Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Kanske är dags att damma av gamla Alf då. En av de mest bortglömda misstänkta. Är han avskriven på några grunder?
Ska man se till utgången så verkar ju EAP ha lyckats. "Det Enerström sett av EAP övertygar honom om att de är helt demokratiska och deras huvudfrågor är:
"Ett enat Europa inom NATO, där Skandinavien ska ingå och kulturfrågor"."
Enerström är i mina ögon det mest intressanta uppslaget i hela MOP-soppan (egentligen intressantare än SE). Hans hustru gav honom ett alibi tidigt i utredningen, då avskrevs han, trots att det egentligen kryllade av besvärande omständigheter, vapentillgång, osv. Hans hustru kontaktade dock PU på senare år (innan Petersson tog över) och tog tillbaka alibit. Hon förhördes ett par vändor för en handfull år sedan (om jag minns rätt), där berättade hon om vapnen, och om hur Enerström stod fullt påklädd i sovrumsöppningen i rock och mössa omkring klockan ett på natten (mordnatten).
Enerström var 190cm, somliga säger att gm var en dm längre än Olof, observationen gjordes visst av Mårelius. Från hans håll (tycker jag) att en decimeter innebär att längden var påtaglig, kan alltså vara 190cm istället för 183cm (Olof var 173cm), lägg till att Olof hade sin karaktäristiska ocg rätt höga björnmössa/ryssmössa, den gjorde förmodligen att Olof såg längre ut.