redovisningen av dessa pengar skötts. Det finns nog mängder av utgifter som inte är avdragsgilla. Dvs det ska räknas som lön och skattas därefter.
Citera
2023-04-03, 14:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Det jag kommenterade gällde enbart ditt påstående att de är en förening och inte en expert. Det enda jag gjorde var att förtydliga att de tar hjälp av en extern expertgrupp.
Du hoppade alltså in i en diskussion och snurrade runt utan att veta vad det handlade om vilka frågor som ställdes.
Okej
Den externa gruppen är inte relevant för två öre gällande det som påståddes om Dumpens arbetsmetoder och som skulle vara bevisat forskning och experter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in