2023-04-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det bara här i tråden det talas om sexuella övergrepp? Inte hört det någon annanstans.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPayj6/eslovsflickan-torterad-med-attika-foraldrarna-haktade
Citera
2023-04-03, 17:20
Medlem
WallabeJoys avatar
Vad är det för fup som finns på swefup ang detta? Någon som vill dela?
Citera
2023-04-03, 17:21
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja och det blir ättikslag om man späder ut ättika med vätska , 1 msk ättika 24 % till 1 dl vatten . Går inte att blanda farlig mängd ättika i saft eller fil och få någon att inte märka att det smakar otäckt och gör ont i munnen
Vi är helt överens om det.
Dom har gett henne ättika helt enkelt.
Och det är inte så svårt med barn om dom inbillat henne att hon är sjuk och det är hennes medicin.
Citera
2023-04-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det bara här i tråden det talas om sexuella övergrepp? Inte hört det någon annanstans.

Enligt artikeln i Aftonbladet hade hon skador på underlivet.

Citat:
Hon hade fått i sig frätande ättika och beskrevs som döende med både hjärt- och leversvikt. Hon hade blåmärken och sårskador på kroppen. Enligt handlingar som Sydsvenskan läst är hon undernärd, vanvårdad och ”luktar skarpt”.
Läkarna konstaterade också att hon hade skador i underlivet och enligt tidningen upptäcktes gamla frakturer som kan ha fått läka utan hjälp från sjukvården.
Citera
2023-04-03, 17:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast det kan ändå vara MBP.
Jag vet föräldrar som stjälper i barn antibiotika plus allt alternativmedicinskt de bara kan komma på.
Detta sprider sig på nätet.

Dessa föräldrar undviker vården och rör sig i ett parallellsamhälle, där de proppar i barnen allt alternativmedicinskt de kan komma på, med rentav farliga metoder.

Undrar om det kan vara så i detta fall?

I så fall har de velat barnet väl, men experimenterat med livsfarlig alternativmedicin.

Barnet är misshandlat och de vill inte ha det längre. Så jag tror inte det iaf.
Citera
2023-04-03, 17:23
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Vidrigaste brottet någonsin i Sverige?
Borde vara obligatoriskt att plocka barnen permanent till fosterfamilj när en eller båda föräldrarna är dokumenterade missbrukare.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2023-04-03 kl. 17:30.
Citera
2023-04-03, 17:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Har säkert redan besvarats, men att späda ut ättikan så den inte smakar illa för en sex-sjuåring gör nog att den skadar mycket mindre än vad det verkar blivit i aktuellt fall.
Jag tror tyvärr på tratt eller något lika vidrigt.
Är det en eller båda föräldrar/vårdnadshavare (i Bobbyfallet var det ju båda) är väl största frågan nu, förutom namn på GM(s).
Ja, jag kan inte tänka mig något annat än ättika i högre koncentrerad form, tratt/uppbänd mun och "hjälp av vuxen".

Mamman påstod att det var självskadebeteende. Hur vanligt är det med sjuåringar med sådant självskadebeteende och är ättika och liknande vanliga metoder för att skada sig själv?
Citera
2023-04-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag börjar låta som en repig skiva, men jag säger det igen: Vi måste införa familjeplanering i Sverige snarast. Morötter till vettigt folk som vill föröka sig. Piskor till bidragsberoende WT och missanpassade invandrare. Tyvärr är den här iden med "allas lika värde" en gigantisk stoppkloss som gör att samhället just nu håller på att spåra ur rejält.
Får man flera barn med diagnoser och är amfetamin are borde nån hållt i bromsen eller varit under stöd. Vad f-n gör de på bvc där? I en storstad hade det inte hänt. Tillhör de Eslövs kommun, då har de gjort MEGAFEL!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Fallet med Bobbie var också grymt!! Det går inte att på något sätt utse det ondaste brottet, ALLA är lika hemska på sina sätt
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich

Knappast.

Jag skulle kunna rabbla massor av vidrigare brott mot barn än detta.

Luna är ett exempel.
Esmeralda, Lilla Hjärtat, ett annat exempel.
Citera
2023-04-03, 17:31
Medlem
Chariters avatar
Gällande att mamman sägs vara ”amfetaminmissbrukare”, så är jag väldigt säker på att det handlar om att hon tagit barnens adhd-mediciner.
Citera
2023-04-03, 17:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Synnerligen grov misshandel vad kan de få för det? 4- 10 år är skalan, de borde ju hamnade övre halvan iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in