2023-04-03, 14:40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Du hoppade alltså in i en diskussion och snurrade runt utan att veta vad det handlade om vilka frågor som ställdes.
Okej
Den externa gruppen är inte relevant för två öre gällande det som påståddes om Dumpens arbetsmetoder och som skulle vara bevisat forskning och experter.

Har alla låtsaspoliser så här mycket fritid? Som skattebetalare är jag missnöjd, kan inte du diska eller något?

Du verkar kritisera alla andra organisationer och avvisa all forskning... Men efter vilken forskning och vilka principer arbetar Dumpen efter?

Tycker du att Sara och Patrik är två högt utbildade experter som satt igång sitt arbete efter noggrant övervägande och inhämtande av relevant vetenskap på området?

Du tror inte att det är två vanliga pundare som hittat på ett kreativt sätt att tjäna lite extra kosing? Många bedragare använder behjärtansvärda ändamål som förevändning för sina ljusskygga verksamhet.
Citera
2023-04-03, 14:47
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vuxen = mogen, i hjärnan är man vuxen vid 15, i kroppen är man vuxen vid 18, allt enligt lagen. Samlag 15 år, inneha porr ska porren visa en som är minst 18, gäller även animerat.

Enligt svensk lag (barnkonventionslagen) är alla personer som inte har fyllt 18 år barn, oavsett hur hjärnan och kroppen är utvecklade. Med den lagens ordalydelse/barndefinition förhåller det sig då på så vis, att det är straffbelagt enligt en annan lag (brottsbalken) att ligga med ett barn under 15, men inte ett barn över 15 (såvida det inte finns beroendeställning).

Ett annat intressant faktum är att det kan vara brottsligt att förmå ett barn över 15 år att sexuellt posera, men straffritt att ligga med samma barn.
Citera
2023-04-03, 15:06
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Har alla låtsaspoliser så här mycket fritid? Som skattebetalare är jag missnöjd, kan inte du diska eller något?

Du verkar kritisera alla andra organisationer och avvisa all forskning... Men efter vilken forskning och vilka principer arbetar Dumpen efter?

Tycker du att Sara och Patrik är två högt utbildade experter som satt igång sitt arbete efter noggrant övervägande och inhämtande av relevant vetenskap på området?

Du tror inte att det är två vanliga pundare som hittat på ett kreativt sätt att tjäna lite extra kosing? Många bedragare använder behjärtansvärda ändamål som förevändning för sina ljusskygga verksamhet.
Vilken forskning har jag avvisat?
Jag har inte sett er länka till någon forskning än.
Jag tror att Sara och Patrik är två människor som tröttnat på hur vuxna utnyttjar och förstör barn.
Dom har som syfte att hänga ut pedofiler så att dom inte kan begå nya brott och att skydda barnen både genom att avslöja pedofilerna och att lobba för en lagändring som gör att dessa äckel kan dömas redan på planeringsstadiet.
Dom är tydliga med sitt syfte.
Vad är ditt syfte med att motverka dom?
Att du är rädd för att åka dit?
Att din möjlighet att nå barn via chattar nu har blivit riskfyllt för dig?
Citera
2023-04-03, 15:42
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilken forskning har jag avvisat?
Jag har inte sett er länka till någon forskning än.
Jag tror att Sara och Patrik är två människor som tröttnat på hur vuxna utnyttjar och förstör barn.
Dom har som syfte att hänga ut pedofiler så att dom inte kan begå nya brott och att skydda barnen både genom att avslöja pedofilerna och att lobba för en lagändring som gör att dessa äckel kan dömas redan på planeringsstadiet.
Dom är tydliga med sitt syfte.
Vad är ditt syfte med att motverka dom?
Att du är rädd för att åka dit?
Att din möjlighet att nå barn via chattar nu har blivit riskfyllt för dig?

Nä, att jag skulle åka dit bekymrar mig inte särskilt mycket. Så vitt jag vet är jag inte kopplad till något olagligt. Det är bara du som tror saker.

Jag har noterat att de börjat använda sig av lockfåglar allt oftare numera. En sådan sak som jag hade varit noga med om jag varit gädda. Att prata med flickan i fråga i cam. Men det är ju lite problematiskt att skicka fram en 20-åring till en gädda, säga att 20-åringen är 14år. Sen anklaga gäddan för att vara pedofil som tänder på en 20-åring med fel angiven ålder. Är ju ganska normalt att tända på en 20-åring avsett byråkratin som omger denne.

Av alla människor i landet så är Patrik och Sara väldigt ovanliga människor att helt plötsligt få ett samvete och börja arbeta filantropiskt. Förklaringen att de är 2st pundare som behöver pengar känns mer realistisk. Särskilt som att de verkligen behöver pengar.

Det här med lagändringen var ju något de kom på långt efter de startat. När folk började ifrågasätta deras motiv.
Citera
2023-04-03, 16:26
Bannlyst
Citat:
Nä, att jag skulle åka dit bekymrar mig inte särskilt mycket. Så vitt jag vet är jag inte kopplad till något olagligt. Det är bara du som tror saker.

