2023-04-03, 17:25
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, att jag skulle åka dit bekymrar mig inte särskilt mycket. Så vitt jag vet är jag inte kopplad till något olagligt. Det är bara du som tror saker.

Jag har noterat att de börjat använda sig av lockfåglar allt oftare numera. En sådan sak som jag hade varit noga med om jag varit gädda. Att prata med flickan i fråga i cam. Men det är ju lite problematiskt att skicka fram en 20-åring till en gädda, säga att 20-åringen är 14år. Sen anklaga gäddan för att vara pedofil som tänder på en 20-åring med fel angiven ålder. Är ju ganska normalt att tända på en 20-åring avsett byråkratin som omger denne.

Av alla människor i landet så är Patrik och Sara väldigt ovanliga människor att helt plötsligt få ett samvete och börja arbeta filantropiskt. Förklaringen att de är 2st pundare som behöver pengar känns mer realistisk. Särskilt som att de verkligen behöver pengar.

Det här med lagändringen var ju något de kom på långt efter de startat. När folk började ifrågasätta deras motiv.
Nej det finns inga som helst problem med att säga att gäddan söker barn när lockfågeln säger att den är 13 eller 14 och gäddan ändå fortsätter.
Sorry.
Ditt försvarstal fungerar inte.
Normala människor reagerar direkt på åldern och lägger ner eller försöker kontakta föräldrarna.
Ingen normal dyker upp för att möta någon som påstått den är 13 eller 14 år och ska mötas för sex.
Nej dom är faktiskt inte först när det gäller att hänga ut pedofiler.
Lagarna har ändrats så att dom har ett större utrymme att kunna göra det.
Det är skillnaden.
Nej lagändringen var något dom kom på när dom kunde servera gäddor men polisen kunde inte hantera dom.

Jag kan lägga till att lockfåglar "fiskare" har dom hela tiden kört med.
Det är inget nytt
Citera
2023-04-03, 17:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Jag brukar ibland fundera på hur jag skulle reagera om jag såg en gammal arbetskamrat, klasskompis eller lärare bland de som ertappas. Det hade säkerligen inte blivit mer än "Oj, jädrans. Blir han/hon kändis nu?"
Och sen hade du låtit personen vara barnvakt åt dina barn?
Köra dom till träningen?
Vara deras tränare?
Om det var barnets kompis pappa så hade övernattningar varit okej?
Citera
2023-04-03, 17:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Samma. Några stycken som fångats i närmsta stad men ingen jag har känt igen. Rätt skönt iofs men om Dumpen fortsätter i den takt de kör på i nu så kommer väl någon man vet vem de är dyka upp snart.
Det är ju en rätt otäck tanke som jag tror dom flesta får och reagerar på.
Vad gör man om det är brorsan farsan bästa kompisen kollegan osv
Många vill inte veta och vill därför att Dumpen "inte håller på sådär"
Själv har jag ju en kollega som fastnat i nätet och det känns jävligt äckligt
Citera
2023-04-03, 17:42
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är ju en rätt otäck tanke som jag tror dom flesta får och reagerar på.
Vad gör man om det är brorsan farsan bästa kompisen kollegan osv
Många vill inte veta och vill därför att Dumpen "inte håller på sådär"
Själv har jag ju en kollega som fastnat i nätet och det känns jävligt äckligt

Ja... Bara att hoppas i sådana fall att det är en gammal klasskompis sen högstadiet eller så och inte någon närmare i bekantskapskretsen.

Edit: Surt med kollegan som fastnade i syltburken. Vad hände sedan med denne om man får fråga?
Citera
2023-04-03, 17:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Och sen hade du låtit personen vara barnvakt åt dina barn?
Köra dom till träningen?
Vara deras tränare?
Om det var barnets kompis pappa så hade övernattningar varit okej?
Bara för att jag gillar kvinnor, innebär det inte att jag vill eller försöker ligga med alla, detsamma torde gälla de flesta pedo också. Du verkar vara fixerad och onödigt misstänksam.
Citera
2023-04-03, 17:49
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja... Bara att hoppas i sådana fall att det är en gammal klasskompis sen högstadiet eller så och inte någon närmare i bekantskapskretsen.

