Citat:
Har du helt missat inläggen från ”Merwinna”, (Peter Madsens största fan) härinne?
Att citera allt hon skrivit om Martin och Lottas utseende dom senaste sidorna hade liksom tagit för mycket plats.
Jag pratade inte heller om Martins beteende, eller Martins val av kläder, utan hans faktiska fysiska utseende vilket jag tyckte att jag la fram ganska klart?
I det andra exemplet jag tog upp ser gärningsmannen ut som Martins direkta motpol (rent fysiskt), men han kunde mörda ändå.
Dom hade bägge två ett gediget register av våld, missbruk och erfarenhet av att vara inlåsta i bagaget trots sina olikheter i frisyr/kropp osv.
Går man då på Merwinnas inlägg torde detta sig helt omöjligt att han skulle mörda eftersom både han och systern är totalt olika Martin och Lotta utseendemässigt, dom ser/såg ju nämligen helt ”alldagliga” ut.
Själv blir jag inte direkt påverkad av någons klädval (vad menar du med ”huligankläder” btw?), och har aldrig heller blivit rädd för någon utifrån vad personen har på sig.
Orkar inte lägga ner mer tid på att diskutera detta mer, har sagt min synpunkt och tycker jag gör det ganska tydligt vad jag vill ha sagt.
Att citera allt hon skrivit om Martin och Lottas utseende dom senaste sidorna hade liksom tagit för mycket plats.
Jag pratade inte heller om Martins beteende, eller Martins val av kläder, utan hans faktiska fysiska utseende vilket jag tyckte att jag la fram ganska klart?
I det andra exemplet jag tog upp ser gärningsmannen ut som Martins direkta motpol (rent fysiskt), men han kunde mörda ändå.
Dom hade bägge två ett gediget register av våld, missbruk och erfarenhet av att vara inlåsta i bagaget trots sina olikheter i frisyr/kropp osv.
Går man då på Merwinnas inlägg torde detta sig helt omöjligt att han skulle mörda eftersom både han och systern är totalt olika Martin och Lotta utseendemässigt, dom ser/såg ju nämligen helt ”alldagliga” ut.
Själv blir jag inte direkt påverkad av någons klädval (vad menar du med ”huligankläder” btw?), och har aldrig heller blivit rädd för någon utifrån vad personen har på sig.
Orkar inte lägga ner mer tid på att diskutera detta mer, har sagt min synpunkt och tycker jag gör det ganska tydligt vad jag vill ha sagt.
Öh? Nej, du har börjat dribbla om andra personer, trådar och skribenter, inte svarat på min fråga.
"Min poäng var dock att bara för att en kille har ett utseende som Martin kommer han troligtvis alltså slå ihjäl mig (som råkar vara just blond, tatuerad, mån om mitt yttre osv) för att jag ser ut på ett visst vis?
Så framställs det här i tråden.
Som om att utseendet är själva anledningen till mordet."
Vem för det resonemanget "i tråden"? Vem är det egentligen du har en "poäng" för?
Resten kan du väl bara sluta att relativisera? Det är en jävla skillnad på att ha "ACAB" tatuerat i ansiktet eller väl synligt och en old school asiatisk fisk på axeln. Det är en jävla skillnad att träna för hälsans skull och pumpa anabola. Det är en stor skillnad på att träna för att orka och skaffa solariebränna och botox.
Men poängen är att det går inte att missa vem Martin är för att han signalerar och berättar det själv. Det är inte samma sak som att alla män med tatueringar som kör crossfit är mördare, eller att man blir offer om man skaffar duck lips.
Men, det finns en anledning till att Martin sökte upp Lotta på Facebook. Med hjälp av det som hon signalerade där.
(Huligankläder = Vissa specifika märken och/eller accessoarer som visar att du identifierar dig som huligan. Det vill säga att din livsstil är våldsam och att du vill misshandla andra för att de hejar på ett annat lag.)
Som sagt: Det enda Martin ville signalera via utseende, ord och handling var just hot.