Jag har noterat att de börjat använda sig av lockfåglar allt oftare numera. En sådan sak som jag hade varit noga med om jag varit gädda. Att prata med flickan i fråga i cam. Men det är ju lite problematiskt att skicka fram en 20-åring till en gädda, säga att 20-åringen är 14år. Sen anklaga gäddan för att vara pedofil som tänder på en 20-åring med fel angiven ålder. Är ju ganska normalt att tända på en 20-åring avsett byråkratin som omger denne.

Av alla människor i landet så är Patrik och Sara väldigt ovanliga människor att helt plötsligt få ett samvete och börja arbeta filantropiskt. Förklaringen att de är 2st pundare som behöver pengar känns mer realistisk. Särskilt som att de verkligen behöver pengar.

Det här med lagändringen var ju något de kom på långt efter de startat. När folk började ifrågasätta deras motiv.

Klart att dessa två pundare gör det för pengar. Varför skulle de annars göra det? Skydda barn? Tveksamt,Sara har ju bevisat att hon inte ens bryr sig om sina egna.
Citera
2023-04-03, 16:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Jag håller med.

Jag raggar inte fjortisar och är därför inte orolig över att bli uthängd för något som jag har gjort, men av den enkla anledningen att jag är man (dessutom vit och medelålders) så finns det en risk för att jag blir framad. Jag kan och för sig lika gärna oroa mig över att bli mördad, men det är förnedringen som Dumpens offer utsätts för som går att jag reagerar mer över den risken. Personerna som ligger bakom Dumpen borde syssla med a-traktorer, kamphundar, hembränt, tatueringar, socialutredningar, kristallhealing, drömfångare, m.m. som personer i deras sociala ställning normalt sett sysslar med, vilket gör förnedringen extra stor för de offer som inte är WT.
Citera
2023-04-03, 16:53
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumpeband
Jag tror dom flesta föräldrar är för dumpen. Man vill veta om ens granne är ett äckligt peddo.
Jag brukar ibland fundera på hur jag skulle reagera om jag såg en gammal arbetskamrat, klasskompis eller lärare bland de som ertappas. Det hade säkerligen inte blivit mer än "Oj, jädrans. Blir han/hon kändis nu?"
Senast redigerad av Gul-Ap-Kung 2023-04-03 kl. 17:01.
Citera
2023-04-03, 16:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Jag brukar ibland fundera på hur jag skulle reagera om jag såg en gammal arbetskamrst, klasskompis eller lärare bland de som ertappas. Det hade säkerligen inte blivit mer än "Oj, jädrans. Blir han/hon kändis nu?"
Man måste vara bra efterbliven om man känner trygghet bara för att grannen/läraren/tränaren inte har blivit uthängd av Dumpen.
Citera
2023-04-03, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Personerna som ligger bakom Dumpen borde syssla med a-traktorer, kamphundar, hembränt, tatueringar, socialutredningar, kristallhealing, drömfångare, m.m. som personer i deras sociala ställning normalt sett sysslar med, vilket gör förnedringen extra stor för de offer som inte är WT.
Vad tycker du att de "förnedrade offren", alltså gäddorna, borde syssla med då? Egentligen en retorisk fråga, men vill du svara så är du välkommen.
Citera
2023-04-03, 17:00
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Jag brukar ibland fundera på hur jag skulle reagera om jag såg en gammal arbetskamrst, klasskompis eller lärare bland de som ertappas. Det hade säkerligen inte blivit mer än "Oj, jädrans. Blir han/hon kändis nu?"

Samma. Några stycken som fångats i närmsta stad men ingen jag har känt igen. Rätt skönt iofs men om Dumpen fortsätter i den takt de kör på i nu så kommer väl någon man vet vem de är dyka upp snart.
Citera
2023-04-03, 17:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Vad tycker du att de "förnedrade offren", alltså gäddorna, borde syssla med då? Egentligen en retorisk fråga, men vill du svara så är du välkommen.
Eftersom att Dumpens offer (till skillnad från dumplingarna) förekommer i alla samhällsklasser (med tyngdpunkt på de lägre, givetvis) så är det svårt att svara på din fråga. Vissa kanske borde syssla med heminredning eller liknande syssla för ängslig medelklass? Jag tror i alla fall att det skulle passa den senast uthängda.
Citera
2023-04-03, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Eftersom att Dumpens offer (till skillnad från dumplingarna) förekommer i alla samhällsklasser (med tyngdpunkt på de lägre, givetvis) så är det svårt att svara på din fråga. Vissa kanske borde syssla med heminredning eller liknande syssla för ängslig medelklass? Jag tror i alla fall att det skulle passa den senast uthängda.
Jo vars.
Och kanske ägna sin (i förekommande fall) familj lite mer respekt. Och inte gå bakom ryggen och chatta sex med uppsåt att vara otrogen, och på så sätt svika och bedra sin fru/sambo/barn och orsaka stora kriser inom familj, släkt, bekantskapskrets och dessutom dra igång tidsödande merarbete för efterbörden på gäddans eventuella arbetsplats, i de fall det är olämpligt att vara kvar som fortsatt anställd, som inom skolväsendet nu senast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in