Edit: Surt med kollegan som fastnade i syltburken. Vad hände sedan med denne om man får fråga?
Det är inte så att vi arbetar axel mot axel idag så jag vet inte vad som händer men han är inte så populär nu i alla fall.
Citera
2023-04-03, 17:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
”Skammens lista” är släppt - så gick det för Aftonbladet.

Hur skulle det gå för Dumpen om de lät sig granskas av Mediernas Etiknämnd, MEN.

"Detaljer vid sexualbrott. Ingående detaljer om sexualbrott leder nästan alltid till klander i MEN. Även om det så kallade utpekandet är begränsat så räcker det med att ytterst få personer förstår vem som åsyftas för att det ska vara över gränsen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/RGaApr/martin-schori-aftonbladet-klandrades-av-medieombudsmannen-tre-ganger-forra-aret
Citera
2023-04-03, 17:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Bara för att jag gillar kvinnor, innebär det inte att jag vill eller försöker ligga med alla, detsamma torde gälla de flesta pedo också. Du verkar vara fixerad och onödigt misstänksam.
Så du skulle alltså vara helt trygg med att skicka ditt barn med ett peddo för han vill nog inte ha just ditt barn?
Du är ju sjuk.
Skillnaden på barn och kvinnor är att kvinnor är vuxna och har en annan kapacitet både när det gäller att avvisa och anmäla än barn har.
Du har ju redan tidigare erkänt att det är barn du gillar och inte kvinnor så varför låtsas vi?
Citera
2023-04-03, 17:53
Medlem
Citat:
Kritik förbjuder Sara och Patrik, Se vad Josefsson och ECT fått utstå. De har skällt dem med det värsta de kunnat komma på, nämligen kommunister.

En missbrukare som har extrem smutsig bakgrund med otaliga domar ska ge fan i och domdera för allmänheten, ge fan i att söndra och härska och ska ge fan i att spela världens laglydiga ängel när hon egentligen bara är en maktmissbrukande narcissist som enbart gör detta för egna självhävdelsebehovet.
Citera
2023-04-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Precis detta det handlar om. De vill se blod, och har lyckats hitta en grupp individer som det är okej att hata.Vad denna gruppen egentligen gjort, spelar ingen roll. Det viktigaste är att de får utlopp för sitt hat. Troligtvis tänder dem på fjortisar själva.

Hjärntvättade blodsugare som sitter på Dumpen dag in och dag ut och letar underhållning. Varenda en av dessa borde skaffa sig ett liv och bara gå vidare i livet.
Citera
2023-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Om hon är s.k. sjukpensionär vore inte förvånande, utifrån det att få en anställning utifrån sin bakgrund är svårt. Men hon har visat sig rehabiliterat sig bra och har visat att hon har energi och kan jobba som egen företagare, möjligen skulle dålig relation till banker och få lån kunna störa.

Man får sjukersättning (förtidspension) först när alla möjligheter till att kunna jobba i framtiden är helt uttömda, så få går till jobb, men om man kommer i läge att man kan jobba ska man ta det.

"Har energi"

Det är väl det minsta man kan säga om människan?
Citera
2023-04-03, 18:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så du skulle alltså vara helt trygg med att skicka ditt barn med ett peddo för han vill nog inte ha just ditt barn?
Du är ju sjuk.
Skillnaden på barn och kvinnor är att kvinnor är vuxna och har en annan kapacitet både när det gäller att avvisa och anmäla än barn har.
Du har ju redan tidigare erkänt att det är barn du gillar och inte kvinnor så varför låtsas vi?
Visste jag så skulle jag hantera det på lämpligt sätt, men, bland alla faror som finns i samhället och mot barn måste man ta ett avslappnat förhållningsätt, framför allt inte jaga upp barnen. Jag skulle ge barnet förhållningsorder angående personen, men inte jaga upp barnet och ge svävande orsak till begränsningen för barnet.

Jag tror du och dumplingar har ett överbeskyddande förhållningsätt, och det kan slå fel om man har otur. I värsta fall kan de bli liknande funktionshindrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in