2023-04-03, 13:01
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jag tror också att det är Münchhausen of proxy.
Mamman vill antagligen inte jobba, och har därav avlat fram en jäkla massa barn för att kunna vara hemma så länge som möjligt.
Finns egentligen bara ett sätt att kunna fortsätta gå hemma och det är att antingen bli sjukskriven- eller att se till att man har ett väldigt sjukt barn som behöver vård dygnets alla timmar.

Däremot så tror jag inte att pappan är skyldig.
Antagligen så är han väl snarare skyldig till att han lekt struts med huvudet i sanden och inte agerat för att stoppa detta, antingen med flit- eller av ren blåögdhet där han blivit manipulerad av mamman/alltså hans fru.

Jag tänker lite på den där tjejen i Piteå som behövde pengar och förgiftade sin kille gång på gång på gång, det var INGEN i deras närhet som fattade att det var hon som var grunden till hans fysiska problem. Inte ens hans själv fattade det.
Ungen har ju skador i underlivet också....
Citera
2023-04-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Killen har torshammare, bor i Eslöv…

Etnicitet-snacket kan förbises. Ansiktet av ondska är färglöst.

De bägge bör avlivas med en slö kniv. Ovanligt lite hat på deras respektive Facebook.
Killens instagrams namn är också sån asaguds-smörja
Citera
2023-04-03, 13:02
Medlem
Blackdollkillers avatar
Kan ingen ladda upp hemställan till TR på nån sida så den är lätt att få ner? Den j-la krimfup eller vad det heter är sjuk dålig. Den säger att man inte har Wi-Fi osv. Kan nån ladda upp den på nån bättre fildumpningssida och länka?
Citera
2023-04-03, 13:06
Medlem
Jag uppfattade det som att flickan levde isolerad hemma ifrån sina syskon???

Citat ur en nyhetsartikel: ” Flickan misstänks ha hållits inspärrad och ha blivit misshandlad i flera år. Hon ska också ha isolerats från sina syskon. ”

Och att inte bara flickan skulle ha någon typ av diagnos eller sjukdom????

P4 ska strax ta upp händelsen!!
Citera
2023-04-03, 13:07
Medlem
Jag uppfattade det som att flickan levde isolerad hemma ifrån sina syskon??? Men här står det även inspärrad????

Citat ur en nyhetsartikel: ” Flickan misstänks ha hållits inspärrad och ha blivit misshandlad i flera år. Hon ska också ha isolerats från sina syskon. ”

Och att inte bara flickan skulle ha någon typ av diagnos eller sjukdom????

P4 ska prata om det här nu!! (P4 extra ungefär kl 13.06)
Citera
2023-04-03, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Vad menar du med att förstöra bevisen??Förstöra som i att ta livet av?? Jag tror det var en fortsättning på tortyren men som gick för långt. Hade dom velat dölja bevis finns det enklare sätt. Exempelvis att ta tidigare ha tagit livet av barnet, gräva ner det och anmäla som saknad. Eller strypa barnet när dom märker att ättikan var ett steg för långt!! Dom hade valet där och då att avsluta barnet eller söka hjälp. Tack och lov kom flickan under vård och räddades från asen!!! Därför tror inte jag på mordförsök men med det sagt så är det likt förbannat jävligt äckligt gjort av sk föräldrarna och livstid i en tortyrkammare skulle vara det enda rätta för kräken!!!

Fast då riskerar de att dömas för mord, bättre om flickan blir sjuk och dör "naturligt", men det kanske inte gick som det var tänkt. Att strypa sitt eget barn är nog betydligt svårare än att ge den något farligt att dricka.

Jag vet inte vad jag tror, förrän det blir bekräftat om hon blivit utsatt för sexuella övergrepp.
Sitter lugnt i båten med spekulationer tills vi vet mer.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-04-03 kl. 13:16.
Citera
2023-04-03, 13:15
Medlem
”Inom ett par DAGAR blev föräldrarna häktade” DAGAR!!!!! ”Är flickan tillfreds med var hon är”??? Hur tänkte Titti med frågan där??? Flickan har det bra nu när hon är på sjukhus säger flickan själv. Föräldrarna är bara häktade för att ha skadat det här barnet. Sjukvården ska ha slagit larm i september 2022 och gjort orosanmälningar till socialtjänsten. Flickan har inga hjärnskador och är inte behov av konstant tillsyn som föräldrarna ljugit om!!! Föräldrarna förnekar all misshandel och att ättikan skulle flickan ha fått i sig det själv!!! Polisen träffar flickan på sjukan varje vecka och genomför förhör. Blodiga kläder har hittats i hemmet vid husrannsakan. Flickan mår under omständigheterna bra och bor på sjukhus och har sällskap av (vad jag förstod) socialtjänsten. Skrev snabbt nu när jag lyssnade på inslaget!!
Citera
2023-04-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hjälp. Frågan är om det inte borde införas någon form av "körkort" snart för att få skaffa barn.
Alla borde inte vara föräldrar. Sinnessjukt.

