Citat:
Ursprungligen postat av
HermanSerman
Håller med, deras iakttagelser är ju klart intressanta. Det man faktiskt lär vara ödmjuk inför, är ju att GM faktiskt inte var den ende som sprang uppe på åsen efter skotten. Vi kan ju faktiskt inte ens hugga i sten att det var GM som Nieminen och Zahir såg, även om mycket talar för det? Som jag tjatat om förr, så kan den flyende mannen faktiskt vara en filur som blev livrädd av skotten och skriken, la benen på ryggen (hade vart på Malmskillnads i jakt på prostituerade) pillade med en handväska för att finna nycklarna till sin bil som stod parkerad ett par kvarter bort.
Ja, den teorin har jag också alltid haft öppen. En sak som faktiskt talar emot att det är samma man är ju just väskan.
Om det är en grupp är ju också chansen rätt hög för övervakare som också snabbt tar sig från platsen.
När jag tänker efter så borde det ju faktiskt också vara intressant i sig om en mängd olika män i ungefär samma ålder, och med samma diskreta mörka signalement uppges vara flyende från platsen. Det skulle ju kunna föra tankarna till en grupp.
Så ofta springer ju inte män runt 40 omkring, skulle vi ha 3-4 här så skulle det bli lite misstänkt.
En alternativ teori är ju att det är ett stimm med torskar som livrädda flyr malmskillnadsgatan när polisen kommer. Klädda diskret för de tänkta äventyren