2023-04-03, 13:35
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
100% Många barn som fått frätskador i struphuvudet/munnen på grund av föräldrar som råkat lämna kvar flaskorna var stor debatt flera år sedan om den fortfarande ska tillåtas säljas som livsmedel.

Detta är mycket sant. Hade en vän när jag var liten som drack någon form av ättika som jag förstod det, hans röst är duktigt raspig idag.
Mormor min va jävligt duktig som barn och drack lut så struplocket frättes bort, usch.

Men till ämnet här.
Jag får lite vibbar av mentalt ostabila missbrukare som dessvärre spottar ut unge efter unge. Kanske redan finns svar på frågan i tråden men, vilka i helvete är detta? Finns det namn och bild på kräken?
Citera
2023-04-03, 13:40
Medlem
Några gånger per decennier dyker det upp såna här fasansfulla dåd. Vad fan pågår i föräldrarnas huvud?
Har alltid undrat hur två eller fler personer lyckas vara så jävla skadade i hjärnan och dessutom lyckas träffa varann. Samma sak med gruppvåldtäktsmän.

Det värsta av allt är att dom är ute i friheten innan flickan fyllt 18 år.
Livstid alt dödstraff är det enda rimliga.
Citera
2023-04-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2023-04-02/flicka-holl-pa-att-do-av-attika--foraldrar-misstanks-ha-plagat-henne-i-flera-ar

Vad är det här för föräldrar? Någon som vet något mer om dem eller omständigheterna?
Hur kan människor behandla ett barn på det här sättet? Sina egna barn.
Citera
2023-04-03, 13:44
Medlem
En del människor förtjänar inte att vara föräldrar.
Det finns så många fina människor som inte kan få barn, som drömmer om att vara föräldrar.
Så har vi människor som får barn och behandlar barnen så här, det är fruktansvärt.
Citera
2023-04-03, 13:48
Medlem
hejkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så kan det vara, men om vi leker med tanken att de är somalier: hur ska, exempelvis en Bvc- sköterska, kunna avgöra vad som är "vanligt" somaliebeteende och "ovanligt" dito, om kvinnan dessutom är klädd som ett tält?

”Problemet” är att det inte är ett måste att gå till BVC med sitt barn. Tackar man nej till BVC kontakt så hamnar barnet utanför radarn.
Citera
2023-04-03, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Så kan det vara. Men sjuka jävlar till föräldrar har bränt inne sina barn, dränkt barn i badkar etc etc Hur föräldrarna tänkte här är en gåta

Det är inte ovanligt att barn får tag på saker som inte ska förtäras. Det kan ju vara en olycka.

De gamla skadorna på flickan tala dock emot det.
Citera
2023-04-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack!

Hittar inga bilder på na, men ett borttaget Instagram- konto och nån vinst på Facebook: "Busfabriken". Jo tack, ett riktigt litet busfrö det här...
Mamman är från Afrika och pappan ser ut som missbrukare. Det säger ju allt
Citera
2023-04-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kvinnas facebook är öppen.
mannens också. man ser hela familjen
Citera
2023-04-03, 13:55
Medlem
https://instagram.com/jazzzze?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Hon va?
Citera
2023-04-03, 13:55
Medlem
När jag tittar på bilder på paret så får jag samma intryck som i många andra skånska par nuförtiden.
Mannen är WT, lätt efterbliven eller autistisk, dock snäll och blir ihop med vem det nu är som vill bli ihop med en, ett svagt läge som kvinnor inte är sena med att utnyttja.
Kvinnan skyltar med PTSD och en massa andra bokstavskombinationer som de använder för att manipulera sina offer, deras pojkvän/man inkluderat. Om mannen är snäll så är kvinnan ond, extremt självisk och det är inte helt ovanligt i dessa fallen att barnen hamnar hos beta-farsan eller blir fosterhemsplacerad för att mamman inte längre motiveras av att ens låtsas ta hand om barnen.
Mamman brukar ofta vara av blandad bakgrund av nåt slag, typ halvfinsk, kvartstysk, halvthai, men föräldrarna är givetvis inte ihop längre.

För mig är mamman den enda skyldiga tills motsatsen bevisats.
Citera
2023-04-03, 13:57
Avslutad
Personer som opererat bort magsäcken har kunnat äta fast föda efter en tid.. Varför den 7 åriga flickan aldrig mer skulle kunna äta fast föda verkar kanske vara felaktig bedömning.Det hoppas jag och ber till Gud om. Jag föll i gråt när jag läste om detta fallet med den 7 åriga flickan
Citera
2023-04-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Den kvinnliga MGM är född Inkv*st (i). Modern svensk och fadern från dåvarande Sydafrikanska unionen. Efternamnet verkar vara något som fadern tagit efter att ha kommit till Sverige i slutet på 1970-talet.

Den manliga MGM är född Anderss*n (o). Båda föräldrar svenska.

Tillägg: Enligt en annan skribent är fadern till den kvinnliga MGM från Syrien. Det skulle stämma bättre överens med hans muslimska förnamn. Uppgiften om Sydafrika kommer från Sveriges befolkning 1980. Antingen en felaktig uppgift, eller så var han i Sydafrika innan han for vidare till Sverige?
Barnen har ju afrikans inslag. Är den lilla flickan Vanessa, som har någon form av lungsjukdom som blev torterade? Pga hennes sjukdom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in