Indirekt har vi ju redan det eftersom vi har så många medelålders män som lever ensamma, de har misslyckats med uppkörningen. Tyvärr lyckas en del av dessa fuska genom att köpa sig en utländsk fru och importera
Citera
2023-04-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Indirekt har vi ju redan det eftersom vi har så många medelålders män som lever ensamma, de har misslyckats med uppkörningen. Tyvärr lyckas en del av dessa fuska genom att köpa sig en utländsk fru och importera
Jävligt klumpigt skrivet hörru!!! En del av dessa är väldigt dömande att påstå och statistiken på att just dom skulle vara barnmisshandlare får du gärna plocka fram!!!! Är du själv incel och har problem????
Senast redigerad av Obmud 2023-04-03 kl. 13:24.
Citera
2023-04-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Vad menar du med att förstöra bevisen??Förstöra som i att ta livet av?? Jag tror det var en fortsättning på tortyren men som gick för långt. Hade dom velat dölja bevis finns det enklare sätt. Exempelvis att ta tidigare ha tagit livet av barnet, gräva ner det och anmäla som saknad. Eller strypa barnet när dom märker att ättikan var ett steg för långt!! Dom hade valet där och då att avsluta barnet eller söka hjälp. Tack och lov kom flickan under vård och räddades från asen!!! Därför tror inte jag på mordförsök men med det sagt så är det likt förbannat jävligt äckligt gjort av sk föräldrarna och livstid i en tortyrkammare skulle vara det enda rätta för kräken!!!

Det jag tror han menar är att om det är så att barnet utsatts för tortyr och övergrepp under flera år så kanske föräldrarna inser att detta kommer komma fram när barnet börjar skolan pga skolplikt.

De väljer då att försöka mörda barnet men ångrar sig eller får panik efter barnet börjar må väldigt dåligt och kör henne då till akuten och livet räddas. Jag tror det är svårt även för sjuka djävlar att t ex direkt strypa sitt egna barn.
Citera
2023-04-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det jag tror han menar är att om det är så att barnet utsatts för tortyr och övergrepp under flera år så kanske föräldrarna inser att detta kommer komma fram när barnet börjar skolan pga skolplikt.

De väljer då att försöka mörda barnet men ångrar sig eller får panik efter barnet börjar må väldigt dåligt och kör henne då till akuten och livet räddas. Jag tror det är svårt även för sjuka djävlar att t ex direkt strypa sitt egna barn.

Så kan det vara. Men sjuka jävlar till föräldrar har bränt inne sina barn, dränkt barn i badkar etc etc Hur föräldrarna tänkte här är en gåta
Citera
2023-04-03, 13:27
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka

Alltså jag menar något riktigt. Alltså man kanske borde testas för missbruk och mental ohälsa så att inte barnen far illa.

Din hypotes stämmer inte. Det du beskriver är män som inte lyckats med familjebildning när de önskat det. Det betyder inte att de skulle vara dåliga föräldrar.
Exemplen i tråden visar flera exempel på personer som har lyckats skaffa partner och barn, men inte var lämpliga. Om jag tänker på folk jag pluggat med så var det ett gäng med personer som fick ungar redan i slutet av tonåren. Dessa var de impulsiva som nog de flesta tänkte inte borde skaffa barn.
Det "naturliga utval" du verkar använda som argument fungerar inte. Om det stämde hade det inte funnits några föräldrar som de i tråden.
Då tror jag mer på den här förklaringsmodellen haha
https://www.youtube.com/watch?v=sP2tUW0HDHA

Eller kort sammanfattat: Förmågan att bilda familj hänger inte samman med hur bra förälder någon skulle vara. Alla föräldrar som beter sig illa mot barnen är beviset på det.
Vem vet, det kanske rent av finns ett omvänt förhållande. En del av singelmännen kanske är försiktiga och lite timida. En del kvinnor med mental ohälsa dras till destruktiva personlighetsdrag. Det kan vara dessa föräldrar som sedan behandlar sina barn på det sätt som bekrivs i tråden och artikeln.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-04-03 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in