2023-04-03, 16:08
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Men har du utbildning från ett land i EU/EES är det bara att åka hit och jobba i de flesta fall. Så kan du svenska och har gjort motsvarande AT så är det ingen kompletterande utbildning, se https://slf.se/rad-och-stod/utbildning/utbildad-i-annat-land/
Då har bedömningen gjorts att deras utbildning är likvärdig den Svenska. Och bevisligen hade Allan inte gjort några medicinska fuck ups utan mest personliga sådana.
Citera
2023-04-03, 16:19
Avslutad
Körde en kvinnlig läkare förut, hurtig som fan och mycket klok.

Hon förklarade mycket om skolsystemet från låg nivå upp till läkar-nivå, minns att hon prisade finska skolan(så klart)

Hon berättade om när det kom "läkare" från humbug-länder, Afrika och Irak nämndes i skalan längst ifrån det som var bra.
Och hon gav inte ett katt-skit att de här var bra läkare enligt hennes normer därmed case closed känner jag och ps bli aldrig sjuk i Sverige hej då.
Citera
2023-04-03, 16:19
Medlem
drmaximusens avatar
Som med många andra fall sitter han av en viss tid och resten fotboja. Kanske blir frisläpp ännu tidigsre pga gott uppförande.

Systemet är helt uppochner vänt.

Läkaren i husdr fallet med flera falska covid-intyg fick först 1 år fängelse men sedan blev det villkorligt och han började jobba i Finland.

Denne kirurg kanske får omvandlat villkorligt med ??? ty det är dyrt att ha fångar i Sverige.
Han behöver vård och inte fängelse skulle jag vilja påstå.
Citera
2023-04-03, 16:21
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
170 gram heroin är ju en ganska betydande mängd.

Absolut! Men de verkar ju vara förstagångsförbrytare, samt verkar sakna uppsåt att langa det vidare. Jag hade nog förväntat mig ett mildare straff med de omständigheterna i åtanke.
Citera
2023-04-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Men har du utbildning från ett land i EU/EES är det bara att åka hit och jobba i de flesta fall. Så kan du svenska och har gjort motsvarande AT så är det ingen kompletterande utbildning, se https://slf.se/rad-och-stod/utbildning/utbildad-i-annat-land/

I det här fallet var araben Allan utbildad i Ungern, så det godkändes nog rakt av. Det är nog lite mer kontroller (?) om du är medicinman från mörkaste Afrika eller medicin-iman från Mena kan man hoppas.

Så kvinnan fick vanligt fängelse? Jag trodde hon skulle få någon form av rättspsyk. Hon verkar ju vara i behov av vård. Klarar hon en volta på Hinsan?

Ingen som har hört något om Allans pappa? Slipper han straff då han skrivit ut så mycket starka smärtstillande tabletter till Allan och (kvinnan?).
Hon är inte psykiskt sjuk och var heller inte psykiskt sjuk när brottet begicks , hon har diverse diagnoser och de botas inte av rättspsykiatri
Citera
2023-04-03, 16:48
Medlem
Han förlorar väl läkarlegitimationen med? Allt annat vore väl helt sjukt?
Citera
2023-04-03, 17:08
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon är inte psykiskt sjuk och var heller inte psykiskt sjuk när brottet begicks , hon har diverse diagnoser och de botas inte av rättspsykiatri

I FUP läste jag hennes ”minneslista” hur hon skulle vara mot Allan. Skrämmande!

Hennes mamma beskrev också att hennes pappa hade ordnat städhjälp till hennes lägenhet, men Allan och hon avslutade det hela.

Det verkar som Allans sambo inte verkar klara av att bo själv. Hon hade visst ”boendestödjare” vad det nu kan vara.

Kvinnan verkar inte klara ett arbetsbefriade vanligt liv själv utan hjälp. Att då sitta två till tre år på Hinsan med den inritade och krävande miljö som finns i ett fängelse klarar hon troligtvis inte.
Citera
2023-04-03, 17:32
Medlem
Allan opererade på mig för ganska precis 2 år sedan i Falun. Jag var iofs själv helt knockad och höll på att dö, men av alla läkarna jag träffade så var Allan den vänligaste och i min upplevelse seriösaste. Det var definitivt han som tog mig på störst allvar i alla fall. Jag har ganska mycket erfarenhet av att vara runt drogpåverkade människor och jag kunde verkligen inte märka något.

Det här förklarar varför min polares fru som jobbade på samma avdelning blev så obekväm när jag berättade vilken kirurg som opererat på mig.

Han pratar för övrigt klockren svenska utan någon som helst brytning eller orten-dialekt, för dom som undrar. Gav ett väldigt vänligt och seriöst intryck.

Och nej ni behöver inte förklara hur illa det här är jag vet redan. Snubben har blåst upp mig som en ballong och rotat runt i mitt inre.
Citera
2023-04-03, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Han förlorar väl läkarlegitimationen med? Allt annat vore väl helt sjukt?

I Sverige lär han göra det.

Men han kan verka i Danmark, Finland och Norge.

Dessutom kan han öppna "svart" - syssla med omskärelse eller nåt annat jux utan att behöva ha legitimation.
Citera
2023-04-03, 17:34
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Då har bedömningen gjorts att deras utbildning är likvärdig den Svenska. Och bevisligen hade Allan inte gjort några medicinska fuck ups utan mest personliga sådana.

Han opererade en patient med nageltrång så fel att personen nästan blev tvungen att amputera sin tå och vägrade ta ansvar för detta utan skyllde ifrån sig på andra.
Ganska rejält fuck up.
Hans handledare ville ge honom en andra chans och gav honom meriten ”lämplig” ändå vilket han sedan ångrade ganska så omedelbart då det hela tiden var en massa strul kring honom.
Han är en fuck up helt enkelt.
Citera
2023-04-03, 17:35
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Han opererade en patient med nageltrång så fel att personen nästan blev tvungen att amputera sin tå och vägrade ta ansvar för detta utan skyllde ifrån sig på andra.
Ganska rejält fuck up.
Hans handledare ville ge honom en andra chans och gav honom meriten ”lämplig” ändå vilket han sedan ångrade ganska så omedelbart då det hela tiden var en massa strul kring honom.
Han är en fuck up helt enkelt.

Vill också tillägga att han inte fick operera själv på ett halvår efter detta, hade han fått det så hade han förmodligen inte bedömts som lämplig.
Citera
2023-04-03, 18:22
Medlem
Det sjuka är att det lär se likadant ut på andra sjukhus då man inte drogtestar personalen som på andra arbetsplatser.
Redan 2005 togs detta problem upp i riksdagen.
”Enligt tidningen Vårdfacket är minst 2 000 läkare och 6 000 sjuksköterskor i Sverige alkoholister, tablettmissbrukare eller narkomaner.”
Dessutom flertalet bekanta med höga positioner inom vården som knaprar piller som godis(narkotiklassade) och har aldrig behövt lämna prover.
En som blivit varnad,thats it!

Känns säkert att lägga sig under kniven när man ser dessa siffror eller hur?

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/skriftlig-fraga/drogtest-av-vardpersonal_GT11347
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in