2023-04-03, 09:31
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vilket jävla skitsnack att han inte har fått forma laget. Varit anställd sen oktober men har inte visat någon som helst förbättring.

Det är inte hållbart någonstans för en klubb som Chelsea att ligga på elfteplats, speciellt med nya ägare som stått för den största investeringen fotbollen sett.

Tydligen ska Nagelsmann ha hört av sig till några han känner om tränarjobbet i Chelsea. Själv föredrar jag rutin och erfarenhet med Enrique som styrelsen verkar vara imponerad av.

Oavsett vilket så agerade Boehly och sparkade sitt långtidsprojekt och det är ändå starkt gjort.
Citera
2023-04-03, 10:57
Medlem
jontepsgs avatar
Vem vill jobba under Boehly? Han tar egna beslut i värvningar och har inte riktig koll på hur fotboll fungerar. Låter som ett mardrömsjobb.

Spurs borde göra allt för att få Potter.
Citera
2023-04-03, 10:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vilket jävla skitsnack att han inte har fått forma laget. Varit anställd sen oktober men har inte visat någon som helst förbättring.

När du plockar in en manager som gjort det till sitt signum att utveckla spelare och få ihop laget så summan blir större än de enskilda delarna, är det kanske inte det bästa att köpa en snordyr squad åt honom han inte fått välja själv och låta honom hoppa på mitt under säsong om du tänkt ge honom 7 månader.

Klart resultaten varit för dåliga med tanke på investeringar och truppen. Kanske är Potter en sådan som kan göra mirakel med mindre klubbar men det funkar inte i större. Troligen hade han tappat omklädningsrummet med tanke på vad vi sett.

Men att ENBART lasta Potter för hur säsongen gått och inte ha någon som helst självkritik kring andra beslut, sportslig ledning, ägare - då är man bra hemmablind. Potter har gått som tåget i exakt alla klubbar han varit i utom Chelsea. Är det bara på Potter, eller ska fler ha en släng av sleven?

Chelsea är en shitshow av pengar i sjön och dåliga beslut. Potter bara ett i raden av dem. Tror Potter kommer ha gott om friare redan i sommar, definitivt när yxorna börjar falla nästa säsong.
Citera
2023-04-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vem vill jobba under Boehly? Han tar egna beslut i värvningar och har inte riktig koll på hur fotboll fungerar. Låter som ett mardrömsjobb.

Spurs borde göra allt för att få Potter.
Tänker med att Potter känns som ett kanonval för Spurs, det känns inte som massivt ego-omklädningsrum likt Chelsea och andra klubbar med stora spelarinköp, även om Levy styr med järnhand på transfers så känns det som att managers har mer i saying om vem som skall tas in och man plockar in lite andra namn som kan vara mer lag-jobbande än jag-jobbande.

Tänker med att de flesta anser nog att Chelsea skall föra spelet på ett helt annat sätt än vad som förväntades i Brighton. Inte för att det inte finns förväntningar på Spurs från fans men det känslan är inte att deras fans förväntar sig att det är 65-35 i bollinnehav på varje match.

Och White Hart Lane var ju ofta sjöslag av böljande fotboll fram och tillbaks, eller så har jag bara ett glorifierat minne av matcherna därifrån - det kanske Spurs-fan från förr kan rätta mig på?
Citera
2023-04-03, 13:53
Medlem
Masingas avatar
Öppna plånboken nu Levy och haffa Potter.
Citera
2023-04-03, 15:02
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Öppna plånboken nu Levy och haffa Potter.

Vore kul.

Tror dock Tottenham slutar upp med Rodgers...
Citera
2023-04-03, 16:18
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vore kul.

Eller Rafa då byter jag fan lag. Potter filosofi går ihop med vårt spelmaterial men Levy gillar ju att snåla och försöka få ut max av lite.
Citera
2023-04-03, 16:32
Medlem
Verkar som att Potter får nöja sig med ett par hundra millar. Låter rimligt. Antar att det finns reglerat i detalj hur mycket som kan betalas ut vid en viss tid och under vilka omständigheter vid tidigare avgång. Det måste ju trots allt finnas visst incitament för en tränare att göra skäl för lönen.

Tuchel verkar ha fått 185 mille. Om allt gått rätt till så går drygt hälften i skatt. Men sköna millar. Tror Potter får något liknande. Dock har Potter svärtat ner sitt namn en aning.
Citera
2023-04-03, 17:33
Medlem
Undrar vilka som blir topp fyra. Om Spurs får en bump nu när Conte är borta så tror jag det kan bli Newcastle och Spurs, men då MÅSTE Spurs vinna idag mot Everton.

United har haft en jävla tur i år. Man har vunnit många matcher med uddamålet — 15 vunna matcher med en målskillnad som bara är plus fyra. Jag ska medge att United imponerat på mig i många matcher också, mer så än Spurs, men med Casemiro och Eriksen borta så tror jag Newcastle och Spurs är de bättre lagen.

Men då måste Tottenham vinna ikväll.
Citera
2023-04-03, 18:13
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Undrar vilka som blir topp fyra. Om Spurs får en bump nu när Conte är borta så tror jag det kan bli Newcastle och Spurs, men då MÅSTE Spurs vinna idag mot Everton.

United har haft en jävla tur i år. Man har vunnit många matcher med uddamålet — 15 vunna matcher med en målskillnad som bara är plus fyra. Jag ska medge att United imponerat på mig i många matcher också, mer så än Spurs, men med Casemiro och Eriksen borta så tror jag Newcastle och Spurs är de bättre lagen.

Men då måste Tottenham vinna ikväll.

Eriksen förväntas ju dock vara tillbaka om någon vecka igen och Casemiro har väl bara 1 eller 2 matcher kvar. Varken Spurs eller Newcastle har väl imponerat extremt så det känns väl ganska öppet. Tror det blir Newcastle och Man Utd som tar det.
Citera
2023-04-03, 19:22
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Uniteds målskillnad blev ju dock ganska förstörd av 0-7 smällen mot Liverpool.
Citera
2023-04-03, 19:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vore kul.

Och Leicester med Potter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in